"Leef lang en gezond" Voedingsupplementen

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: DoGoodFeelGood
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 200.00
  • Datum start : 19-04-2012 16:36
  • Datum einde : 18-05-2012 16:12
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 28
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wat zoeken wij:

Bedenk een bedrijfsnaam met bijpassende huisstijl en logo. Denk aan alle algemene toepassingen zoals briefpapier, viska’s en banners, maar ook aan etiketten voor op vitaminepotjes, zakjes, enzovoort.

Er zijn al veel namen met Ortho erin verwerkt zoals Orthoworld, Orthovitality, Orthica enz. dit pad volgen zal niet veel opties bieden.

De term neutriceuticals of nutriceutials of zelfs nutraceutical, is dus om aan te geven dat je kunt genezen met voeding in plaats van Pharmaceutische producten. (http://www.nutraceuticalsworld.com/ valt direct af omdat die al bestaat. )

Een paar varianten voor bv de hart preventie lijn de Detox lijn

Bedrijfsomschrijving:

Nieuw te starten bedrijf in voedingssupplementen en vitaminen.


Onze producten zijn vitaminen/voedingssupplementen, gebaseerd op de Orthomoleculaire wetenschap, ofwel voedsel als medicijn. Onze boodschap heeft vooral te maken met langer en gezonder leven met behulp van voedingssupplementen.
We hebben een steunsite: www.leeflangengezond.nl

Het gaat er dus om meer voedingssupplementen te gebruiken en minder medicijnen die vaak vervelende en serieuze bijwerkingen hebben.

Ons lichaam kan beter omgaan met voedingssupplementen die veel minder en, in veruit de meeste gevallen, geen bijwerkingen vertonen. Met gericht hogere dosering kun je voorzien in de behoefte van je lichaam en gezondheidsklachten bestrijden.

Wij gaan meerder sites voor thema's opzetten bv www.hartziekte.info maar ook voor ontgiften en Obesitas met suikerziekte kan een productgroep zijn die met goede supplementen veel voordeel behaalt.

Een sterk logo dat Natuur producten als medicijn of preventie wegzet is wat we zoeken.

Doelgroep:

Er zijn verschillende doelgroepen aan te wijzen


Mensen de algemeen in hele goede conditie willen blijven


Mensen met hart problemen en/of in hun familie die preventief handelen

Suikerziekte en/of obesitas

De detox georiënteerde of voor zwakke lever

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Gebruik kleuren die passen bij natuurlijk en bij gezondheid.

wat-wel
Niet te druk
Creatief, van deze tijd, fris
Professioneel (niet saai, liever dynamisch)
Duidelijk
Bij kopiëren goed zichtbaar, moet geen zwarte vlek worden
En zeker iets dat blijft hangen nadat je het gezien hebt.


wat-niet
Ouderwets
Te veel kleur (geen kleurenpallet)

De uiteindelijke keuze maken wij uiterlijk 1 week na afloop van het ontwerptermijn bekend. Tussentijds zullen wij proberen de vragen die gesteld worden zo snel mogelijk te beantwoorden.
Het logo en de bedrijfsnaam dat uiteindelijk als 1e plaats gekozen wordt dient volledig rechtenvrij te worden overgedragen. Gebruik voor portfolio is toegestaan.

NataS
  • Logo & Huisstijl # 85250 voor Klacht indienen
    1. DoGoodFeelGood zegt :

      Hier nagenoeg dezelfde opmerking kijk naar http://www.nutrasupply.com en je kunt wachten op problemen. We hebben op het moment een stagiaire juridische zaken en die onderstreept het risico in dit soort zaken. Kunnen we los van Nutri of ortho iets gaan zoeken in het leef lang en gezond waar geen naam verbindingen zijn naar andere bedrijven in de sector. Het kan ook een beeldmerk zijn gekoppeld aan woord merk. Vr gr Jack

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 84761 voor Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer NataS:

      van nutriawell bestaat nog geen .com of nl

      en die naam is alles omvattend.
      Nutria (klinkt als meervoud van voedingsstoffen)
      Well staat voor de bron (waar je het kan halen) en tevens "gezond zijn"

      het beeldmerk ondersteunt de merknaam (met een opspringende druppel als puntje op de i)
      en versterkt het "natuurlijke" gevoel. (zuiver en natuurlijk) (bron)

      als je wil kan ik het beeldmerk nog verder / anders uitwerken. (ander font... meer gestileerde bron ... je zegt het maar).
      Maar de merknaam is waar het nu om ging toch? (en die is ijzersterk)

      Met vriendelijke groet,
      Natascha

    2. DoGoodFeelGood zegt :

      Beste Natascha, vindt het spel zeker goed.

      Ga het meenemen n overleg hoewel ik erg huiverig ben omdat een lawsuit ligt te wachten vrees ik zie nutriwell die verschillende keren op komt. Die ook nog eens in soortgelijke producten handelen. Vr gr Jack

    3. NataS zegt

      uhm... ik dacht dat jullie juist die kan op wilde omdat je in je briefing aanspoort tot het gebruik van woorden als neutriceutical e.d.
      een gelijk herkenbare naam. (logisch dat soortgelijke bedrijven soortgelijke namen hanteren)
      voor een lawsuit hoef je niet bang te zijn. Er zijn meerdere bedrijven van hetzelfde soort met DEZELFDE naam nutriwell.co.uk of .be of .net
      maar ook nutrawell.com nutrawell.biz. (die vechten elkaar ook de tent niet uit.)

      en Nutriawell ... BESTAAT NOG NIET

      Ik als zoekende klant kom wel vanzelf bij julie terecht vanwege de veelzeggende naam.

      maar goed.
      aan jullie de keus en de beslissing.
      ik geef alleen maar wat advies.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network