Logo en huisstijl voor NICE BV (in de medical device industrie)

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: hansmeijs@upcmail.nl
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 27-01-2013 22:16
  • Datum einde : 10-02-2013 22:10
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 32
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

NICE BV gaat jonge bedrijven (start-ups en spin-offs) in de medical device industrie ondersteunen via financiering, participatie en hands-on ondersteunen om de producten op de juiste manier te ontwikkelen (zodat voldaan wordt aan de CE eisen). Daarbij ondersteunen wij ondernemers ook met het inrichten van processen die voldoen aan de eisen van de wetgeving waardoor de ondernemer gewoon kan doen waar hij goed in is.

NICE staat voor:
New Industry trough the Corricor of Excellence of
New Industry trough the Corricor of Execution

Maar het aardige is dat je ook kunt lezen:
New Industry & CE

CE staat voor "Conformité Européenne", wat zoveel betekent als “in overeenstemming met de Europese regelgeving”

Bedrijfsomschrijving:

Het logo: een combinatie van de initialen NICE BV wordt gebruikt op het internet, briefpapier, visitekaartjes, memo-inlegvellen, vervolg pagina’s, Facebook, on-line email, enzovoort en dient daar ook geschikt voor te zijn.

Verdere input die als inspiratiebron kan dienen zijn de logo’s van de stad NICE: zowel van de tijd van Napoleon (L) als het huidige logo (R).

zie ook de attched file.

Doelgroep:

Bedrijven (start-ups en gevestigde bedrijven) die een medical device op de markt willen brengen en daarbij hulp nodig hebben om het product op de regulatoir juiste manier te maken.

Start-ups en spin-offs zijn vaak gestart vanuit universiteiten of hogescholen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De uitstraling dient clean en fris maar ook serieus te zijn maar ook niet te zwaar en een knipoog naar het blauw van de Cote d’Azur (waar de stad NICE het kloppend hart van is) ligt dan natuurlijk voor de hand. Het attached logo van NICE kan als inspiratie dienen.

Uitstraling logo en huisstijl:
- Logo: Clean, fris, vernieuwend, overzichtelijk en toch wel flair.
- Indruk: Opgeruimd, helder, wit, business gericht
- Maar ook: Uitgebreid ervaring opgedaan in de medische device industrie

Kleurwaarden: azur blauw / wit
Opgeruimd en klinische netheid

Stijl:
- 3D
- Commercieel
- Duidelijk leesbaar met flair

estoy
  • Logo & Huisstijl # 163473 voor Logo en huisstijl voor NICE BV (in de medical device industrie) wedstrijd Klacht indienen
    1. estoy zegt

      Beste Hans Meijs,

      Hierbij mijn inzending. Uitgangspunt is de vogel die in de loop der tijd steeds in het logo van Nice is gebleven. Echter heb ik er een eigentijdse draai aan gegeven. De 'veren' vloeien naar het centrum (proces en doel). De symmetrie wordt deels opgeheven door gelaagdheid aan te brengen. Diepgang.

      Het 3d effect geeft een dynamische uitstraling. Maar het is ook als vlakke afbeelding goed te gebruiken (zie strook rechts) als icoon of watermerk.

      Hopelijk sluit het ontwerp aan bij uw wensen en smaak. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval erg uit naar uw reactie!

      Met vriendelijke groet,
      Chantal | estoy

    2. hansmeijs@upcmail.nl zegt :

      Het is in ieder geval een elegant design, maar ik vind het nog te kaal en te weinig relatie met de stad Nice tonen... Maar er zit zekervwat in deze richting

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network