Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: doloppost
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 100.00
  • Datum start : 20-07-2011 18:07
  • Datum einde : 10-08-2011 18:52
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 39
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Gewenste uitstraling:
- handgemaakt, authentiek, duurzaam, niet te zweverig, enigszins verfijnd, kloppend. Zakelijk mag.
- De nadruk van de toegevoegde waarde van bloei ligt op communicatie.
- Kwaliteit boven prijs, integriteit boven winst

Boodschap: Integer bedrijf dat jou echt een goed stuk verder helpt door communicatie en gezonde aanpak.

Bedrijfsomschrijving:

Bedrijfsnaam: bloei (kleine letters)
Domeinnaam: www.bloei.se
Bedrijfstak: commerciële dienstverlening (communicatie adviesbureau)
Werkzaamheden: biedt diensten en middelen op het gebied van communicatie en social media, gericht op positieve ontwikkeling.
Missie: “Het bieden van middelen en diensten die ondersteunen bij het ontwikkelen van potentie in groeiende harmonie.”

Het is niet van belang wat de wereld vindt dat je zou moeten doen. Het gaat erom dat je doet wat bij je past. Wat goed voelt, waar je passie van gaat opspelen. Doen wat past in je leven, bij de mensen om je heen, bij je omgeving. Dat is harmonie: resoneren met alles om je heen. Harmonie geeft zin en vreugde aan het leven.

Instrumentele waarden : Leidende principes
Moed
Verbinding
Kwetsbaarheid
Zuiverheid
Organisch
Empowerment
Strategisch

Doelgroep:

Klanten: nieuwe initiatieven (www.prikbord52.nl), commerciële dienstverleners (uitzendbureau)

De doelgroep is niet zozeer demografisch als meer in interesses te bepalen: duurzaamheid, TED, persoonlijke ontwikkeling, reizen, brede kijk en verdieping.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleur :
- zwart / wit (grijstinten), met de mogelijkheid om met verschillende kleuren accenten aan te leggen.
- Accentkleuren zijn: geel, oranje, groen, lichtblauw. (enigszins ingetogen, niet al te sterk)
- Steunkleuren moeten goed vertaalbaar zijn naar full colour drukwerk

Lettertype: duidelijk, zakelijk, vriendelijk, helder. Goed leesbaar.

Mogelijke symbolen: organisch, zaadje, paardebloem (!), oog, ster, wolk, energie, zon, bloem, zeester. De zonnebloem is té voor de hand liggend, dus die niet.

Vormen: rond, straling, weer, weerkaatsing, symmetrisch, universeel.

Gebruik: website, visitekaartjes, briefpapier, (online) nieuwsbrief, geen fax.

Toelichting op de gezipte goede voorbeelden:
WNF heeft een open, vriendelijke uitstraling, zeer herkenbaar.
BP toont zich een vernieuwend energiebedrijf, duurzaam en verbonden met natuur
Paardebloem: ik denk dat een paardebloem qua vormgeving en symboliek het beste past. (!)
Galaxy: simpel doch herkenbaar logo
Lamborghini: het gaat mij hier vooral om de uitstraling, robuust, authentiek, echt.
Mosaic: harmonie en rustig. Duidelijk.
SEA: het lijkt een simpel logo maar zegt meer
Steaz : fijnzinnig, echt design. Mooi en toch herkenbaar.
Jabbercode : Prachtig logo!
Wikipedia: universeel, herkenbaar, eigenzinnig.
Wordpress: gritty look maakt het authentieker.

Elwin Hofman
  • Logo & Huisstijl # 30697 voor Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Elwin Hofman:

      Beste opdrachtgever,

      op de valreep een ontwerp.

      Ben benieuwd,

      Mvg Elwin

    2. doloppost zegt :

      Beste Elwin,
      dank voor het design. Ik heb echter reeds de keuze gemaakt! Zie mijn algemeen bericht in de wedstrijd.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network