Huisstijl & Logo ontwerp voor jong en ambitieus organisatie-adviesbureau
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: dalsegno
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 450.00
- Datum start : 17-11-2010 21:52
- Datum einde : 03-12-2010 21:52
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 69
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
- aansluit bij onze ambitie en ons organisatieprofiel (jonge ambitieuze adviesboutique);
- toepasbaar is op diverse (online) communicatie uitingen, zoals briefpapier, visitekaartjes, presentatie's e.d.
Bedrijfsomschrijving:
Dal Segno organisatie-advies is een jonge organisatie, gestart per november 2009. We streven met onze klanten naar blijvende prestatieverbetering door bedrijfsbrede sturing op klantwaarde. Onder druk van de publieke opinie staat de klant weer centraal, maar tegelijkertijd vraagt de aandeelhouder om rendement. Sturen op klantwaarde is daarop ons antwoord (Voor meer informatie: www.dalsegno.nl).
Doelgroep:
Onze dienstverlening is primair gericht op alle organisaties die te maken hebben met hoog frequent klantcontact, zoals retail banken, verzekeraars, gemeenten, zorginstellingen (care), telecom- en energiebedrijven.
Dal Segno streeft naar lange termijn relaties met haar klanten: we willen niet met 12 collega's in een dozijn zitten, maar een specifieke dienst leveren op een manier die uniek is voor Dal Segno.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Wij willen graag de betekenis van de bedrijfsnaam verwerkt zien in het logo.
De huisstijl moet passen bij de merkwaarden: Deskundig, Ondernemend en Puur (Pure mensen, pure aanpak, pure kennis). Deskundig, ondernemend en puur zijn onze ingredienten voor ”niets is vanzelfsprekend”.
Dal Segno, een Italiaanse term uit de muziek, betekent 'herhaling vanaf het teken'. De speler wordt verondersteld alles vanaf het segno-teken nog een keer te spelen.
Het klantcontact moment is een waardevol goed. De kracht van een succesvolle organisatie komt tot uiting in de waarde van het juiste klantcontact op het juiste moment, iedere keer weer. Dal Segno ('herhaling vanaf het teken') staat voor de kracht van deze herhaling.
migiel
-
-
Toelichting van de designer migiel:
Het dal segno teken is met de stippen erbij een lastig element.
In mijn zoektocht naar een goede vorm associeerde ik het al snel met iets occult en soms leek het wel arabisch.
Ik heb de stippen daarom even gelaten voor wat ze zijn en kwam tot het getoonde ontwerp.
Kleur en lettertype kunnen worden aangepast evenals de payoff. (schept klantwaarde... bijv.)
Lijndikte van het teken moet voldoende zijn om een vorm te scheppen met body, maar indien te dik zou het iets aangepast kunnen worden.
Het dat segno gedeelte van het beeldmerk zou ook los gebruikt kunnen worden. Door de eigen abstrahering is het symbool ook als beeld bruikbaar zonder dat men roept das gewoon ‘ut dalsegno teekuh!’
Ik zie in het teken nu ook twee partijen die elkaar ontmoeten en samen weer een geheel vormen.
Ik zie ook een vermenigvuldigingsteken (X), de herhaling zit er dus dubbel in.
Ben benieuwd naar jullie feedback.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-