Geachte M Poelmans
Hierbij enkele voorbeelden van vertaling concept naar huisstijldragers.
Uitwerking en verfijning in overleg uiteraard. Dit geeft vooral de mogelijkheden weer.
Ben benieuwd wat u hiervan vindt.
Met vriendelijke groet,
Toni Jonkers
Logo en huisstijl voor freelance online consultant
- Wedstrijd van: mpoelmans
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-01-2012
Datum einde: 12-02-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geachte M Poelmans.
Hier een volgende inzending aan de hand van uw feedback.
Door de bolletjes in grootte te varieren ontstaat meer een rastereffect: het suggereert het contrastverloop wat in letters zit (dik-dun). Op deze manier worden de letters meer verfijnd.
Ook blijf zo het concept proces-managemen
t, visieontwikkeling meer overeind.
Tevens heb ik de kleurstelling aangepast om te laten zien wat hierin de mogelijkheden zijn. Meer minder kleur in het verloop is zo voor mekaar.
Ik ben benieuwd wat u van deze correcties vindt. Wanneer u de verfijning in de letters een verbetering vindt kan ik dit principe nog meer door voeren indien nodig.
Mocht u hier tevreden over zijn:
een hieruit volgende huisstijl is zo opgezet.
Met vriendelijke groet,
Toni Jonkers
Hoi Toni, een mooi nieuw ontwerp dat al een heel stuk meer in de buurt komt. Lukt het je om dit ontwerp nog door te vertalen naar een paar uitingen (visitekaartjes, brief, ppt etc). Dat gaat me helpen in de definitieve keuze.
dank

Geachte M Poelmans.
Aan de hand van uw feedback een volgend voorstel. Graag zou ik willen weten of het concept van letters laten ontstaan middels bolletjes u aanspreekt, of wat eventueel niet/beter kan. Vervolgens kan ik dan evt de letters verfijnen en overgaan tot implementatie in huisstijl
Met vriendelijke groet,
Toni
Ik vind het idee om de letters vorm te geven door middel van bolletjes leuk, de letters die ze nu vormen vind ik echter nog te grof. De kleuren grijs en blauw zie ik bij veel van de ontwerpers terug. Als logo kan het op zich wel, maar bij de vertaling naar andere uitingen wordt het al snel saai. Misschien kan je iets met deze opmerkingen?

Geachte M Poelmans,
Bij mijn concept ben ik uitgegaan van de volgende aspecten van uw briefing:
1: Hoe u zichzelf ziet.
"tijdelijke hulptroepen voor klussen waar mijn klanten niet de juiste kennis of juiste mensen voor hebben."
Belangrijk dat prospects/klanten dit meekrijgen.
Daarom is gekozen voor een gestileerde helm van de romeinse troepen. Dit geeft nog binding met de term Auxilia en maakt het tevens persoonlijk.
2: welke vormtaal uw voorkeur geniet. (bolletjes/cirkels)
De "kam" van de helm is gemoderniseerd en wordt gevormd door een serie cirkels. Hier zit een stukje eigenwijsheid in. Het is tevens een beeldtaal die geasocieerd wordt met IT.
3: Wat uw kernactiviteiten zijn.
Hier maakt u het onderscheid.
De serie cirkels zijn meer dan alleen vorm/illustratie:
ze communiceren uw kernactiviteiten:
- Opgaande beweging geeft vooruitgang weer.
- kleurverloop het "uitstippen" van processen.
- de bolletjes hebben tevens het karakter van conceptontwikkeling. Het bedenken van een visie.
Kortom zoals u zelf zegt: “Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden” Dit is een helder logo dat communiceert.
Ik ben benieuwd wat u van mijn concept vindt.
Graag feedback. Hiermee kan ik het concept aanscherpen om het vervolgens te vertalen naar een complete huisstijl.
Dan komen ook kleurstelling en lettertype nauwkeuriger aan bod.
Mocht u vragen hebben dan kunt u me bereiken op:
0641555801
of per email:
info@jonkersontwerpers.nl
Dit voorkomt de meeste ruis zodat we snel, efficiente stappen kunnen zetten
Met vriendelijke groet,
Toni Jonkers
Hoi Toni,
dank voor je ontwerp. Het idee achter het concept spreekt me aan, je uitleg waarom je wat hebt gedaan komt goed over. Ik vind de uitvoering helaas wat minder geslaagd. Zo vind ik het lettertype te "standaard" (verdana o.i.d.?) en het logo zelf ook wat "saai". Ben er na een aantal ontwerpen achter dat ik liever een mooi ontwerp heb met minder verhaal er achter dan een heel goed onderbouwd logo dat er minder mooit uitziet. Reden daarvoor: ik ben maar een simpele ZZP'er dus bedrijven gaan mijn logo waarschijnlijk niet herkennen tussen de stapels bekende logo's van Accenture, Capgemini etc. Dat is dan ook niet mijn doel. Zoals je misschien in de reacties op de andere ontwerpers hebt kunnen lezen, is er een pagina die logotrends door de jaren heen beschrijft. Daar zitten een (groot) aantal logo's tussen die ik mooi vind (al passen ze misschien minder bij Auxilia en het idee achter de naam). Misschien kan je daar nog iets mee?
Ok. Bedankt voor de reactie en uitleg, daar kan ik wat mee. Ik neem het mee in de volgende ronde. Mijn uitgangspunt is wel altijd dat een logo als het kan even meer is dan alleen beeld, ook een verhaal/boodschap kan voor herkenning zorgen. Belangrijk is iig dat je je in je logo probeert te communiceren waarin je je onderscheid van de concurrenten: waarom moeten ze jou hebben?
Als ik je briefing goed lees is dat kort samengevat je aanpak/werkwijze. Ik ga proberen die te vatten, rekening houdend met de opgegeven voorbeelden van de jou aansprekende beeldtaal. Met vriendelijke groet, Toni