Geen commentaar
Help ons aan een stilistisch strak en verfrissend logo met huisstijl voor een landelijk literatuurfestival
- Wedstrijd van: WLC
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 28-08-2017
Datum einde: 11-09-2017
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Met dank! Ik heb bij het onderste logo nog wat kleurvarianten gemaakt (je zou trouwens per drager ook met meerdere combinaties kunnen werken). Daarnaast zijn links de L-vormen wat minder hoog gemaakt en rechts nog wat minder, zodat het geheel compacter wordt. Rechts zijn de boekjes nog wat breder gemaakt.
De letters onderaan zijn nu in een kleur. Benieuwd!
Met vriendelijke groet,
Designerinspace
Beste Designerinspace, hartelijk dank voor de nieuwe ontwerpen. Het logo rechtsonder spreekt ons het meest aan. Dit heeft te maken met de kleurencombinatie. Deze is sprankelend. We missen nog een beetje de associatie met Loevestein. Lenen de letters L zich wellicht om iets bovenop te doen dat de suggestie van torens nog iets meer benadrukt? Niet zoals in het eerste ontwerp overigens, want dat geeft te veel het gevoel van een moskee. Of iets anders waarmee de associatie met Loevestein nog iets meer wordt gewekt zonder dat dit overigens afbreuk doet aan de strakheid van het logo. Dat spreekt ons juist aan. In het logo rechtsonder is daarvoor denken we nog wel ruimte. We hopen dat je hiermee uit de voeten kunt.
Beste Designerinspace, hartelijk dank voor de nieuwe ontwerpen. Het logo rechtsonder spreekt ons het meest aan. Dit heeft te maken met de kleurencombinatie. Deze is sprankelend. We missen nog een beetje de associatie met Loevestein. Lenen de letters L zich wellicht om iets bovenop te doen dat de suggestie van torens nog iets meer benadrukt? Niet zoals in het eerste ontwerp overigens, want dat geeft te veel het gevoel van een moskee. Of iets anders waarmee de associatie met Loevestein nog iets meer wordt gewekt zonder dat dit overigens afbreuk doet aan de strakheid van het logo. Dat spreekt ons juist aan. In het logo rechtsonder is daarvoor denken we nog wel ruimte. We hopen dat je hiermee uit de voeten kunt.

Geen commentaar
Goede verbetering t.o.v. het eerste logo. We denken dat door het kleurgebruik het logo wat zakelijk toont voor een festival. Het onderste ontwerp spreekt ons het meeste aan, want het spannendst. Al tonen de letters L wat kort door de wat hogere boekenstapel. Goed aan het logo linksboven is dat de combinatie boeken en letters LOL suggereren. Voorkeur gaat uit naar de letters in één kleur. Het is geen must, maar bij het maken van de definitieve keuze speelt het versterken van de logo's van Letteren op Loevestein en het Woerkums Literair Café een rol.

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar
Bedankt voor het inzenden van de ontwerpen. De basisgedachte van dit ontwerp vinden we goed. Het kleurgebruik kan frisser / meer sprekend. We willen ook graag een wat jongere doelgroep aanspreken. Is het mogelijk om de letter L nog een wat meer kasteelachtige uitstraling te geven zonder dat het strakke verdwijnt? Dat spreekt ons juist aan. Wellicht kan de O nog iets meer naar de achtergrond zodat er meer diepte ontstaat en de suggestie van een ophaalbrug wordt gewekt? Die associatie ontstond er namelijk meteen bij ons. Om het strakke te accentueren kan de naam wellicht meer onder het beeld worden gepositioneerd. Een wat 'strakker' lettertype spreekt ons meer aan. We zijn benieuwd naar een nieuw voorstel op basis van onze feedback.
Met dank! Naar aanleiding van uw feedback heb ik enkele nieuwe voorstellen gemaakt. Vriendelijke groet!