Logo en huisstijl voor NICE BV (in de medical device industrie)

Datum start: 27-01-2013

Datum einde: 10-02-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
iamselim

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


NICE BV gaat jonge bedrijven (start-ups en spin-offs) in de medical device industrie ondersteunen via financiering, participatie en hands-on ondersteunen om de producten op de juiste manier te ontwikkelen (zodat voldaan wordt aan de CE eisen). Daarbij ondersteunen wij ondernemers ook met het inrichten van processen die voldoen aan de eisen van de wetgeving waardoor de ondernemer gewoon kan doen waar hij goed in is.

NICE staat voor:
New Industry trough the Corricor of Excellence of
New Industry trough the Corricor of Execution

Maar het aardige is dat je ook kunt lezen:
New Industry & CE

CE staat voor "Conformité Européenne", wat zoveel betekent als “in overeenstemming met de Europese regelgeving”

Bedrijfsomschrijving


Het logo: een combinatie van de initialen NICE BV wordt gebruikt op het internet, briefpapier, visitekaartjes, memo-inlegvellen, vervolg pagina’s, Facebook, on-line email, enzovoort en dient daar ook geschikt voor te zijn.

Verdere input die als inspiratiebron kan dienen zijn de logo’s van de stad NICE: zowel van de tijd van Napoleon (L) als het huidige logo (R).

zie ook de attched file.

Doelgroep


Bedrijven (start-ups en gevestigde bedrijven) die een medical device op de markt willen brengen en daarbij hulp nodig hebben om het product op de regulatoir juiste manier te maken.

Start-ups en spin-offs zijn vaak gestart vanuit universiteiten of hogescholen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De uitstraling dient clean en fris maar ook serieus te zijn maar ook niet te zwaar en een knipoog naar het blauw van de Cote d’Azur (waar de stad NICE het kloppend hart van is) ligt dan natuurlijk voor de hand. Het attached logo van NICE kan als inspiratie dienen.

Uitstraling logo en huisstijl:
- Logo: Clean, fris, vernieuwend, overzichtelijk en toch wel flair.
- Indruk: Opgeruimd, helder, wit, business gericht
- Maar ook: Uitgebreid ervaring opgedaan in de medische device industrie

Kleurwaarden: azur blauw / wit
Opgeruimd en klinische netheid

Stijl:
- 3D
- Commercieel
- Duidelijk leesbaar met flair

Designer: Dikgedrukt Dikgedrukt
logo_huisstijl-dikgedrukt-neuVH504

Geen commentaar

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

Beste Anneke... het ziet er erg leuk uit hoewel de icoontjes nu een beetje druk werken... wellicht heb je dat zelf ook. Ik vind de adelaar nu helemaal goed maar het team is verdeeld of we de adelaar moeten houden... dus die mag er (even) vanaf. Het idee van die icoontjes doet ons aan Unilever denken... een N gevuld met icoontjes (in licht en donkerblauw) is misschien wel wat... Groeten

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-n2amTCc4

DikgedruktDikgedrukt

Het was even pittig maar toch gelukt. Ik heb het wat meer laten versmelten met elkaar.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-LcejNHBw

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-L0L0ZOnw

DikgedruktDikgedrukt

Nou het was een uitdaging maar ik ben er toch uitgekomen. Twee opties waarbij 1 met mijn vorige voorstel de adelaar en de iconen verwerkt in de huisstijl. En optie 2 met de iconen ook verwerkt in het logo. Ik pleit voor de rustige variant waarbij je de iconen terug laat komen op briefpapier, visitekaartjes, website ect. maar die keuze laat ik bij jullie. Ik hoop dat dit is waar je naar op zoek bent.
met vriendelijke groet, alvast een fijn weekend, Anneke

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

Deze is wel heel aardig en ook goed in de richting... kun je de adelaar stylistischer maken? We willen straks geen claim van de stad NICE aan de broek (natuurlijk). Kun je eens kijken of je de stethescoop en schaar kunt vervangen door bijv. een CT/MRI, Ultrasound machine en/of Afterloader (Nucletron): de grote medical devices...

DikgedruktDikgedrukt

Ik ga mijn best doen!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-rz4fR8E4

Geen commentaar

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

Interessante zet Dikgedrukt: de adelaar van de stad NICE terug latenkomen in het beeldmerk... is dat ietske abstracter te maken en eventueel te combineren met de medical device tekentjes die jullie eerder kozen: het zou leuk zijn diverse tekentjes terug te laten komen omdat we ons niet willen beperken tot een device maar diverse toekomstige med. device manufacturers willen helpen succesvol te zijn. Dus: de adelaar een goeie zet... maar dan toch anders.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-rMkwdFq4

DikgedruktDikgedrukt

Hoi,
Na de feedback heb ik het over een andere boeg gegooid. Dit logo is geïnspireerd op het bijgeleverde bestand nl. het wapen van Nice. Ik hoop dat dit meer is waar je naar op zoek bent! Ik hoor het graag.
met vriendelijke groet, Anneke

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-5yO8ltQG

DikgedruktDikgedrukt

Hoi,
Ik heb het logo doorgevoerd in verschillende uitingen zodat je een goed beeld krijgt van de mogelijkheden. De kleurstelling is gebaseerd op het aangeleverde logo van Nice. Modern, fris en zakelijk, net als de letter.
Ik hoop dat mijn voorstel aan alle wensen voldoet.

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

zie opmerkingen laatste ontwerp

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-5M4Py12G

DikgedruktDikgedrukt

Een voorbeeld van een inlegvel. Hierbij kun je de dynamiek van de identiteit goed zien. Zo kun je misschien al een beeld vormen van eventuele andere uitingen. Je zou online bijvoorbeeld de blauwe achtergrond kunnen laten animeren.

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

zie opmerkingen laatste ontwerp

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-dikgedrukt-2snWkVTE

Geen commentaar

DikgedruktDikgedrukt

het beeldmerk beeld onderzoek, leven (hart) en medisch (stethoscoop) uit.

hansmeijs@upcmail.nlhansmeijs@upcmail.nl

Ook hier kloppen de kleuren en is ook nagedacht over de toepassing... dat levert 1 sterretje! Maar: lees vooral de bijgaande informatie!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.