Logo en huisstijl voor NICE BV (in de medical device industrie)
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: hansmeijs@upcmail.nl
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 27-01-2013 22:16
- Datum einde : 10-02-2013 22:10
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 32
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
NICE staat voor:
New Industry trough the Corricor of Excellence of
New Industry trough the Corricor of Execution
Maar het aardige is dat je ook kunt lezen:
New Industry & CE
CE staat voor "Conformité Européenne", wat zoveel betekent als “in overeenstemming met de Europese regelgeving”
Bedrijfsomschrijving:
Het logo: een combinatie van de initialen NICE BV wordt gebruikt op het internet, briefpapier, visitekaartjes, memo-inlegvellen, vervolg pagina’s, Facebook, on-line email, enzovoort en dient daar ook geschikt voor te zijn.
Verdere input die als inspiratiebron kan dienen zijn de logo’s van de stad NICE: zowel van de tijd van Napoleon (L) als het huidige logo (R).
zie ook de attched file.
Doelgroep:
Bedrijven (start-ups en gevestigde bedrijven) die een medical device op de markt willen brengen en daarbij hulp nodig hebben om het product op de regulatoir juiste manier te maken.
Start-ups en spin-offs zijn vaak gestart vanuit universiteiten of hogescholen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
De uitstraling dient clean en fris maar ook serieus te zijn maar ook niet te zwaar en een knipoog naar het blauw van de Cote d’Azur (waar de stad NICE het kloppend hart van is) ligt dan natuurlijk voor de hand. Het attached logo van NICE kan als inspiratie dienen.
Uitstraling logo en huisstijl:
- Logo: Clean, fris, vernieuwend, overzichtelijk en toch wel flair.
- Indruk: Opgeruimd, helder, wit, business gericht
- Maar ook: Uitgebreid ervaring opgedaan in de medische device industrie
Kleurwaarden: azur blauw / wit
Opgeruimd en klinische netheid
Stijl:
- 3D
- Commercieel
- Duidelijk leesbaar met flair
Dikgedrukt
-
-
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
Beste Anneke... het ziet er erg leuk uit hoewel de icoontjes nu een beetje druk werken... wellicht heb je dat zelf ook. Ik vind de adelaar nu helemaal goed maar het team is verdeeld of we de adelaar moeten houden... dus die mag er (even) vanaf. Het idee van die icoontjes doet ons aan Unilever denken... een N gevuld met icoontjes (in licht en donkerblauw) is misschien wel wat... Groeten
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dikgedrukt:
Het was even pittig maar toch gelukt. Ik heb het wat meer laten versmelten met elkaar.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dikgedrukt:
Nou het was een uitdaging maar ik ben er toch uitgekomen. Twee opties waarbij 1 met mijn vorige voorstel de adelaar en de iconen verwerkt in de huisstijl. En optie 2 met de iconen ook verwerkt in het logo. Ik pleit voor de rustige variant waarbij je de iconen terug laat komen op briefpapier, visitekaartjes, website ect. maar die keuze laat ik bij jullie. Ik hoop dat dit is waar je naar op zoek bent.
met vriendelijke groet, alvast een fijn weekend, Anneke -
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
Deze is wel heel aardig en ook goed in de richting... kun je de adelaar stylistischer maken? We willen straks geen claim van de stad NICE aan de broek (natuurlijk). Kun je eens kijken of je de stethescoop en schaar kunt vervangen door bijv. een CT/MRI, Ultrasound machine en/of Afterloader (Nucletron): de grote medical devices...
-
Dikgedrukt zegt
Ik ga mijn best doen!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
Interessante zet Dikgedrukt: de adelaar van de stad NICE terug latenkomen in het beeldmerk... is dat ietske abstracter te maken en eventueel te combineren met de medical device tekentjes die jullie eerder kozen: het zou leuk zijn diverse tekentjes terug te laten komen omdat we ons niet willen beperken tot een device maar diverse toekomstige med. device manufacturers willen helpen succesvol te zijn. Dus: de adelaar een goeie zet... maar dan toch anders.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dikgedrukt:
Hoi,
Na de feedback heb ik het over een andere boeg gegooid. Dit logo is geïnspireerd op het bijgeleverde bestand nl. het wapen van Nice. Ik hoop dat dit meer is waar je naar op zoek bent! Ik hoor het graag.
met vriendelijke groet, Anneke -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dikgedrukt:
Hoi,
Ik heb het logo doorgevoerd in verschillende uitingen zodat je een goed beeld krijgt van de mogelijkheden. De kleurstelling is gebaseerd op het aangeleverde logo van Nice. Modern, fris en zakelijk, net als de letter.
Ik hoop dat mijn voorstel aan alle wensen voldoet. -
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
zie opmerkingen laatste ontwerp
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Dikgedrukt:
Een voorbeeld van een inlegvel. Hierbij kun je de dynamiek van de identiteit goed zien. Zo kun je misschien al een beeld vormen van eventuele andere uitingen. Je zou online bijvoorbeeld de blauwe achtergrond kunnen laten animeren.
-
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
zie opmerkingen laatste ontwerp
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Dikgedrukt zegt
het beeldmerk beeld onderzoek, leven (hart) en medisch (stethoscoop) uit.
-
hansmeijs@upcmail.nl zegt :
Ook hier kloppen de kleuren en is ook nagedacht over de toepassing... dat levert 1 sterretje! Maar: lees vooral de bijgaande informatie!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-