Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: doloppost
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 100.00
  • Datum start : 20-07-2011 18:07
  • Datum einde : 10-08-2011 18:52
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 39
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Gewenste uitstraling:
- handgemaakt, authentiek, duurzaam, niet te zweverig, enigszins verfijnd, kloppend. Zakelijk mag.
- De nadruk van de toegevoegde waarde van bloei ligt op communicatie.
- Kwaliteit boven prijs, integriteit boven winst

Boodschap: Integer bedrijf dat jou echt een goed stuk verder helpt door communicatie en gezonde aanpak.

Bedrijfsomschrijving:

Bedrijfsnaam: bloei (kleine letters)
Domeinnaam: www.bloei.se
Bedrijfstak: commerciële dienstverlening (communicatie adviesbureau)
Werkzaamheden: biedt diensten en middelen op het gebied van communicatie en social media, gericht op positieve ontwikkeling.
Missie: “Het bieden van middelen en diensten die ondersteunen bij het ontwikkelen van potentie in groeiende harmonie.”

Het is niet van belang wat de wereld vindt dat je zou moeten doen. Het gaat erom dat je doet wat bij je past. Wat goed voelt, waar je passie van gaat opspelen. Doen wat past in je leven, bij de mensen om je heen, bij je omgeving. Dat is harmonie: resoneren met alles om je heen. Harmonie geeft zin en vreugde aan het leven.

Instrumentele waarden : Leidende principes
Moed
Verbinding
Kwetsbaarheid
Zuiverheid
Organisch
Empowerment
Strategisch

Doelgroep:

Klanten: nieuwe initiatieven (www.prikbord52.nl), commerciële dienstverleners (uitzendbureau)

De doelgroep is niet zozeer demografisch als meer in interesses te bepalen: duurzaamheid, TED, persoonlijke ontwikkeling, reizen, brede kijk en verdieping.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleur :
- zwart / wit (grijstinten), met de mogelijkheid om met verschillende kleuren accenten aan te leggen.
- Accentkleuren zijn: geel, oranje, groen, lichtblauw. (enigszins ingetogen, niet al te sterk)
- Steunkleuren moeten goed vertaalbaar zijn naar full colour drukwerk

Lettertype: duidelijk, zakelijk, vriendelijk, helder. Goed leesbaar.

Mogelijke symbolen: organisch, zaadje, paardebloem (!), oog, ster, wolk, energie, zon, bloem, zeester. De zonnebloem is té voor de hand liggend, dus die niet.

Vormen: rond, straling, weer, weerkaatsing, symmetrisch, universeel.

Gebruik: website, visitekaartjes, briefpapier, (online) nieuwsbrief, geen fax.

Toelichting op de gezipte goede voorbeelden:
WNF heeft een open, vriendelijke uitstraling, zeer herkenbaar.
BP toont zich een vernieuwend energiebedrijf, duurzaam en verbonden met natuur
Paardebloem: ik denk dat een paardebloem qua vormgeving en symboliek het beste past. (!)
Galaxy: simpel doch herkenbaar logo
Lamborghini: het gaat mij hier vooral om de uitstraling, robuust, authentiek, echt.
Mosaic: harmonie en rustig. Duidelijk.
SEA: het lijkt een simpel logo maar zegt meer
Steaz : fijnzinnig, echt design. Mooi en toch herkenbaar.
Jabbercode : Prachtig logo!
Wikipedia: universeel, herkenbaar, eigenzinnig.
Wordpress: gritty look maakt het authentieker.

StudiDo
  • Logo & Huisstijl # 29057 voor Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 29056 voor Huisstijl en logo voor communicatieadviesbureau bloei wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer StudiDo:

      Hallo Bloei,

      Hierbij mijn inzending. Ik heb geprobeerd een zakelijk maar toch vriendelijk logo te maken die net ietsje anders is dan dat je zou verwachten. Deze is gewoon zwart wit, maar je zou ook de letters in kleur kunnen zetten of kunnen vullen met een afbeelding zoals te zien is in mijn volgende inzending. Zo kun je het logo altijd aanpassen (naar het jaargetijde bijvoorbeeld) zonder dat hij compleet veranderd. Ik hoor graag wat u er van vindt. Aanpassingen zijn altijd mogelijk.

      Vriendelijke groet,
      Danielle

    2. doloppost zegt :

      Hai Danielle,

      Dank voor je design!

      Het is niet helemaal wat ik zoek. Het geeft mij eerder een associaties met damesbladen (Libelle). Dat komt oa door het hartje, het lettertype en het design van het pluisje. Het idee van het invullen van de letters is aardig; zo had ik er nog niet over nagedacht.

      Thomas

    3. doloppost zegt :

      Hai Danielle,

      Dank voor je design!

      Het is niet helemaal wat ik zoek. Het geeft mij eerder een associaties met damesbladen (Libelle). Dat komt oa door het hartje, het lettertype en het design van het pluisje. Het idee van het invullen van de letters is aardig; zo had ik er nog niet over nagedacht.

      Thomas

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network