Geen commentaar
Logo en huisstijl voor nieuw taxatiebureau op topniveau
- Wedstrijd van: Tomp
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 08-03-2012
Datum einde: 19-03-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


De laatste minuut...
De kleurstelling ben ik nog niet zo tevreden over, maar het is nu wat zachter dan het harde zwart. Met een streeppatroon geeft het een wat 'voller' effect.
Het briefpapier is nu gebroken wit (niet drukken, maar afhankelijk van papierkeuze) wat ook eleganter overkomt.
Met behulp van relief of UVdruk kan er extra diepte aan (bijv. visitekaartje) worden gegeven.
Ook lettertype is aangepast en geeft een andere uitstraling.

Geen commentaar
En de drie informatiekaarten!
Met behulp van verschillende kleuren heb ik onderscheid proberen te maken in de drie thema's. Alleen met de tekst van 'advies mbt herontwikkeling' kwam ik niet helemaal goed uit (iets te lang). Aangezien de tekst nog niet definitief is, heb ik het maar even gelaten voor wat het is. Dit kan eventueel later altijd passend gemaakt worden.

Geen commentaar
alsnog bedankt voor de positieve beoordeling! Hierbij een voorstel voor de bijpassende huisstijl. Ik heb het vrij eenvoudig gehouden. Aanpassingen zijn altijd mogelijk. Ik kijk uit naar uw reactie.
de informatiekaart volgt dus nog...

Geen commentaar
en de schutbladen met een doorlopend watermerk op de achter- en voorkant. De positie van het venster is vaak variabel.

Geen commentaar
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn ontwerpvoorstel. Uitgangspunt waren uiteraard de boom en het goud. Dit heb ik vertaald in een beeldmerk. Achterliggende gedachte is het spreekwoord 'de ochtendstond heeft goud in de mond' wat zegt dat door vroeg te beginnen men meer werk kan verrichten. Dus enerzijds jullie harde werkers mentaliteit. Maar anderzijds is het taxeren een van de vroege stadia van een groter geheel. Wees er dus op tijd bij om er in de toekomst profijt van te hebben!
De letterlijke betekenis komt terug in de boom. Het net opkomende zonlicht (vanuit het oosten) doet de gouden boom oplichten. Het zwart contrasteert hierdor erg mooi met de goudkleur. Samen met de bedrijfsnaam is het een compact en krachtig logo.
Het beeldmerk is ook geschikt als watermerk of icoon (ik zou de slagschaduw hierbij weglaten), zoals te zien is bij het ontwerpvoorstel van het visitekaartje.
Ik ben erg benieuwd naar uw mening. Feedback is dan ook zeer welkom! Mochten er nog aanpassingen gewenst zijn, dan hoor ik het graag.
met vriendelijke groeten,
estoy
Erg mooi! Ik kom er nog op terug!
Beste Estoy, wij zijn blij verrast met uw voorstel. Daarom willen wij u vragen om het voorstel verder uit te werken naar een voorstel voor de andere uitingen. Voor uw info, dit hebben wij ook aan 2 andere ontwerpers gevraagd. De overige ontwerpers hebben wij bedankt voor hun moeite. Eventeel kunt u mij direct mailen via info@interboedel.nl
Leuk om te horen dat het ontwerp u aanspreekt! Ik zal een voorstel doen voor de overige uitingen. Kan ik bij de A5 informatiekaart de tekst van uw huidige site overnemen? Dus onder kopje taxatie bij bedrijfsinventaris, overname, faillissement, enz. Of wordt hiermee iets anders bedoeld? Alvast bedankt.
Als u mij mailt, zal ik een concepttekst terugmailen.