Variant.
Logo en huisstijl voor adviesbureau Groen en Begraafplaatsen
- Wedstrijd van: Buiten de Perken
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 07-06-2012
Datum einde: 13-08-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


zie reactie hier onder.

Goedemorgen Ellis
Bedankt maar weer voor de uitgebreide feedback. Heb nieuwe modellen gemaakt met wisselende kleurstellingen en lettertypen.
Kleuren:
Subtiele verschillen tussen blauw en blauwgroen kunnen op verschillende platforms/beeldschermen anders ogen. Dit soort zaken kunnen het best aan de hand van Pantone kleurnummers in de laatste fase kortgesloten worden.
In mijn modellen kan een zware donkere blauw ontstaan door menging van twee uitgangskleuren.
Lettertype:
Verschillende schreefletters zijn geproefd. Persoonlijk vind ik de versies met rechte strakke schreven beter en eigentijdser staan dan de 'golvende' schreven.
Wederom benieuwd naar uw reactie
Groet
colorato
Beste Colorato,
goed om dit concept zo op verschillende manieren uitgewerkt te zien. Die met 2 kleurvlakken vind ik sterker dan met 3 kleurvakken. Het logo is sterk genoeg om zonder toevoeging te kunnen; het blaadje of haakje is niet nodig.
De "ondertitel" van beleid en beheer voor groen en begraafplaatsen moet óf volledig in het onderste vlak (zoals linksboven) óf er onder (zoals boven midden). Daar moet ik nog eens naar kijken. Spannende kleurcombinaties; die van boven-midden en boven-rechts spreken me het meest aan.
Over het gekozen lettertype: ik ben het met u eens dat de rechte schreven moderner ogen en dat is ook gewenst.
Heeft u hier voldoende aan? met vriendelijke groet,
Ellis Kaspers

Beste Ellis
Ook een impressie van mogelijke naamkaart. Behalve de altijd mogelijke enkele kaart zou met dit concept ook een mooie dubbele naamkaart mogelijk zijn.
Van boven naar beneden:
Naamkaart dichtgevouwen. Het groene vlak ligt over achterzijde en is onder en rechts gestanst.
Open gevouwen model. Binnenzijde zichtbaar met naam en adres.
Onderaan een mogelijke achterzijde. Ook is goed mogelijk om hier een foto te plaatsen van een toonaangevend project.
Vriendelijke groet
colorato
Kleine toevoeging: het contrast van tekstdeel 'de Perken' is natuurlijk afhankelijk van de exacte kleurstelling en de daarmee ontstane derde kleur.
Beste Colorato, deze kleurstellingen spreken met dus het meeste aan (zie commentaar onder), maar ik zie dat u "groen" noemt wat is als blauw zie. Klopt dat?
m vr gr Ellis Kaspers

Hierbij nog een mogelijke impressie van omslag rapport.
Eventueel kunnen deelgebieden van uw bedrijf elk een andere steunkleur krijgen naast de vaste hoofdkleur.
Door met de beide versprongen vlakken te spelen kan het beeldmerk een integraal onderdeel van het omslag worden en niet een losstaand uitwisselbaar element.
Graag hoor ik uw reactie.
colorato
Beste Colorato, een reactie op al uw laatste inzendingen:
Ik kan de invulling van het logo en de toepassing ervan in een huisstijl waarderen. De versprongen vlakken bieden veel mogelijkheden. Qua kleurstelling spreekt me de blauw-paarse combinatie het meeste aan. Dus de combinatie die u in uw laatste inzending heeft uitgewerkt in een kaartje. De kleur blauw en het lettertype dat in mijn huidige visitekaartje is te zien (bestand 1) is tot nog toe, met alle inzendingen, nog niet overtroffen. Uw lettertype voor de bedrijfsnaam komt wel in de buurt, maar de letters zijn erg dik. Om dit lettertype te gebruiken voor de rest van de tekst (toelichting bedrijf, adresgegevens e.d.) is prima.
Maar het "Yes!" gevoel heb ik daarbij nog niet.
Het blaadje dat u eerder als extraatje toepaste, komt hier terug. In dit geval werkt het veel sterker als logo an sich; dan vind ik het geen goede toepassing. Geen blaadjes als logo...
Heeft u hier voldoende aan?
Met vriendelijke groet, Ellis Kaspers

Nog een kleurvariatie.
zie commentaar hierboven.

