Geen commentaar
KPMN...... fibonacci en de gulden snede
- Wedstrijd van: Victor
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 23-11-2014
Datum einde: 27-12-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar
Best Victor,
Hierbij heb ik het lettertype van het ontwerp aangepast. Gezien de sterrenbeoordelingen lijkt het er op dat ontwerpen van andere designers meer in de smaak vallen. Mocht dit ontwerp tot de favorieten horen, dan ben ik uiteraard bereid om een ontwerp te maken voor het briefpapier, de lineaal en de enveloppe etc. Graag hoor ik van u of het ontwerp voldoende aanspreekt om bovenstaande te maken.
Met vriendelijke groet,
Stephan
Beste Stephan,
Ik snap je punt, wilde graag weten hoe het als totaal er uit zou zien. Dan blijft het hierbij en dan wens ik je succes met de andere wedstrijden...
Bijzonder bedankt voor al je gedane moeite!
met vriendelijke groeten,
Victor

Geen commentaar
Beste,
We hebben nog een paar dagen totdat de wedstrijd afloopt. Mijn doel is om een logo te kiezen, maar we zijn er nog niet uit welk logo het gaat worden. Daarom hebben we een paar logo’s geselecteerd voor de ‘finale’. Enkele tips die we willen meegeven zijn:
- over het algemeen is het fontgebruik van de geselecteerde logos nog niet spannend genoeg en erg gedateerd. Daar moet dus aandacht aan gegeven worden. Zelf vonden we de site http://www.stoerebinken.nl/kennis/gratis-fonts-voor-professionals/ als voorbeeld.
Als je door de pagina scrollt merk je welk gevoel een bepaald font oproept. We moeten geen speels font hebben voor het logo. Maar een font met een bepaald detail maakt het wel herkenbaarder. We hoeven ook niet te voorzichtig te zijn (denk aan het aspect ‘vernieuwend’). Nu is het vaak een beetje erg standaard op het saaie af.
- Niet elk logo heeft het juiste kleurgebruik, maar er zijn er die hele mooie kleuren hebben (die weten dat ook).
- Denk nog aan de gulden snede en de verhouding 21/13=1,615, de reeks van fibonacci en de hoek 137,5°
- We maken alleen een keuze als we een totaalbeeld hebben van een logo, dus het moet wel gepresenteerd worden als totaal (conform de uitvraag, briefpapier, lineaal, envelop, etc).
- Denk nog even aan de uitstraling:
Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit
We wensen jullie veel creativiteit toe en zien met spanning uit naar de laatste fase…..
met vriendelijke groeten,
Victor

Geen commentaar
Beste Victor,
Wat vindt u van de nieuwe versies. Zou u mogelijk nog aanpassingen willen zien?
Met vriendelijke groet,
Stephan

Geen commentaar
Beste Stephan,
Hele mooie kleuren! Maar hoe wordt dat als je zw/w kopieert? En kun je het op een bepaalde manier opnemen in de letters? Misschien iets versimpelen...
mvrgr,
Victor
Beste Victor,
Bedankt voor de feedback. Zw/w is geen probleem, evenals het doorvoeren van de kleur in de letters. Zal eens kijken of ik e.e.a. kan versimpelen.
Ik ga er mee aan de slag en kom er deze week nog op terug.
Met vriendelijke groet,
Stephan

Geen commentaar
Beste Stephan,
Bedankt voor je moeite! Het logo voldoet alleen niet aan de juiste sfeer/vraagstelling. Het is geen logo wat past in de rij van national geographic, Apple, Chanel, Audi. Kijk alsjeblieft eens naar de video’s zoals in de uitvraag gemeld en wees creatief (kleurstelling, de gulden snede en de natuurlijke schoonheid). En ‘natuurlijk’ is zeker ook bedoeld als nadruk en niet meteen in de sfeer van groene blaadjes. We zijn een adviesbedrijf en geen hovenier ;-).
Thanks for your effort! The logo does not answer to our need. It is not a logo that fits in the line of National Geographic, Apple, Chanel, Audi. Please look at the videos and be creative (color, the golden ratio and the natural beauty). And 'natuurlijk' can be read as ‘natural’ but in dutch it also means ‘of course’. We are a consulting firm and not a gardener ;-).
Voor het ontwerp heb ik mij laten inspireren door de zonnebloem. Wellicht dat de gedachtegang wel goed is. Zie onderstaande link: http://www.mathsisfun.com/numbers/nature-golden-ratio-fibonacci.html
Beste Stephan,
Dat klopt en dat heb ik ook gezien, maar het logo als geheel voldoet niet. De zonnebloem bijvoorbeeld is te massaal, de bloem an sich is te zoet qua sfeer, hoe zit fibonacci in het totale logo verweven, enz? Het is niet speciaal genoeg, het logo springt er niet uit…
That's right, and I have seen that, but the logo as a whole does not comply. For example, the sunflower is to massive, the flower in itself is too sweet in terms of atmosphere, how is the Fibonacci in the overall logo intertwined, etc? It is not special enough….
Bedankt voor de feedback. Voor het nieuwe ontwerp zal ik het idee van de zonnebloem behouden, maar dan wel proberen fibonacci er in te verwerken en het speciaal te maken. Daarnaast zal ik het wat minder zoet en massaal maken. U kunt morgen nog een nieuw ontwerp verwachten.

Geen commentaar