Logo en huisstijl voor NICE BV (in de medical device industrie)

Datum start: 27-01-2013

Datum einde: 10-02-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
iamselim

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


NICE BV gaat jonge bedrijven (start-ups en spin-offs) in de medical device industrie ondersteunen via financiering, participatie en hands-on ondersteunen om de producten op de juiste manier te ontwikkelen (zodat voldaan wordt aan de CE eisen). Daarbij ondersteunen wij ondernemers ook met het inrichten van processen die voldoen aan de eisen van de wetgeving waardoor de ondernemer gewoon kan doen waar hij goed in is.

NICE staat voor:
New Industry trough the Corricor of Excellence of
New Industry trough the Corricor of Execution

Maar het aardige is dat je ook kunt lezen:
New Industry & CE

CE staat voor "Conformité Européenne", wat zoveel betekent als “in overeenstemming met de Europese regelgeving”

Bedrijfsomschrijving


Het logo: een combinatie van de initialen NICE BV wordt gebruikt op het internet, briefpapier, visitekaartjes, memo-inlegvellen, vervolg pagina’s, Facebook, on-line email, enzovoort en dient daar ook geschikt voor te zijn.

Verdere input die als inspiratiebron kan dienen zijn de logo’s van de stad NICE: zowel van de tijd van Napoleon (L) als het huidige logo (R).

zie ook de attched file.

Doelgroep


Bedrijven (start-ups en gevestigde bedrijven) die een medical device op de markt willen brengen en daarbij hulp nodig hebben om het product op de regulatoir juiste manier te maken.

Start-ups en spin-offs zijn vaak gestart vanuit universiteiten of hogescholen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De uitstraling dient clean en fris maar ook serieus te zijn maar ook niet te zwaar en een knipoog naar het blauw van de Cote d’Azur (waar de stad NICE het kloppend hart van is) ligt dan natuurlijk voor de hand. Het attached logo van NICE kan als inspiratie dienen.

Uitstraling logo en huisstijl:
- Logo: Clean, fris, vernieuwend, overzichtelijk en toch wel flair.
- Indruk: Opgeruimd, helder, wit, business gericht
- Maar ook: Uitgebreid ervaring opgedaan in de medische device industrie

Kleurwaarden: azur blauw / wit
Opgeruimd en klinische netheid

Stijl:
- 3D
- Commercieel
- Duidelijk leesbaar met flair

Designer: Studio1815 Studio1815
logo_huisstijl-studio1815-GxULSbJY

Geen commentaar

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

Wat mij betreft iets te frivool en krullerig... ik denk dan meer aan een uithangbord voor een wijnhuis of hotel in de provence (met wijngaard achter het huis). Dze is het niet echt... sorry

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.