Logo en brand style

Datum start: 24-03-2018

Datum einde: 04-04-2018

Totaal budget: € 325.00
Nieuwste inzending
Book cover
factor

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Een nieuw strak logo met eventuele andere kleurstelling dan nu. Ik denk aan kleuren die refereren aan * staal
* duurzaamheid (zilver en groen?)
* kracht

Verder een 'schoon' lettertype voor in onze prijsopgaven (maken in excel, opslaan als PDF). Onze opgaven zijn vrij uitgebreid (veel opties) weinig afbeeldingen. De uitstraling van Apple met alle iconen is voor mij een mooi voorbeeld.

Als bijlage 1 het huidige logo. Bijlage 2 een huidige offerte. Bijlage 3 een logo dat ik vond op Pinterest en inspirerend vind.

Bedrijfsomschrijving


We leveren stalen loodsen die gebruikers zelf in elkaar kunnen zetten. We merken dat onze uitstraling op de website vertrouwen geeft. Op het moment ben ik flink aan het knutselen met onze offertes. Een nieuw logo met een kleurenstelling die overal terugkomt is nu aan de orde.
De Q is vooral van belang. Die moet anders zijn dan 'loods' anders lijkt het 'kloets'
De Q wil ik ook op meerdere plekken laten terugkomen. Het moet een sterke uitstraling hebben.

Doelgroep


Te divers om te definieren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: K1 K1
logo_stationery-k1-Uc58Lhlw

K1K1

hi.
here are the changes you requested in your last message.
do not hesitate to ask me if you have any questions, even if you don't choose my proposal

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_stationery-k1-YpJ7OdcW

K1K1

hi.
here is a second proposal.
always based on the letters "Q" and "L", getting closer to the design you wanted.
main form of design:
the combination of initials form a discussion bubble; symbolizing the attention, the listening and the dialogue that you grant to your client.
the different cuts of this shape, make a geometric figure called drawing of penrose or impossible drawing. This to symbolize creativity and implementation by all available means at your disposal to satisfy the demands of your customers.
Inside, a stylized "window" reminding your industry. The cross forming the drawing of the window can also recall the parts of the structures that you assemble.

Colors of the design:
Orange, anthracite gray, white / with gradients of these same colors
these colors are used to represent the industrial activity and communication.
they have the advantage of being based on clear or dark backgrounds without creating unsightly white fringe on the contours of the design.

typography :
I opted for a thick semi-fat type for the letter "L" and normal for other letters to create a contrast to draw attention to the name of your company.
The shape of the round letters in accordance with the shape of the logo. The letter "L" of the typography is close to the "L" of the logo.
typography both elegant and used in the technical activity sectors.

to finish, as shown on the presentation, it is possible to add a tagline or slogan and a shadow under the logo to give it a little more character and balance the whole.
of course, this logo can be used alone or combined with the name and vice versa.

regards,
JpM.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_stationery-k1-Jjz0FCk4

K1K1

the branding mockup

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_stationery-k1-J7fHRKM4

K1K1

hi.
here is my proposal.

I opted for a thick grease icon to emphasize the aspect of strength on the one hand, but also to symbolize by the shape of the letter "q" and "l" a building (stylized).
the letter 'l' represents the access and the entrance of this building.
regarding the typography of the name of your sign, a wide choice can be used.
here is an example of typography, knowing that thick typos reinforce the aspect of strength, but are less readable if you reduce the size of your logo.

best regards.
K1.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.