Geachte,
Hierbij mijn eerste inzending.
Vormgeving;
De betekenis is meegenomen in het logo.
Vanuit het woord \'soleil\' rijst de zon waar een weg door loopt.
Kleurpalet;
Er is gekozen voor een combinatie van oranje en een donkere tint grijs. Hoewel de zon er meestal fel geel uitziet vanaf aarde, leek dit geen professionele en rustige kleur in dit logo.
Bij zonsopkomst en -ondergang is hij vaak oranje.
Aangezien beide gevallen mogelijk zien in het logo is oranje toepasselijker.
Oranje is echter ook gekozen vanwege Nederland.
Uiteraard is het mij niet bekend of uw \'roots\' hier liggen, maar Nederland maakt sowieso een groot deel uit van uw transportbedrijf.
De bedrijfsnaam is aan elkaar geschreven, dit kan het lastig maken voor derden om de naam in een keer goed te lezen/uit te spreken. Daardoor is en gekozen voor een kleurscheiding. Donkergrijs contrasteert perfect bij oranje, \'du\' scheidt door zijn kleur daardoor de twee andere woorden. Er ontstaat dan een duidelijk \'Roots Du Soleil\'.
Font;
Er is gekozen voor een zeer rustig doch elegant lettertype, Century Gothic.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
R. Nijsse
Logo en huisstijl gezocht voor nieuw internationaal handel wen transportbedrijf "rootsdusoleil"
- Wedstrijd van: estupendo
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-07-2011
Datum einde: 20-08-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ik zou graag feedback ontvangen.
Mvg,
R. Nijsse
Beste R.Nijsse,
Heel erg bedankt voor je inzending! Exuses dat ik nog niet eerder had gereageerd, heb wat problemen met internet hier!
Ik denk dat ik pas echt een goed oordeel kan geven als ik verschillende ontwerpen heb gezien, zodat ik ook echt kan vergelijken, maar hier al wel vast mijn eerste reactie.
Wij zijn allebei zo ingesteld dat we gaan voor de directe wauw factor, die hadden we niet bij dit ontwerp hoewel we het er zeker wel goed uit vinden zien. Misschien is het iets te voorspelbaar, met de weg en de zon en het oranje van Nederland. We zoeken een beetje naar iets dat verrast. Oranje is niet de kleur voor ons omdat veel concurrerende bedrijven ook deze kleur gebruiken. De strakke letter spreek ons wel aan.
Met het onderschrift heb je ons aan het denken gezet, want wat zet je er inderdaad bij....en zet je er sowieso iets bij. We denken dat dit logistics zou moeten zijn, simpel en wel allesomvattend.
Toch vinden we dit logo een mooie start van de wedstrijd en we hopen dat het jou en anderen prikkelt om weer verder te gaan.....
Nogmaals dank en we hopen nog meer te gaan zien!