Frisse huisstijl voor Keurmijnwoning.nl

Datum start: 31-01-2013

Datum einde: 14-02-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
InkGraphics

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Gezocht: een logo en huisstijl (m.n. visitekaartjes) voor challenger op het gebied van bouwkeuringen.

Bedrijfsomschrijving


Keurmijnwoning.nl gaat vanaf 1 april 2013 officieel van start en is opgericht door 3 ervaren ondernemers. Keurmijnwoning.nl wordt een spraakmakende, frisse en eigenwijze organisatie die bouwkeuringen verzorgt in heel Nederland. Bij Keurmijnwoning.nl staat Social Return centraal. Keurmijnwoning.nl is een challenger in een gevestigde markt die de kritische klant laat zien dat het ook anders kan. Transparant, snel, sociaal en met kwaliteit hoog in het vaandel. Keurmijnwoning.nl zet in op:

• Keuringen tegen een vaste en redelijke prijs
• Vaste kwaliteit door standaardisatie en expertise
• Ervaren en hooggekwalificeerde herintreders als keurders
• Een eerlijke, transparante en persoonlijke aanpak
• Een volledige dekking voor aansprakelijkheid

Doelgroep


Consumenten: het benaderen van consumenten vindt vooral online plaats. De website speelt hierin een belangrijke rol.

Organisaties: hierbij moet primair worden gedacht aan individuele makelaars, makelaarsverenigingen, coöperaties en vastgoedbeheerders.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


• Frisse kleuren, maar wel zakelijk
• Niet al teveel frutsels en tierelantijnen
• Goede afspiegeling van ons bedrijf
• Niet te stoffig, we zijn een challenger!
• Visitekaartje moet opvallen (bijv. afgeronde hoeken, verschillende kleuren o.i.d.)
• Visitekaartje wordt tweezijdig bedrukt
• Achterzijde visitekaartje wordt closeup van logo

Designer: estoy estoy
logo_huisstijl-estoy-wFngmAWO

Geen commentaar

estoyestoy

Beste Marcel,

Hierbij mijn inzending. Het beeldmerk is opgebouwd uit een vereenvoudigde lijntekening van de woning. De verwijzing naar de woning(markt) is helder.

Door de symbolen te verbinden, ontstaat er een compact geheel. Een (persoonlijke) omarming?!

In de negatieve ruimte (= witruimte in het midden) ontstaat tegelijkertijd een ster. Dit figuur refereert aan het aspect keuren: een ster voor kwaliteit. Er is zelf een vinkje te herkennen in het losse lijntje van het dak: checklist.

De pay-off is uiteraard optioneel en naar wens te veranderen. De reden voor deze pay-off is dat ook hier weer de ster in terugkeert: STERk in bouwkeuringen.

De kleuren zijn fris doch zakelijk.

Hopelijk spreekt het ontwerp u aan. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Chantal

estoyestoy

P.S. Het huisje an sich is ook goed los te gebruiken op bijvoorbeeld de website of de huisstijl.

Morloff | Marcel van LangenMorloff | Marcel van Langen

Hai Chantal. Dank je wel voor je inzending! Ik zie wel wat in dit logo. Het is een logo dat voor meerdere doeleinden inzetbaar is. Ik kan de kleurstelling ook waarderen, vooral door het frisse groen. Een voorstel om in de gaten te houden! Wellicht leuk om alvast na te denken hoe zo'n logo zich zou vertalen in de huisstijl en op welke wijze wij kunnen zorgen voor een leuke twist aan de visitekaartjes? Dank je wel! Marcel

Morloff | Marcel van LangenMorloff | Marcel van Langen

Nog wel twee vraagjes: je geeft aan dat er een vinkje te herkennen is in het losse lijntje. Die zie ik even niet. Verder was ik benieuwd wat de overweging was om het pootje van de N als lichtgroen dingetje te presenteren. Zit daar een gedachte achter?

estoyestoy

Het 5 vinkjes zijn de losse elementen die tezamen de ster in het midden vormen. Het groene bij de N is de punt van .nl. Deze zijn samengevoegd zodat de .nl duidelijk herkenbaar is al los onderdeel. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon naast elkaar gezet worden. No problemo!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.