Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: doloppost
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 100.00
- Datum start : 20-07-2011 18:07
- Datum einde : 10-08-2011 18:52
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,eps
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 39
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
- handgemaakt, authentiek, duurzaam, niet te zweverig, enigszins verfijnd, kloppend. Zakelijk mag.
- De nadruk van de toegevoegde waarde van bloei ligt op communicatie.
- Kwaliteit boven prijs, integriteit boven winst
Boodschap: Integer bedrijf dat jou echt een goed stuk verder helpt door communicatie en gezonde aanpak.
Bedrijfsomschrijving:
Bedrijfsnaam: bloei (kleine letters)
Domeinnaam: www.bloei.se
Bedrijfstak: commerciële dienstverlening (communicatie adviesbureau)
Werkzaamheden: biedt diensten en middelen op het gebied van communicatie en social media, gericht op positieve ontwikkeling.
Missie: “Het bieden van middelen en diensten die ondersteunen bij het ontwikkelen van potentie in groeiende harmonie.”
Het is niet van belang wat de wereld vindt dat je zou moeten doen. Het gaat erom dat je doet wat bij je past. Wat goed voelt, waar je passie van gaat opspelen. Doen wat past in je leven, bij de mensen om je heen, bij je omgeving. Dat is harmonie: resoneren met alles om je heen. Harmonie geeft zin en vreugde aan het leven.
Instrumentele waarden : Leidende principes
Moed
Verbinding
Kwetsbaarheid
Zuiverheid
Organisch
Empowerment
Strategisch
Doelgroep:
Klanten: nieuwe initiatieven (www.prikbord52.nl), commerciële dienstverleners (uitzendbureau)
De doelgroep is niet zozeer demografisch als meer in interesses te bepalen: duurzaamheid, TED, persoonlijke ontwikkeling, reizen, brede kijk en verdieping.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleur :
- zwart / wit (grijstinten), met de mogelijkheid om met verschillende kleuren accenten aan te leggen.
- Accentkleuren zijn: geel, oranje, groen, lichtblauw. (enigszins ingetogen, niet al te sterk)
- Steunkleuren moeten goed vertaalbaar zijn naar full colour drukwerk
Lettertype: duidelijk, zakelijk, vriendelijk, helder. Goed leesbaar.
Mogelijke symbolen: organisch, zaadje, paardebloem (!), oog, ster, wolk, energie, zon, bloem, zeester. De zonnebloem is té voor de hand liggend, dus die niet.
Vormen: rond, straling, weer, weerkaatsing, symmetrisch, universeel.
Gebruik: website, visitekaartjes, briefpapier, (online) nieuwsbrief, geen fax.
Toelichting op de gezipte goede voorbeelden:
WNF heeft een open, vriendelijke uitstraling, zeer herkenbaar.
BP toont zich een vernieuwend energiebedrijf, duurzaam en verbonden met natuur
Paardebloem: ik denk dat een paardebloem qua vormgeving en symboliek het beste past. (!)
Galaxy: simpel doch herkenbaar logo
Lamborghini: het gaat mij hier vooral om de uitstraling, robuust, authentiek, echt.
Mosaic: harmonie en rustig. Duidelijk.
SEA: het lijkt een simpel logo maar zegt meer
Steaz : fijnzinnig, echt design. Mooi en toch herkenbaar.
Jabbercode : Prachtig logo!
Wikipedia: universeel, herkenbaar, eigenzinnig.
Wordpress: gritty look maakt het authentieker.
np graphic design
-
-
Debby zegt
sorry maar mij doet dit denken aan een bedrijf die zich bezig houd met uitvaart, wel erg mooi! Alleen uitgebloeid
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
doloppost zegt :
De uitwerking vindt ik mooi gedaan; het verloop van de blaadjes onderaan geeft een sterk herkenbaar gevoel, en resoneert met het logo bovenaan in het midden. Alleen zoals per eerdere reactie, zou ik dit graag in een andere kleurstelling willen zien.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer np graphic design:
Beste opdrachtgever,
Bijgaand vind u mijn ontwerp. Ik heb er diverse elementen in proberen te verwerken, samenwerking & harmonie bijvoorbeeld.
Ik hoor graag wat u ervan vind,
Met vr. gr.
NP Graphic Design -
doloppost zegt :
Beste NP Graphic Design,
hartelijk dank voor het voorstel! De letters zijn vrij apart, met een organisch element erin. Op zich goed leesbaar, alleen even wennen. De overlay van kleuren spreekt me zeer aan; samenwerking en harmonie spreken hier duidelijk uit. De lichtblauwe versie komt mij koud over; minder authentiek. Zou je een versie met oranje kunnen maken? Ik denk dat in ontwerp met de kleuren nog veel te doen is. Verder ligt de nadruk in het product echt op communicatie; dat valt onder commerciële dienstverlening.
Mvgr,
Thomas
-
Debby zegt
erg mooi!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-