HUISSTIJL VOOR EEN WARM, LAAGDREMPELIG WELZIJNSONTHAAL VOOR ELKE BURGER

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: Welzijnsonthaal
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 23-11-2016 14:57
  • Datum einde : 07-12-2016 14:55
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 78
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

- VRAAG:

Welzijnsonthaal is een gezamenlijk initiatief van welzijnspartners CAW De Kempen en OCMW Turnhout, om van op één plek, gezamenlijk alle burgers/inwoners met sociale vragen/noden rond welzijn hulp te bieden. Een echt vangnet voor elke burger in de regio. Wij wensen een voorstel voor een logo en huisstijl. Naast het gevraagde logo, en voorstel voor omslag, briefpapier, visitekaartje is het voor ons van belang ook een voorstel voor een PPT-sjabloon (POWERPOINT SLIDES SJABLOON) te ontvangen in dezelfde stijl. We zijn op zoek naar een zeer sterk herkenbaar, helder, laagdrempelig logo en welzijnsonthaal.

In een latere fase, zal hier ook een sjabloon voor een website en een afgeleide voor ander drukwerk zoals folders/brochures/affiches aan toegevoegd worden.

De huisstijl weerspiegelt onze belangrijkste kenmerken als jonge, nieuwe organisatie:

- Professioneel
- Uitnodigend
- Weinig tot GEEN drempels
- Zeer herkenbaar en gemakkelijk te vinden
- Duurzaam
- Contact/netwerken
- Centraal
- Sociaal/warm
- De cliënt centraal
- Betrouwbaar

Ook goed om weten: we zijn de eersten in Vlaanderen met dit initiatief, we zijn een overheidsinitiatief.

Eventueel meesturen: links naar websites OCMW Turnhout en CAW De Kempen om een zicht te krijgen op onze werking en beide organisaties.


- OMSCHRIJVING WELZIJNSONTHAAL

Binnenkort kunnen alle inwoners van Turnhout en omstreken op één plaats terecht met al hun welzijnsvragen. Deze gezamenlijke werking versterkt het welzijn van de burger en maakt de drempel extra laag voor mensen die soms te kampen hebben met zeer complexe problemen: een warm en toegankelijk welzijnsonthaal voor elke burger. Iedereen die langskomt met welzijnsvragen, krijgt een aanbod afgestemd op zijn noden, onafhankelijk van het specifieke aanbod van CAW De Kempen en OCMW Turnhout. Er zijn ook sterke partnerships met andere spelers in het welzijnsveld.


- DOELGROEP

Zeer gevarieerd, elke burger van 0 tot 99 jaar kan terecht bij CAW De Kempen en OCMW Turnhout met een nood, probleem of welzijnsvraag. Onze cliënten zijn werkenden, werklozen, ouderen, jongeren, mannen, vrouwen, autochtonen, allochtonen, hebben accute of geen accute welzijnsvragen…


- MUST HAVE’S, KLEUREN, INSPIRATIE
Een zie-logo en niet enkel een lees-logo, ZEER MAKKELIJK HERKENBAAR
Goed leesbaar/zichtbaar voor onze cliënten
Geen specifieke voorkeur voor een bepaald kleur

Praktisch belangrijk:
Bij het gebruik van een FONT, een lettertype dat gratis beschikbaar is
Aanlevering formaten logo, eens de keuze gemaakt: Pantone – CMYK – RGB – JPG – TIFF – PNG – EPS – HEXCODE
Ook nodig een formaat in grijstinten, eens definitief ontwerp is gekozen.

Neem zeker een kijkje op beide websites en in bijlage sturen we ook onze huidige logo's van beide organisaties mee.

www.cawdekempen.be
www.ocmwturnhout.be


Bedrijfsomschrijving:

Doelgroep:

Kleuren, favoriete logo's, must haves

niki
  • Logo & Huisstijl # 674965 voor HUISSTIJL VOOR EEN WARM, LAAGDREMPELIG WELZIJNSONTHAAL VOOR ELKE BURGER wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 674917 voor HUISSTIJL VOOR EEN WARM, LAAGDREMPELIG WELZIJNSONTHAAL VOOR ELKE BURGER wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 674200 voor HUISSTIJL VOOR EEN WARM, LAAGDREMPELIG WELZIJNSONTHAAL VOOR ELKE BURGER wedstrijd Klacht indienen
    1. Welzijnsonthaal zegt :

      Beste is het mogelijk dit ontwerp in een iets soberder kleurgebruik te maken? het doet me ook een beetje denken aan een ondersteboven logo van McDo, misschien ook dit nog even wat herdenken. Wel een mooie balans tussen beeld en tekst. Ook hier de vraag naar een eerste voorstel voor powerpointsjabloon zoals gevraagd in de briefing. Op dinsdag 12 december hakken we de knoop door met onze huisstijlwerkgroep. dank.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network