Ten slotte nog een snel voorbeeldje van een makkelijk herkenbare envelop!
Gezocht: flashy huisstijl en logo voor nieuw consultancy bedrijf: WEL
- Wedstrijd van: sandravanrijswijk
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 11-06-2014
Datum einde: 16-07-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Bij deze op verzoek een voorbeeld van een visitekaartje op basis van het eerder ingezonden logo. Er zijn uiteraard nog oneindig veel mogelijkheden!
Overigens is hier dat pijltje nog wat donkerder dan in het nieuwste logo. Dit kan uiteraard bijgewerkt worden.

Op verzoek de factuur met een paarse balk onderaan om het de indeling een betere balans te geven.

Ten slotte op basis van een eerder verzoek alsnog een versie met een schittering erin!
Mooi! Echt tof zo! Hoe zou het visitekaartje eruit komen te zien?

Geen commentaar
Is het een diee om ook onderaan de pagina een (dunnere) paarse strook te maken voor de balans in het beeld?
Is het een diee om ook onderaan de pagina een (dunnere) paarse strook te maken voor de balans in het beeld?
Het idee is opgenomen in een nieuwe inzending!
Daarbij moet ik zeggen dat ik met de inhoud van deze balk voor het voorbeeld niet zoveel rekening heb gehouden; dit zijn kleinigheden die makkelijk aan te passen zijn in het uiteindelijk productie-exemplaar. Het doel was om een indruk te geven!

Ik heb het contrast en de indeling van zowel het logo als het factuurvoorbeeld iets aangepast.
Het pijltje en daarmee het stropdasje is nu niet meer zo donker, waardoor deze niet meer zo in het oog springt, terwijl de vorm wel nog duidelijk blijft.
Met de schittering weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet doen. Het ontwerp is over het algemeen redelijk minimalistisch. Een schittering geeft dit een draai die niet helemaal op zijn plek lijkt.

Er zijn een aantal zeer mooie logo's gepost, maar Wel leek mij een tof project om mij voor het eerst mee aan een competitie-platform te wagen.
Ik had oorspronkelijk slechts de paarse variant op BrandSupply geplaatst, en hierop ook het factuurvoorbeeld gebaseerd. Bij nader inzien was deze kleurkeuze misschien iets té formeel, daarom bij deze een variatie aan kleuren zodat de kleur niet de leiding neemt over het ontwerp.
Ik wil Wel bij voorbaat bedanken voor het overwegen van mijn ontwerp!
Met vriendelijke groet,
Niels Simenon, ThePendulum
De 'e' geeft het Lean improvement systeem weer, en tevens -al dan niet speels- een stropdas representatief voor het bedrijfsleven.
Beste Niels, dankjewel voor je ontwerp, ik vind het heel mooi. Leuk, die gedachte achter de e. En ook mooi zo helemaal strak en schreefloos. Het 'stropdasje' vind ik een briljant plan, maar ik kijk er wel een beetje gek naar nu. Komt wrs door een te groot kleurcontrast? misschien kun je daar nog iets mee, maar houd die 'pijl' en de cirkelvorm er vooral in. Misschien iets met een schittering daar nog? Het briefpapier vind ik mooi, maar iets te paars nu , met de drie blokken. Misschien kun je dt nog wat 'lichter' laten aanvoelen. Ook vind ik de twee kleuren paars bovenin niet zo mooi, lijkt een drukfout. Wellicht wil je je ontwerp nog eens aanpassen met mijn opmerkingen? De paarse kleur is prima hoor. Niet te zakelijk. Hartelijk dank voor al je moeite. Groet van Sandra
Ik ga er direct mee aan de slag!

Een voorbeeldfactuur als toevoeging op het logo. Er zijn uiteraard een groot aantal alternatieve mogelijkheden.