Logo en huisstijl voor

Datum start: 05-10-2014

Datum einde: 09-10-2014

Totaal budget: € 150.00
Nieuwste inzending
Book cover
Lisa Roos

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn opzoek naar een logo en huisstijl voor ons bedrijf Lumerro. Lumerro is een gespecialiseerd in het maken van elektronica die dag en nacht cyclussen simuleert voor grote model(spoor)banen. Lees meer over ons in de onderstaande bedrijfsomschrijving.

Zoals al gezegd is de naam van ons bedrijf "Lumerro" met de bijbehorende slagzin "Light up your world" Het logo moet niet te gek zijn wij zien liever onze naam in een herkenbare kleur en letter combinatie in plaats van met allerlei "toevoegingen" maar laat dit jullie niet tegen houden te komen met creatieve ideeën. Graag zien wij een stijlvol logo maar niet met krullende letters of iets dergelijks.

Er zijn nog twee afbeeldingen toegevoegd, dit zijn twee afbeeldingen die wij veelvuldig willen gaan gebruiken in onze reclame. Tevens zal onze website ook op deze kleuren geïnspireerd zijn. Het is daarom een must dat het logo hier bij past. Een van de afbeeldingen kunnen jullie mee aan de slag gaan de andere is een voorbeeld van een idee wat we zelf hadden voor het combineren van ons logo en de afbeelding. Deze combinatie zouden wij mooi kunnen gebruiken (Wanneer groot afgedrukt) bij onze stand op beurzen.

De reden dat er gekozen is deze afbeelding te gebruiken is dat er uiteraard een trein op staat wat natuurlijk geen verdere uitleg nodig heeft maar belangrijker nog in de afbeelding heb je prachtig licht en dat is nou net wat wij proberen te simuleren.

Bedrijfsomschrijving


Lumerro is een gespecialiseerd in het maken van elektronica die dag en nacht cyclussen simuleert voor model(spoor)banen. Denk hierbij aan het nabootsen van zonsopkomsten en sterrenhemels. Momenteel zijn wij onze producten aan het uitbreiden met de simulatie van verschillende weersituaties en bijbehorend geluid. Een mooi voorbeeld hiervan is een onweersstorm compleet met donder en bliksem. De toevoeging van geluid maakt dat het mogelijk word omgevingsgeluid te krijgen op de modelbaan voorbeelden hiervan zijn fluitende vogels of een drukke weg.

Doelgroep


Onze doelgroep zijn personen die zich bezig houden met modelspoor/modeltreinen. De focus light vooral op modelbouwverenigingen en personen met een grote treinbaan thuis. Veelal zijn dit toch oudere mannen maar we zien juist dat vooral de jongere generatie modelspoorders geïnteresseerd is in onze producten. Veel van onze klanten zitten in Duitsland maar in principe verkopen we binnen heel Europa.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Het logo moet passen bij de toegevoegde afbeelding.

De slagzin "Light up your world" moet ook een plekje krijgen.

Geen gekke toevoegingen aan het logo zoals treintjes of zonnetjes.

De focus licht op het ontwerpen van een logo maar wij hebben ook briefpapier, visitekaartjes en een favicon nodig. Tevens zou het handig zijn als jullie een kleuren schema voor onze website (en verdere promotie materialen) zouden kunnen maken.

Designer: iG design iG design
logo_huisstijl-ig-design-sjc3iBIe

iG designiG design

Voor de logonaam heb ik voor een lettertype gekozen dat in zich veel linken heeft met de spoorwegen (modelbouw). Het lettertype symboliseert de spoorlijnen en wissels. Op het einde van de rit (of onderweg) begeven zich in de laatste letter "O" de wegsignalisatie.
De subtitel is in het geel geplaatst vanwege het woord (light) en in referentie met de gele voorsteven van de locomotief.
Hopelijk kan u dit smaken? Succes!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.