Logo en huisstijl voor freelance online consultant
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: mpoelmans
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 450.00
- Datum start : 22-01-2012 22:30
- Datum einde : 12-02-2012 22:28
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 56
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
o Lettertype mag een bestaand lettertype zijn
- De bruikbaarheid van de huisstijl gaan worden gebruikt in:
o Visitekaartjes
o Powerpoint-template met voorblad en 1 vervolgpagina
o Voorzet voor een website met 3 pagina’s (homepage, level 2 pagina en formulier). De website die ik voor ogen heb, is simpel en biedt ruimte voor de standaard functionaliteit (wie ben ik, wat doe ik, opdrachtgevers, contactgegevens en ruimte voor nieuws en een blog). Veel gebruik van foto’s, beperkte tekst (die leest toch niemand online)
o html-mail template: bijna al mijn contact gaat via de mail. Ik ben dus op zoek naar een simpel mailtemplate met de huisstijl/het logo.
o Briefpapier template: factuurstromen, aanbiedingen/offertes etc doe ik allemaal online. Wel is een mooi template voor een brief gewenst (met de minimaal verplichte gegevens: adres, kvk-nummer, belastingnummer) maak deze dus onderdeel van het ontwerp.
Bedrijfsomschrijving:
Sinds 1 januari 2010 voer ik, man 34 jaar, opdrachten als freelance organisatie adviseur uit bij grote klanten. Dat wil zeggen dat ik als adviseur op tijdelijke basis bij voornamelijk online projecten wordt ingehuurd. Ik ben betrokken bij het (functioneel) ontwerpen van self-service functionaliteit op het web. Mijn rol varieert van het schrijven van visiedocumenten (bv: waarom moeten we self-service functionaliteit aan klanten bieden?) tot het schrijven van een detail ontwerp van de functionaliteit (bv: hoe gaat het er straks uit zien voor de klant?)
In mijn opdrachten probeer ik het schrijven van grote onleesbare rapporten te beperken tot het minimum. Liever geef ik een advies in de vorm van een heldere beknopte powerpoint presentatie. In de ontwerpfase werk ik dan ook veel met schermschetsen en prototypen. “Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden” is hier zeker van toepassing.
In projecten werk ik vaak samen met consultants van grote bureaus zoals CAP Gemini, Logica, Accenture en KPMG. Ik onderscheid me van andere adviseurs, die in mijn ogen vaak wat traditioneler (saaier) zijn en zich wat meer aan standaarden houden, door een aanpak en instelling die door sommige mensen als recalcitrant kan worden gezien. 10+ jaar succesvolle werkervaring bewijzen dat die aanpak prima werkt.
De bedrijfsnaam die ik gebruik is Auxilia Business Consultancy. Auxilia waren de hulptroepen die het Romeinse leger inhuurde als ze er zelf even niet uitkwamen of een tekort aan manschappen hadden. Deze term geeft goed weer hoe ik mezelf zie: tijdelijke hulptroepen voor klussen waar mijn klanten niet de juiste kennis of juiste mensen voor hebben.
Wat ben ik niet
Ondanks dat ik me in de wereld van websites en self-service begeef, ben ik zeker geen techneut. Ik beperk me tot het uitzoeken wat de klant echt wil, het onderbouwen van een business case en vastleggen van deze bevindingen in een leesbaar rapport. De technische invulling volgt door een IT-afdeling (waarmee ik uiteraard wel in nauw contact sta).
Doelgroep:
Mijn opdrachtgevers zijn zowel profit- als non-profitorganisaties in de top 500 van Nederland. Denk aan organisaties als KPN, Rabobank, ANWB, TNO en Interpolis. Opdrachten zijn voor een termijn van een paar maanden tot maximaal 2 jaar.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Aan de ene kant is een betrouwbare uitstraling, gezien mijn opdrachtgevers, gewenst. Aan de andere kant begeef ik me wel op de “hippe online” afdeling van diezelfde opdrachtgevers. Uitdaging wordt dus om een strak design te maken dat betrouwbaarheid en klasse uitstraalt, terwijl het ook de “jonge” online doelgroep moet pakken. Qua kleuren kan ik geen richting kiezen (dat laat ik aan jou): zowel logo's met veel kleuren als logo's die uit 2 kleuren bestaan, spreken me aan
pixicon.nl
-
-
Toelichting van de designer pixicon.nl:
Deze kon natuurlijk niet ontbreken...
