Het zou jou ook kunnen overkomen... Ontwerp een verrassend logo en huisstijl voor onze patiëntenvereniging!

Datum start: 17-11-2015

Datum einde: 01-12-2015

Totaal budget: € 589.00
Nieuwste inzending
Book cover
Blikvoer

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zoeken een strak, sober logo en idem huisstijl voor ons nieuwe patiëntenplatform voor onze nieuwe website en in onze overige communicatie. De naam van ons platform hoeft niet, maar mag wel in het logo verwerkt worden.
Kernwoorden: positiviteit, pasteltinten, eenvoudig, sprekend, professionele uitstraling, herkenning.
Wat we niet willen: (gestileerde) plaatjes van hersenen, drama.

Bedrijfsomschrijving


Het Hersenaneurysma Patiënten Platform is een platform in oprichting voor en door mensen met een hersenaneurysma.
Onder een aneurysma in de hersenen wordt verstaan een uitstulping van de wand van een hersenslagader. Het kan het beste worden vergeleken met een fietsband waarbij er een gat in de buitenband zit en op die plaats de binnenband naar buiten puilt. Deze uitpuiling (of uitstulping) noemt men een aneurysma.
Onze doelen zijn:
- informatie verschaffen (voor zowel patiënten als hun directe omgeving)
- naamsbekendheid, donateurs werven (voor onderzoek)

Doelgroep


Eigenlijk voor iedereen die privé of professioneel met een hersenaneurysma in aanraking komt. Het grootste deel van de patiënten is 30-50 jaar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zie bijgevoegde screenshots van de website (in wording).
Geen felle kleuren, wel pasteltinten.

Designer: Design4life Design4life
logo_huisstijl-design4life-ohez9TgO

Design4lifeDesign4life

Het embleem staat symbool voor het platform, een plek waar iedereen kan samenkomen, waar wie dan ook welkom is, waar mensen zich begrepen voelen en waar ze zich binnen de groep voelen (binnen de cirkel). De cirkel is ook symbool voor de situatie waar mensen zich in bevinden, ieder in een eigen stadium c.q. relatie tot de ander.

Ik heb ervoor gekozen om 'patiënten platform' boven te zetten, zodat hier meer de nadruk om komt, aangezien jullie ook terecht aangeven dat het voor en door mensen met een hersenaneurysma is.

Het lettertype is een open, goed leesbaar lettertype in het blauw wat ook in het webdesign toegepast is, blauw is immers ook de kleur die vertrouwen wekt, wat ook belangrijk is voor een platform. Verder zijn de verschillende overige pasteltinten uit het webdesign toegepast, symbool voor diversiteit (binnen de doelgroep, maar ook binnen het platform). Dit heb ik dan ook in het zwart/wit-logo terug laten komen door verschillende grijstinten.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Vriendelijke groet,
Martine

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.