Dag Ellis
Wil graag nog even een variatie laten zien. Heb een tweede vlak toegevoegd dat als het ware is verschoven tov het eerste. Deze verschuiving correspondeert met de plaats van de woorden 'Buiten' en 'Perken'.
De beide vlakken hebben elk een eigen kleur die in de overlapping gemengd wordt tot een derde.
Onder de naam in nogmaals dezelfde verspringing is het blaadje opgenomen. Deze is alleen uitgespaard in het geel/groene vlak en wordt dus blauw.
Ben benieuwd naar uw reactie.
colorato

Nog een inzending waarbij de opbouw wat duidelijker wordt. Het woordbeeld staat op een bepaalde wijze binnen de ruitvorm. De punt van de letter i doorsnijdt de ruit exact in het midden van de zijde (de punt ook als verwijzing naar uw meerwaarde); de letter B begint exact op hoogte van de punt van de ruit.
Eventueel kan van deze letter ook een lichtere versie geprobeerd worden.
Groet
colorato

Dank voor de snelle reactie.
Het is natuurlijk altijd even zoeken naar voorkeuren van de opdrachtgever.
Hierbij nog enkele schetsen teneinde daar achter te komen.
Kleuren zijn aangepast. Zo ook het lettertype. Een en ander krijgt een iets klassieker uiterlijk daardoor.
De ruitvorm en afgeleiden kunnen nog altijd als grafisch uitgangspunt dienen bij toepassingen.
Alhoewel ik weet dat u geen natuurlijke elementen wenst heb ik er toch een subtiel blaadje in verwerkt. Als contrast met de strakke basis geeft dat wel extra cachet aan het geheel.
Groet
colorato
colorato
beste Colorato, en u bedankt voor de snelle terugkoppeling met nieuwe variaties. In beide logo's zie ik wel wat zitten, uw basis concept is goed. Dan doet bij deze de grijze driehoek eigenlijk weer afbreuk aan uw concept. Het sierlijke blaadje mag in een verder zo strak beeld best. U heeft gelijk dat het extra cachet geeft.
Het nieuwe lettertype spreekt me meer aan, alhoewel ik het eerder ouderwets dan klassiek vind.
De kleuren zijn erg vlak; frisse kleuren passen beter bij Buiten de Perken.
In uw logo hierboven zijn de uitgespaarde punten in het vlak mooi; bijna alsof het de paaltjes van een perk zijn. Alleen zitten die meestal op de hoekpunten.Daarmee denk ik, dat het niet helemaal aansluit op de verbeelding van een perk.
Met vriendelijke groet, Ellis Kaspers

Nog een variatie op het patroon.
Als het concept u aanspreekt werk ik het graag voor u uit.
colorato

Bijvoorbeeld zoals hier getoond de vermenigvuldiging van het logo waardoor prachtige patronen kunnen ontstaan.

Beste pitcher
Hierbij mijn visie op uw nieuwe woordbeeld.
De afzonderlijke woorden uit de naam heb ik gekoppeld teneinde een compact woordbeeld te krijgen. Dat beeld heb ik samen met de ondertitel geplaatst binnen een ruitvorm. Een deel van het woordbeeld valt buiten de ruitvorm. De simpele grafische opzet maakt vele speelse variaties mogelijk.
Zie volgende zending.
Beste Colorato, deze inzending gaat de goede kant op! Dit is inderdaad een verbeelding van wat ik zoek voor het logo. Kunt u het verfijnen? Ik ben tevreden over de tekst. Maar het lettertype voor Buiten de Perken vind ik erg grof, met de dikte van de letters overal even dik. Ook ben ik bang dat door de geringe kleurafwijking van "beleid en beheer voor groen en begraafplaatsen" dit niet goed leesbaar is. En de kleur van het blauwe vak is erg koud, net als de combinatie van beide blauwen; ik zoek het in de warme kleuren.
Uw andere logo's vind ik te druk.