-
pixicon.nl zegt
Beste Matthijs,
Ik hoop de het keuze proces goedc verloopt. Mogen er vragen of wensen zijn hoor ik dit graag.
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer pixicon.nl:
Beste Matthijs,
Zoals beloofd! Dit ontwerp heeft uw naam als typografie verwerkt in auxilia en XII (12) het jaar van uw nieuwe bedrijf. 12 is ook terug te vinden in de onderkast. Ook is het logo voorzien van beeldmerk met helm.
Uw reactie wacht ik in spanning af ;)
Harmen -
mpoelmans zegt :
Hoi Harmen, wederom een mooi logo! Ik ga het meenemen in mijn beslissing (die ik morgen moet nemen)
-
pixicon.nl zegt
Beste Matthijs!
Graag gedaan!
Jouw constructieve feedback en kijk op een logo spreken mij erg aan. Het lijkt mij dan ook erg leuk om een huisstijl voor je te maken als dit het winnende logo wordt. Natuurlijk is alles nog te bespreken.
Ook zag ik dat je een website voorzet zou willen. Omdat je morgen al een keuze maakt kan ik dit helaas niet meer voor je ontwerpen. Ook dit behoord natuurlijk bij de service die je krijgt als je met mij verder wilt. Succes!
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer pixicon.nl:
Variatie...
-
mpoelmans zegt :
Hoi Harmen,
inderdaad een wat strakker logo nu, maar door af te wijken van je originele ontwerp heeft het wel aan kracht verloren. De concepten die tot nu toe door een aantal andere ontwerpers zijn gemaakt, spreken mij iets meer aan en zijn denk ik een betere basis om op door te ontwerpen. -
pixicon.nl zegt
Beste Matthijs,
Idd. Ik dacht laat ik toch even de recht toe recht aan versie zien... Ik zal straks nog een geheel ander ontwerp uploaden die ook typografisch is opgebouwd. Deze is zeer mogelijk meer in de richtng die je zoekt. Wordt het toch nog veel keuzes maken voor je zo aan het einde van de wedstrijd. (ps dat is vrij normaal op brandsupply.nl dat aan het einde de meeste ontwerpen komen).
Vriendelijke groet,
Harmen -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer pixicon.nl:
Geachte M Poelmans,
Ik heb echt moeten denken en zoeken naar een stijl voor uw wensen. Ik weet bijna zeker dat ik hem gevonden heb. Hierbij mijn ontwerp:
Een logo en duidelijk beeldmerk zoals uw wenst in uw feedback verwijzing naar een logo-site en uw opmerking over de grote stapel en gewoon een mooi logo! ….Bij deze mijn vertaling van uw input!
Ik kan het logo nu verder uitleggen maar ik laat graag u eerst kijken en zoeken naar alles wat er in verwerkt zit. Het logo kan in elk geval goed los staan zonder het onderschrift auxillia business consultancy en toch herkend worden. Ook is het goed te verwerken naar powerpoint/website en print… Nu is het aan u.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis
ps klik op de afbeelding voor waar formaat en kleur. De website geeft deze niet goed weer.
-
mpoelmans zegt :
Hoi Harmen, dank voor je mooie ontwerp en de vertaling die je gemaakt heb van mijn 'vreemde' wensen :) Ik vind het een heel mooi ontwerp, maar helaas niet voor Auxilia. Het zou zo gebruikt kunnen worden voor een computermerk de customizable laptops maakt (doet denken aan Sony Vaio, maar dan nog mooier) Voor mijn consultancy-activiteiten vind ik het net iets te frivool.
mvg
Matthijs -
pixicon.nl zegt
Beste Matthijs,
Bedankt voor je feedback! Ik kan je gedachten omtrent het logo voorstellen. Bedankt voor het compliment!
Ik zal binnenkort met een andere versie van het logo komen die minder frivool is en hopelijk meer aansluit bij je wensen.
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-