KPMN...... fibonacci en de gulden snede
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Victor
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 420.00
- Datum start : 23-11-2014 23:13
- Datum einde : 27-12-2014 23:00
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,eps,gif,pdf
- Relevante bestanden: Geen
-
Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 110
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De letters die in het logo gebruikt moeten worden zijn: KPMN
De officiële handelsnaam (wat niet in het logo moet staan) is : koopman duurzaam advies
We hebben geen voorkeur voor kleurgebruik. Wel moet het logo toepasbaar zijn in zwart/wit en dia‐positief.
Qua ontwerp moet de fibonacci reeks en de gulden snede verwerkt worden in het logo. Zie toelichting.
Bij het logo tevens de descriptor „natuurlijk duurzaam” opnemen.
Uitstraling huisstijl
Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit
Bedrijfsomschrijving:
KPMN is een startend adviesbureau die een eigenaar van bestaand vastgoed adviseert hoe zijn/haar gebouw/vastgoed verduurzaamd kan worden. Verduurzamen van een gebouw zorgt voor een beter gebruik van energie door verbeterde apparatuur, energiebesparende maatregelen en bewustwording bij de gebruikers.
Doelgroep:
Gebouweigenaren, gemeenten, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, industrie, etc. allen van bestaande gebouwen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
De kleuren moeten de huisstijl ondersteunen en zijn vrij in te vullen
Favoriete logo’s zijn: national geographic, Apple, Chanel, Audi
Wat een absoluut vereiste (must have) is dat het logo vormgegeven wordt met natuurlijke schoonheid. De gulden snede en de fibonacci reeks zijn daarin sleutelbegrippen! De descriptor en de filosofie van het bedrijf zijn daarop geënt. Het advies wat KPMN geeft moet een natuurlijke logica, natuurlijke schoonheid en natuurlijke duurzaamheid bezitten. Het logo ondersteunt dat advies.
Zie ook :
http://www.youtube.com/watch?v=aBzAO72NuIc
http://revoseek.com/apple/apple-golden-ratio-golden-rectangle-fibonacci-sequence-design/
http://www.youtube.com/watch?v=ahXIMUkSXX0
http://www.banskt.com/blog/golden-ratio-in-logo-designs/
http://www.youtube.com/watch?v=2pbEarwdusc
Lumen Design
-
-
Toelichting van de designer Lumen Design:
Beste Victor,
bijgevoegd mijn eerste logo ontwerp met bijpassende huisstijl. Het geheel straalt kwaliteit en stijl uit en oogt zeer betrouwbaar.
Op basis van uw feedback kunnen zaken zoals kleur en lettertype natuurlijk altijd worden aangepast.
Alle bestanden worden opgeleverd in hoge kwaliteit, en kunnen per definitie direct naar de drukker.
Met vriendelijke groet,
Mattijs
-
Victor zegt :
Beste Matthijs,
Mooie setting en ook fijn dat je de stijl laat zien als totaal. Om eerlijk te zijn doet het logo zelf ons te veel aan een garnaal denken. Niet verkeerd bedoeld, want volgens ons is met een beetje aanpassing het logo wel sterk...
mvrgr
Victor -
Victor zegt :
Beste,
We hebben nog een paar dagen totdat de wedstrijd afloopt. Mijn doel is om een logo te kiezen, maar we zijn er nog niet uit welk logo het gaat worden. Daarom hebben we een paar logo’s geselecteerd voor de ‘finale’. Enkele tips die we willen meegeven zijn:
- over het algemeen is het fontgebruik van de geselecteerde logos nog niet spannend genoeg en erg gedateerd. Daar moet dus aandacht aan gegeven worden. Zelf vonden we de site http://www.stoerebinken.nl/kennis/gratis-fonts-voor-professionals/ als voorbeeld.
Als je door de pagina scrollt merk je welk gevoel een bepaald font oproept. We moeten geen speels font hebben voor het logo. Maar een font met een bepaald detail maakt het wel herkenbaarder. We hoeven ook niet te voorzichtig te zijn (denk aan het aspect ‘vernieuwend’). Nu is het vaak een beetje erg standaard op het saaie af.
- Niet elk logo heeft het juiste kleurgebruik, maar er zijn er die hele mooie kleuren hebben (die weten dat ook).
- Denk nog aan de gulden snede en de verhouding 21/13=1,615, de reeks van fibonacci en de hoek 137,5°
- We maken alleen een keuze als we een totaalbeeld hebben van een logo, dus het moet wel gepresenteerd worden als totaal (conform de uitvraag, briefpapier, lineaal, envelop, etc).
- Denk nog even aan de uitstraling:
Stijlvol, vernieuwend, vertrouwen, jong en fris gepaard met hoge kwaliteit
We wensen jullie veel creativiteit toe en zien met spanning uit naar de laatste fase…..
met vriendelijke groeten,
Victor
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-