Beste Stefan,
Dank weer voor je feedback.
Ik heb de slogan onderaan het briefpapier en envelop iets groter gemaakt en de kleuren iets meer contrast gegeven.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker
Logo en huisstijl duurzaamheidsplatform Day 4 Green
- Wedstrijd van: Day4Green
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 04-03-2013
Datum einde: 31-03-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Viola,
Ontzettend bedankt voor je inzet. Wat mij betreft is het concept heel goed uitgewerkt en goed vertaald in de huisstijl. Ik vond het heel leuk om te zien hoe anders het logo is t.o.v. de stijl die je ziet op je website. Daar spreekt voor mij een stuk veelzijdigheid uit dus daarvoor complimenten.
Wat mij betreft ben je zeker een potentiële kanshebber.
Groeten Stefan
Beste Stefan,
dank je wel voor je leuke reactie.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker

Geen commentaar
Beste Viola,
Bedankt voor de aanpassingen. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de bovenste van de twee ontwerpen. De envelop is dan wat 'cleaner'. Ook het briefpapier is wat beter w.b. de verdeling van de tekst. Wel dank ik dat de slogan op envelop. briefpapier en achterkant visitekaart iets meer contrast mag krijgen. Met name voor de onderzijde van het briefpapier, omdat anders de slogan wat weg lijkt te vallen.
Kun je voor de beeldvorming de brief even vullen (Lorem ipsum) om een beeld te krijgen in het gebruik?
Als je verder zelf nog tips, suggesties of opmerkingen hebt hoor ik dat graag.
Groeten Stefan

Beste Stefan,
ik heb weer twee ontwerpen gemaakt voor de huisstijl, waarbij ik het ontwerp voor de visitekaartjes als eerder ontwerp heb gelaten.
Bij het plaatsen van de bedrijfsgegevens op de achterflap van de envelop zullen extra druk/printkosten komen omdat het dan om dubbelzijdig gaat.
Voor wat betreft papierkeuze hoeft op zich geen rekening te worden gehouden met de layout. Tegenwoordig gebruiken de meeste drukkerijen verantwoord papier en er zijn ook drukkerijen die verantwoorde inkt gebruiken.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker

Beste Stefan,
Ik heb het logo ontwerp nu verwerkt in een mogelijke huisstijl voor Day4Green.
Uiteraard zijn ook hiervoor eventueel andere opties mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker
Beste Viola,
W.b. de visitekaartjes sla je de spijker op zijn kop. Ik zou niet weten wat er anders aan zou moeten en vind ze gewoon erg mooi!
W.b. de envelop denk ik dat afzendergegevens misschien beter op de achterkant (achterflap) zouden moeten staan. Daarmee wordt de envelop wat cleaner. Ik weet echter niet of dit verregaande consequenties heeft voor drukkosten etc. Misschien dat jij daar wat meer van af weet.
Briefpapier mag wat mij betreft wat aan geschaafd worden. De gegevens linksmidden zweven er voor mijn gevoel een beetje. Ik vind het wat moeilijk voor me te zien hoe dat zou werken in bv een brief.
Wellicht is het een idee om contactgegevens te scheiden van de overige bedrijfsgegevens. Contactgegevens kunnen dan misschien rechtsboven en de andere gegevens boven de lijn van de slogan. Logo zou dan linksboven kunnen voor een stuk uniformiteit tussen briefpapier en envelop.
Uiteraard zit in vanwege het soort bedrijf erg vast aan verantwoord papier e.d. zijn dit nog dingen waar we rekening mee moeten houden in het ontwerp?
Groeten Stefan

Beste Stefan,
dank je wel voor je commentaar op mijn laatste ontwerpen.
Ik heb deze weer aangepast en hierop vier variaties gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker
Beste Viola,
Bedankt weer voor je aanpassingen. Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de bovenste van de vier. Dat is wat mij betreft het mooiste lettertype (ik vind de diepte erin mooi) en ook het meest 'clean'.
Ik zou niet echt weten of we er nog echt iets aan kunnen verbeteren. Hoogstens misschien een uitroepteken achter de slogan.
Ik vroeg me nog wel af of je een filosofie bij het middelste pictogram had. De andere twee zijn wat mij betreft duidelijk. Misschien kun je me daar wat meer info over geven.
Wat mij betreft is je logo een serieuze kanshebber en communiceert het heel mooi waar Day 4 Green voor wil staan. Ik ben benieuwd of je dit door weet te zetten in een huisstijl (vast wel!).
Bedankt tot dusver. Ik hoor graag van je!
Groeten Stefan
Beste Stefan,
Dank je wel voor je reactie. Een uitroepteken kan natuurlijk altijd toegevoegd worden.
In het middelse pictogram heb ik water en lucht verbeeld. Zonder water en lucht is er geen (groen) leven. bovendien bestaat onze planeet voor een groot deel uit water.
Met vriendelijke groet,
Viola vd Akker

geachte opdrachtgever,
Dank u wel voor uw reactie een feed back op mijn ontwerp(en).
Ik heb twee varianten op het vorige ontwerp gemaakt waarbij de tekst over de afbeeldingen valt. (twee verschillende lettertypes).
Met vriendelijke groet
Viola vd Akker
Beste Viola,
Leuke variatie op je logo. Goed dat je bij deze variant de kleuren hebt laten verlopen in de bedrijfsnaam. Van de bedrijfsnaam vind ik bovenstaande lettertype mooier, maar voor de slogan denk ik de onderste. Ik laat het even op me inwerken en zal kijken of ik je vanavond van verdere feedback kan voorzien.
Groeten Stefan
Beste Viola,
Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar het eerste concept met de pictogrammen. De bedrijfsnaam komt beter uit als hij onder de pictogrammen staat. De uitlijning mag dan wel vanuit het midden, en de 4 mag er ook in. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.
Groeten Stefan

Geen commentaar
Dit logo trekt mijn aandacht. Het kleurgebruik is fris en pittig. In dit ontwerp vind ik de pictogrammen juist heel sterk uitgewerkt. Maar omdat je de kleuren van de pictogrammen doorzet in de bedrijfsnaam lijkt de uitlijning niet te kloppen. Dit wordt versterkt door de slogan er onder. Ik zou hem graag zien met de 4 in plaats van 'for' (of is het juist een bewuste keuze?) Ben ook benieuwd hoe het er uit zou zien als je de bedrijfsnaam in de pictogrammen verwerkt. Je hoeft daarbij niet per se vast te houden aan dit lettertype. Ben benieuwd!

Geen commentaar
Concept van rond logo (aardbol) is erg leuk verzonnen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een strakker/pittiger geheel. Zeker bij het briefpapier.

Geen commentaar
Leuke invalshoek op het landschap thema. Kleurgebruik is zacht en vriendelijk. Bedrijfsnaam vormt mooi onderdeel van het plaatje. Ik mis wel de 4. Totaal mag van mij iets pittiger, frisser/vlotter.