Hallo Manon,
Bij deze mijn voorstel met bovenaan het logo op wit, daaronder het logo diapositief en als laatste het beeldmerk uit het logo los voor bijvoorbeeld het gebruik als profielfoto op social media.
Hieronder mijn afwegingen voor de gemaakte keuzes;
Beeldmerk
Voor het beeldmerk heb ik jouw initialen stevig gestileerd waardoor er een moderne en strakke vorm ontstaat die erg ‘eigen’ is, en daarmee onderscheidend. De dunne lijnen houden het geheel vervolgens zakelijk.
Het denkbeeldig zelf invullen van enkele lijnen (de rechterpoot van de ‘M’ en één van de diagonale lijnen uit de ‘e’ zijn weggelaten) staat voor jouw werk als coach / adviseur; samen met je cliënt maak jij zijn/haar toekomstige loopbaan compleet. Alle diagonale lijnen in dit beeldmerk zijn uiteraard stijgend voor een extra positief effect.
Woordmerk
Het woordmerk heb ik eenvoudig en zakelijk gehouden, met de nadruk op je achternaam (iets dikker) omdat dat is waar je op gevonden gaat worden. Erich is geen veel voorkomende naam denk ik, dus die heb je al mee ;-)
Onderregel
De onderregel is nu heel droog, maar hier heb ik meer ideeën voor die de ontvanger wat persoonlijker aanspreken. Misschien iets voor een volgend stadium…
Kleur
Wat betreft kleur heb ik voor slechts één kleur gekozen omdat ik denk dat deze je kan ondersteunen in het vormen van je identiteit; geen afleiding met ‘gezochte’ andere kleuren, maar duidelijkheid en recht voor z’n raap.
Aanpassingen
De kleur en de onderregel kun je uiteraard nog wijzigen, maar ik denk dat er zo een krachtig en afgewogen logo staat dat mooi aansluit bij je briefing.
Ik zie je reactie graag tegemoet, alvast bedankt!
frisse en hippe huisstijl inclusief logo voor de zoveelste loopbaanadviseur. ;-)
- Wedstrijd van: ManonErich
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 07-07-2016
Datum einde: 14-07-2016
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hallo,
Dat ziet er zeker fraai uit. De onderbouwing spreekt me ook aan. Je hebt niet alleen werk van het ontwerp gemaakt, je bent ook de enige die met zo'n uitgebreide toelichting komt. Je hebt goed begrepen waar ik naar op zoek ben. Inmiddels heb ik zoveel mooie en aansprekende logo's ontvangen, dat ik besloten heb een keuze te maken. Jouw ontwerp is in mijn top 3 geëindigd. Van de bijna 30 inzendingen. Voor wat het waard is, mensen die ik geraadpleegd heb voor advies, waren ook erg gecharmeerd van jouw inzending. Kortom, ik wil je enorm bedanken voor de tijd en energie die je in mijn wedstrijd hebt gestoken. En ik wens je veel succes toe! Met vriendelijke groet, Manon Erich