Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: cbaugustus
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 301.00
  • Datum start : 25-08-2011 14:08
  • Datum einde : 09-09-2011 14:43
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,Vortexbestand
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 43
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Purple-bridge heeft behoefte aan een logo, dubbelzijdige visitekaartjes en briefpapier.

Logo

Wij willen gemakzucht en exclusiviteit uitstralen, of misschien beter gezegd een bepaalde levensstijl. Je zou kunnen denken aan merken als: Disney, Apple, Marco Polo, Blackberry, Louis Vuitton en dus niet aan de merken Google, Ebay en Microsoft.

Een suggestie zou kunnen zijn om een combinatie van beeld en schrift te gebruiken. Onze slogan: "inspire to create" zou er dan onder kunnen, maar ik zie een trend dat slogans steeds minder gebruikt worden dus ik weet niet of dit positief is. Het logo hoeft niet direct een "paarse brug" te worden, maar dit mag wel natuurlijk. De betekenis achter Purple-bridge is de kleur paars voor "creativiteit/ onderscheidend vermogen" (marketingtermen de paarse koe) en de brug tussen technische webdesigners en commerciele street smarts.

Visitekaartjes
Graag dubbelzijdig met aan de voorkant een aantal standaardgegevens. Zoals naam, adres, telefoonnummer, e-mail en website. Aan de achterkant een orginele afbeelding het liefst met een QR-tag die verwijst naar de website: http://www.purple-bridge.com

Briefpapier
Niet te strak, wel de standaardgegevens maar het mag best een beetje speels zijn. Bijvoorbeeld een schuine lijn aan de rechterkant.


Bedrijfsomschrijving:

Purple-bridge is een jong en dynamisch bedrijf dat sinds maart 2011 is opgericht. De ondernemers zijn 24 en 26 jaar oud en hebben beide een achtergrond in bedrijfskunde (Nyenrode/ Algemeen Management).

Wij leveren online marketing oplossingen in de vorm van websites, webshops en mobile apps.

Daarnaast leveren wij extra diensten zoals: affiliate marketing, e-mailmarketing (nieuwsbrief), social media marketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), het opzetten van een internetstrategie en bedrijfskundig advies. Deze subdiensten zitten verweven bij het afnemen van een van de 3 hoofddiensten van ons. Hierdoor kunnen wij vele hogere prijzen hanteren dan onze concurrenten omdat wij ook meer waarde toevoegen. Uiteindelijk verkopen wij een website en een webshop in de vorm van 3 modules: professional, enterprise en unlimited. Waarbij iedere module een andere combinate van subdiensten heeft die hierboven zijn beschreven.

Wij onderscheiden ons door niet het design als uitgangspunt te nemen voor een website maar te richten op performance. Bijvoorbeeld door klanten te helpen meer producten te verkopen, meer klanten te werven, relaties te onderhouden etc. via de website. Dit doen wij door middel van marketinggericht te werk gaan, bedrijfskundig inzicht toe te passen en een goede internetstrategie op te zetten zoals: affiliate marketing, e-mail marketing en zoekmachineoptimalisatie.

Onze missie is: Our ambition is to become the most easygoing online investment experience for people that want to turn their idea into gold. (Onze ambitie is om erkend te worden als de meest eenvoudinge online investering voor mensen die hun ideeen willen omzetten in goud).

Onze waarden zijn:
- Delight customers (klanten ontzorgen)
- Personal leadership (persoonlijk leiderschap)
- Inspire people (mensen inspireren)
- Sharing results (resultaten delen met anderen)

Doelgroep:

Onze doelgroep bestaat voornamelijk uit middelgrote ondernemers of bedrijfseigenaren die minder dan 10 jaar een onderneming hebben en een omzet hebben tussen de 200.000 - 300.000 euro op jaarbasis in Nederland. Tot onze doelgroep behoren geen studenten, beginnende ondernemers, freelancers of eenmanszaken. Ook richten wij ons niet op multinationals.

Wij richten ons dus voornamelijk op andere bedrijven (B2B) die het gevoel hebben dat ze niet verder kunnen groeien, maar wel voldoende financiële middelen hebben. Onze klanten zijn vaak rond de leeftijd van 40-50 jaar, hebben weinig kennis van online marketing maar vinden het wel interessant. Daarnaast willen ze meer uren met hun gezin doorbrengen en maken meer dan bovengemiddelde uren in hun bedrijf 60-70 uur per week.

Wij richten ons op bedrijfseigenaren die geloven dat online marketing hun levensstijl kan verbeteren, kan bijdragen aan hun persoonlijke doelstellingen en tegelijkertijd een gepassioneerd leven hierdoor kunnen
leiden (genotzuchtige behoefte). Deze mensen zijn avontuurlijk, visueel ingesteld en open minded

Wij richten ons niet op klanten die eventjes een leuke website erbij willen hebben en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en hierdoor op een snelle manier meer winst kunnen creëren (functionele behoefte).

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleuren paars van Histor verf (soort verfboekjes bij de doe-het-zelf-zaak) die wij mooi vinden zijn:
- Purper S3055 - R50B
- HR 116
- Creatief S 3050 - R60B

Dit is een soort lichtere vorm van aubergine paars en misschien zelfs een beetje blauwachtig. Het moet niet te donker paars zijn zoals bosbespaars.

In de bijlagen het oude logo dat wij momenteel gebruiken met de tekst in Cooper Black: Purple-bridge.
Daarnaast de Q-tag een eigen maken, mag natuurlijk ook.

Zie bijlagen voor QR-code en huidige logo.

Is het mogelijk om de visitekaartjes zo aan te leveren dat we bij een wijziging niet een heel nieuw ontwerp hoeven af te nemen? Denk bijvoorbeeld aan het doorvoeren van een verhuizing of een nieuwe werknemer die ook visitekaartjes nodig heeft?

dutchfellow
  • Logo & Huisstijl # 34484 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34483 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34482 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34481 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34480 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 34479 voor Huisstijl en logo ontwerp voor Purple-bridge wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer dutchfellow:

      Beste Purple Bridge oprichters,

      Die ene euro heeft ons over de streep getrokken. Het echte verhaal, wij zijn net als jullie pas met onze onderneming gestart en vinden het leuk en een uitdaging andere startende ondernemers op weg te helpen. De symboliek in dit ontwerp is uiteraard de paarse brug maar dmv. patronen en vormkeuze hebben wij ook de term marketingmix willen uitdrukken. Zowel het visitekaartje als het briefpapier worden aan beide zijden bedrukt. Wij zijn zeker content met de resultaten en hopen natuurlijk dat jullie deze mening delen. Succes met jullie nieuwe avontuur!

      Vriendelijke groet,
      Menno Mulder
      Dutchfellow.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network