Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge

Datum start: 25-08-2011

Datum einde: 09-09-2011

Totaal budget: € 301.00
Nieuwste inzending
Book cover
Designers Mind

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Purple-bridge heeft behoefte aan een logo, dubbelzijdige visitekaartjes en briefpapier.

Logo

Wij willen gemakzucht en exclusiviteit uitstralen, of misschien beter gezegd een bepaalde levensstijl. Je zou kunnen denken aan merken als: Disney, Apple, Marco Polo, Blackberry, Louis Vuitton en dus niet aan de merken Google, Ebay en Microsoft.

Een suggestie zou kunnen zijn om een combinatie van beeld en schrift te gebruiken. Onze slogan: "inspire to create" zou er dan onder kunnen, maar ik zie een trend dat slogans steeds minder gebruikt worden dus ik weet niet of dit positief is. Het logo hoeft niet direct een "paarse brug" te worden, maar dit mag wel natuurlijk. De betekenis achter Purple-bridge is de kleur paars voor "creativiteit/ onderscheidend vermogen" (marketingtermen de paarse koe) en de brug tussen technische webdesigners en commerciele street smarts.

Visitekaartjes
Graag dubbelzijdig met aan de voorkant een aantal standaardgegevens. Zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail en website. Aan de achterkant een orginele afbeelding het liefst met een QR-tag die verwijst naar de website: http://www.purple-bridge.com

Briefpapier
Niet te strak, wel de standaardgegevens maar het mag best een beetje speels zijn. Bijvoorbeeld een schuine lijn aan de rechterkant.


Bedrijfsomschrijving


Purple-bridge is een jong en dynamisch bedrijf dat sinds maart 2011 is opgericht. De ondernemers zijn 24 en 26 jaar oud en hebben beide een achtergrond in bedrijfskunde (Nyenrode/ Algemeen Management).

Wij leveren online marketing oplossingen in de vorm van websites, webshops en mobile apps.

Daarnaast leveren wij extra diensten zoals: affiliate marketing, e-mailmarketing (nieuwsbrief), social media marketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), het opzetten van een internetstrategie en bedrijfskundig advies. Deze subdiensten zitten verweven bij het afnemen van een van de 3 hoofddiensten van ons. Hierdoor kunnen wij vele hogere prijzen hanteren dan onze concurrenten omdat wij ook meer waarde toevoegen. Uiteindelijk verkopen wij een website en een webshop in de vorm van 3 modules: professional, enterprise en unlimited. Waarbij iedere module een andere combinate van subdiensten heeft die hierboven zijn beschreven.

Wij onderscheiden ons door niet het design als uitgangspunt te nemen voor een website maar te richten op performance. Bijvoorbeeld door klanten te helpen meer producten te verkopen, meer klanten te werven, relaties te onderhouden etc. via de website. Dit doen wij door middel van marketinggericht te werk gaan, bedrijfskundig inzicht toe te passen en een goede internetstrategie op te zetten zoals: affiliate marketing, e-mail marketing en zoekmachineoptimalisatie.

Onze missie is: Our ambition is to become the most easygoing online investment experience for people that want to turn their idea into gold. (Onze ambitie is om erkend te worden als de meest eenvoudinge online investering voor mensen die hun ideeen willen omzetten in goud).

Onze waarden zijn:
- Delight customers (klanten ontzorgen)
- Personal leadership (persoonlijk leiderschap)
- Inspire people (mensen inspireren)
- Sharing results (resultaten delen met anderen)

Doelgroep


Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit middelgrote ondernemers of bedrijfseigenaren die minder dan 10 jaar een onderneming hebben en een omzet hebben tussen de 200.000 - 300.000 euro op jaarbasis in Nederland. Tot onze doelgroep behoren geen studenten, beginnende ondernemers, freelancers of eenmanszaken. Ook richten wij ons niet op multinationals.

Wij richten ons dus voornamelijk op andere bedrijven (B2B) die het gevoel hebben dat ze niet verder kunnen groeien, maar wel voldoende financiële middelen hebben. Onze klanten zijn vaak rond de leeftijd van 40-50 jaar, hebben weinig kennis van online marketing maar vinden het wel interessant. Daarnaast willen ze meer uren met hun gezin doorbrengen en maken meer dan bovengemiddelde uren in hun bedrijf 60-70 uur per week.

