HUISSTIJL & LOGO VOOR KNTRST.

Datum start: 14-06-2013

Datum einde: 14-07-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
vincenthammingh.nl

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij komen graag met designers in contact die via Brandsupply een schitterend logo en huisstijl voor KNTRST willen ontwerpen.

De stijl mag jong en hedendaags zijn. Qua kleuren staat alles open.

Het logo en de huisstijl zal een prominente rol gaan uitmaken binnen onze bedrijfsvoering; website, briefpapier, visitekaartjes etc.

KNTRST (Kontrast) is een jong, creatief en enthousiast coaching en -trainingsinstituut met oog voor artiesten en muzikanten.

KNTRST is er voor iedereen die het beste uit zichzelf wilt halen: het beste uit je zelf halen is volgens ons een state of mind.

We streven ernaar het meest herkenbare coachings & trainings instituut binnen Amsterdam te zijn.

Bedrijfsomschrijving


KNTRST (Kontrast) is een jong, creatief en enthousiast coaching en -trainingsinstituut met oog voor artiesten en muzikanten.

Ons doel is om mensen zo goed mogelijk te helpen functioneren in hun dagelijks leven. Dat doen we door maximale betrokkenheid, motivaties, ambities en talenten aan te wakkeren en door eigen verantwoordelijkheid, vitaliteit en passend leiderschap te initiëren.

KNTRST is er voor iedereen die het beste uit zichzelf wilt halen: het beste uit je zelf halen is volgens ons een state of mind.

We streven ernaar het meest herkenbare coachings & trainings instituut binnen Amsterdam te zijn.

Doelgroep


Onze klanten zijn?
- Mensen tussen 18 & 35 jaar.
- muzikanten & artiesten
- ambitieuze (zaken)mensen, visionaire leiders, gepassioneerde ondernemers.
- mensen die het beste uit zichzelf willen halen en vastbesloten zijn te slagen.
- hoog opgeleide mensen die klaar zijn voor verandering

Zij willen?
- ongelooflijk effectief en succesvol zijn
- een grotere keuzemogelijkheid
- de korte weg weten om hun leven beter en makkelijker te maken
- samenwerken
- kunnen inspireren en motiveren
- uit een isolement komen
- zelfverzekerd zijn
- controle hebben

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Alles is nog open

Designer: Selemane Selemane
design_logo_identite_entreprise-selemane-PbpCm8HY

SelemaneSelemane


Copy logotype number one (1) put on documents

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-ONBlANUW

SelemaneSelemane

Copy logotype number one (1) put on a Business(Calling) Card

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-Nks2MV6W

SelemaneSelemane


Copy logotypenumber two (2) put on documents

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-N8YJYciW

SelemaneSelemane

Copy logotype number two (2) put on a Business(Calling) Card

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-MWEakkKW

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-LturwrwW

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-KfHQL7AW

SelemaneSelemane

DESCRIPTION
The representational elements:
· 1/We have in this logo two human beings' heads which face to symbolize the artistic thought, the creativity, the love, the discussion
· 2/The triangle with its three points of extremities represents the opening, the agreement, the division(sharing) of the company.
· 3/If you consider good in the middle of both human beings' heads you go to perceive a shape of guitar that I drew to represent the musical creativity.
· 4 / La used typography(typeface) is by default in all the systems of Windows, he(it) is simple, fascinating and attractive.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-K2xhXElU

SelemaneSelemane

The description of this logo is the same that the second.
I just changed the symbol which was in the middle by adding it a guitar to suggest the musical, artistic creativity.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-JQdyjMNU

SelemaneSelemane

Hello !

DESCRIPTION:

The representational elements:

The pink color is the axis symbolizing the creativity, the beauty, the purity, the division(sharing), the opening and the freedom.
The color moves assure(insure) a maximum legibility of the characters, It is a security of modernity.

The used typography(typeface) is by default in all the systems of Windows, he(it) is simple, fascinating and attractive.

1/The symbol in the middle represents the musical as well as artistic creativity, it clears(releases) a maximal purity of the mark(brand), it gives him(her) a unique(only) and attractive identification.
2/lines below the symbol represents the artistic training(formation), they suggest a diversity in the art that is they suggest all the words which define the art such as the freedom, the thought, the creativity, the love, the life...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
design_logo_identite_entreprise-selemane-IoKFvTzU

SelemaneSelemane

The visual identification of the company KNTRST is the result(profit) of an artistic work which emphasizes, in a particular way, the following elements: the name of the company, her mission (target), its purity, its peculiarity a typographic style, symbols and distinctive colors.
It is the symbolic representation of the company. It becomes the expression of its image, its trademark, its identification. He has to vibrate by his design, the strength of his symbols, his colors. He(it) creates a link of pride, membership, reunification.
The typographic signature cannot be translated. The visual identification has to throw(plan) a coherent image of the organization. To protect the image of the company and to spread(broadcast) it is a responsibility which must be shared by all the members

Colors

The grey

The grey color:
· Security of seriousness
· Suggestive of the simplicity, the modernity

· The grey is not color playful: he(it) is synonymic of seriousness and sobriety. He(it) is a member(part) of dark colors which we choose as an elegant suit(costume), a tailor(suit), for an official car. The color is a mark(brand) of the professionalism, the adulthood, when the yellow or the blue(bruise) evoke a more childish and cheerful universe.

· The grey suggests besides the universe of the modernity, the simplicity and the technologies. It is the contents which corresponds completely to the job(business) by the mark(brand) " KNTRST " and which creates a considerable homogeneity.

The symbol is of red color. The choice of the color is not neutral: the red color carries(wears) two main symbolic values

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.