Geen commentaar
Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl
- Wedstrijd van: Morloff | Marcel van Langen
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 31-01-2013
Datum einde: 14-02-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Marcel,
Hierbij mijn inzending. Het beeldmerk is opgebouwd uit een vereenvoudigde lijntekening van de woning. De verwijzing naar de woning(markt) is helder.
Door de symbolen te verbinden, ontstaat er een compact geheel. Een (persoonlijke) omarming?!
In de negatieve ruimte (= witruimte in het midden) ontstaat tegelijkertijd een ster. Dit figuur refereert aan het aspect keuren: een ster voor kwaliteit. Er is zelf een vinkje te herkennen in het losse lijntje van het dak: checklist.
De pay-off is uiteraard optioneel en naar wens te veranderen. De reden voor deze pay-off is dat ook hier weer de ster in terugkeert: STERk in bouwkeuringen.
De kleuren zijn fris doch zakelijk.
Hopelijk spreekt het ontwerp u aan. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Chantal
P.S. Het huisje an sich is ook goed los te gebruiken op bijvoorbeeld de website of de huisstijl.
Hai Chantal. Dank je wel voor je inzending! Ik zie wel wat in dit logo. Het is een logo dat voor meerdere doeleinden inzetbaar is. Ik kan de kleurstelling ook waarderen, vooral door het frisse groen. Een voorstel om in de gaten te houden! Wellicht leuk om alvast na te denken hoe zo'n logo zich zou vertalen in de huisstijl en op welke wijze wij kunnen zorgen voor een leuke twist aan de visitekaartjes? Dank je wel! Marcel
Nog wel twee vraagjes: je geeft aan dat er een vinkje te herkennen is in het losse lijntje. Die zie ik even niet. Verder was ik benieuwd wat de overweging was om het pootje van de N als lichtgroen dingetje te presenteren. Zit daar een gedachte achter?
Het 5 vinkjes zijn de losse elementen die tezamen de ster in het midden vormen. Het groene bij de N is de punt van .nl. Deze zijn samengevoegd zodat de .nl duidelijk herkenbaar is al los onderdeel. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon naast elkaar gezet worden. No problemo!