Wij richten ons op bedrijfseigenaren die geloven dat online marketing hun levensstijl kan verbeteren, kan bijdragen aan hun persoonlijke doelstellingen en tegelijkertijd een gepassioneerd leven hierdoor kunnen
leiden (genotzuchtige behoefte). Deze mensen zijn avontuurlijk, visueel ingesteld en open minded

Wij richten ons niet op klanten die eventjes een leuke website erbij willen hebben en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en hierdoor op een snelle manier meer winst kunnen creëren (functionele behoefte).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kleuren paars van Histor verf (soort verfboekjes bij de doe-het-zelf-zaak) die wij mooi vinden zijn:
- Purper S3055 - R50B
- HR 116
- Creatief S 3050 - R60B

Dit is een soort lichtere vorm van aubergine paars en misschien zelfs een beetje blauwachtig. Het moet niet te donker paars zijn zoals bosbespaars.

In de bijlagen het oude logo dat wij momenteel gebruiken met de tekst in Cooper Black: Purple-bridge.
Daarnaast de Q-tag een eigen maken, mag natuurlijk ook.

Zie bijlagen voor QR-code en huidige logo.

Is het mogelijk om de visitekaartjes zo aan te leveren dat we bij een wijziging niet een heel nieuw ontwerp hoeven af te nemen? Denk bijvoorbeeld aan het doorvoeren van een verhuizing of een nieuwe werknemer die ook visitekaartjes nodig heeft?

Designer: Ewous Ewous
logo_huisstijl-ewous-7cavliBE

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-ewous-duiZPTCy

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-ewous-PitbyPZI

Geen commentaar

EwousEwous

Hi Christian,

Bedankt voor je uitgebreide feedback. Hierbij een versie met kleur. Ik weet niet wat voor paars tinten je prefereert, maar zal er nog een paar andere kleur combinaties laten zien.

Met vriendelijke groet,
Ewout

cbaugustuscbaugustus

Beste Ewous,

Bedant voor je inzending. Voor ons is dit logo toch iets te strak, wij zien het liever iets speelser.

Groet,

Christian

cbaugustuscbaugustus

Deze kleur vinden wij wel heel mooi. Het logo is het voor ons niet helemaal. Wij vinden de stijl van het design wel mooi, maar het past minder goed bij ons. Ook vinden we het goed dat de letters glimmen.

Bedankt voor je inzending.

EwousEwous

Misschien dat ik het nog eens over een andere boeg gooi!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-ewous-UJ2VI5XE

EwousEwous

Beste Purple Bridge,

Hierbij mijn eerste voorstel.

Expres nog even de kleuren weggelaten, zodat jullie puur en alleen naar het ontwerp kunnen kijken. Daarintegen is een goed ontwerp natuurlijk ook mooi in zwart en wit.

En minimalistisch, inspirerend en strak ontwerp. Uiteraard zijn de P en de B verwerkt in het logo, met daarbij een klein puntje om de hersenen te prikkelen. Dit geeft het geheel ook een wat speelse twist mee.

Ik hoor graag van jullie wat jullie er van vinden.

Met vriendelijke groet,
Ewout

cbaugustuscbaugustus

Beste Ewout,

Ik ben zelf ontzettend fan van mindgames, leuk idee :-)

Ik begrijp heel goed wat je hier over probeert te brengen, de letter \"P\" en \"B\" lopen door elkaar heen, maar je moet wel goed kijken wil je het zien.

Wij vinden het ontwerp leuk, maar de kleuren zijn voor ons wel belangrijk. Dus een tint paars zou het een frisser imago kunnen geven.

Ik heb wel gevoel dat het een beetje te strak is, het mag iets speelser. Het letterype vinden wij mooi. Maar het komt nog een beetje kil over misschien vanwege de kleuren.

Zou je nog een mooie paarse variant kunnen aanleveren?

Groet,

Christian

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.