Geen commentaar
Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei
- Wedstrijd van: doloppost
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 20-07-2011
Datum einde: 10-08-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Bijgaand het logo in oranje met nog maar een pluisje
Had je me bericht al gelzen iver het helemaal weglaten van de pluisjes in het logo en alleen toe te passen in de huisstijl, zoals bij het briefpapier. Ik ben bijna door mijn inzendingen heen, vandaar dat ik daar eerst feedback over vraag. Ik vind het zonde om ontwerpen te verwijderen.

Toch nog even op de valreep wil ik even laten zien hoe de huisstijl toepasbaar is.
Dit is ook een mooie uitwerking, met de onderste lijn in negatief. Hoe zie je de kleur? Is dit logo ook toepasbaar in een andere kleur zoals oranje?

Geen commentaar
In de huisstijl kan ik het lettertype van de naam niet opnemen, want dit is geen lettertype. Ik heb de letters BLOEI zelf gemaakt als vector, zodat je een logo krijgt met een unieke letter, vandaar dat ik daar ook niet van afgeweken ben.

Geen commentaar
In de huisstijl kan de rest van de paardebloem weer worden meegenomen.
De kleur op de punt heb ik nog even laten staan, maar die kan natuurlijk in ook in het zwart.
Dit is een mooie uitwerking van het laatste ontwerp in een huisstijl. Levendig, speels.

Ik heb er nog even over nagedacht en om niet al gauw een \'zweverig logo\' te krijgen heb ik de letters gelaten voor wat ze zijn en de paardebloem verwerkt in de verdere huisstijl. Aanpassen van kleuren is natuurlijk altijd mogelijk
Op deze manier blijft de letter duidelijk. Als je iets gaat veranderen aan een letter lezen mensen in eerste instantie misschien iets anders. Nu is het direct duidelijk dat er bloei staat. Dat lijkt mij een eerste vereiste voor een communicatie adviesbureau. Dat je de naam goed cummuniceert.
Eens. Dat zie ik ook in de andere ontwerpen: als je beeld element verwerkt in een letter, doet dat toch afbreuk aan de leesbaarheid. Ik ben niet erg gecharmeerd van het zaadje, doet me te strak aan.
In de verdere uitwerking van de huisstijl heb je op de envelop 1 pluisje bij het logo, spreekt mij meer aan.

Geen commentaar

Bijgaand een aangepaste opzet. Mocht dit meer naar jullie wenst zijn dan graag een berichtje. Ik zal dan de huisstijl uitwerken.
Het blauwe vlak erom spreek me minder aan; en de losse zaadjes vindt ik vrij klein. Het beeldelement in de o vindt ik heel mooi, maar ook vrij klein.
Dit logo laat alleen maar zien dat het diapositief is, maar eigenlijk ben ik verder gegaan met derde logo, waarbij alleen de twee losse pluisjes te zien zijn.
ah ok. Ik reageer op alles even voor de volledigheid.
Oke, maar van mij je deze eigenlijk wel overslaan. Ik ben meer gecharmeerd van de laatste. Ik ben benieuwd wat je hier van vindt

Geen commentaar

Geen commentaar
Ik zie dat de kleur erg fel is. Dit is echter PMS 390. Eventueel wil ik voor beoordeling kleur wel een pdf mailen En kleuren kunnen natuurlijk worden aangepast. Afwijking van kleur ligt aan deze site.

Bijgaand mijn inzending. Ik heb gekozen voor een strakke letter met speelse ronde vormen en een abstract beeldmerk (bloeiend boompje in de punt)
Beste Bygaby,
hartelijk dank voor de inzending!
Een hele andere aanpak, en zeker een prettige. Mijn reactie:
- Mooi lettertype; duidelijk, goed accent.
- Het kleine beeld element is zeker interessant. Zou je deze in de O kunnen verwerken? Eventueel groter (gat vullend). Eventueel geen punt op de i, of deze zonder kleur.
- kleur is inderdaad erg sterk. Ik zoek een iets meer ingetogen kleur; eigenlijk was mijn idee om met verschillende kleuren te werken. (zie briefing).
- het is een sterk logo; goed herkenbaar; alleen het vertelt nog niet echt veel. Zie ter vergelijking het ontwerp van Jarina (eerste ontwerp).
Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
mvgr, Thomas