Logo en huisstijl voor nieuw taxatiebureau op topniveau
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Tomp
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 08-03-2012 12:31
- Datum einde : 19-03-2012 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 61
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
- een logo:
- briefpapier/enveloppen
- visitekaartje
-A5 informatiekaart, waarin per kaart beknopt onze deeldiensten worden uitgelegd.
Bedrijfsomschrijving:
Goldbaum taxeert alle soorten vastgoed en roerende goederen voor alle mogelijke doeleinden.
Wij zijn jonge ambitieuze mensen die naast het bieden van hoge kwaliteit vooral met frisse kijk en vernieuwde aanpak onze concurrenten voorbij willen gaan.
Voorbeelden van onroerende goederen die wij taxeren zijn:
Bedrijventerreinen, kantoorgebouwen, tankstations, overheidsgebouwen, kerken, volledige appartementencomplexen.
Wij taxeren dus geen individuele woningen van particulieren.
Voorbeelden van taxaties van roerende goederen zijn:
Bedrijfsinventarissen, voorraden, machinerieën, inboedel, kunst, antiek.
Redenen van onze opdrachtgevers om een taxatie uit te voeren:
- voor verzekeringsdoeleinden (het bepalen van de verzekerde waarde)
- voor financieringsaanvragen
- bij aan- verkoop van een bedrijf
- bij scheidingen of overlijden
- bij faillissement
Wij begeven ons in een markt die grotendeels verdeeld is onder enkele grote spelers.
Onze grootste concurrenten zijn:
www.troostwijk.nl
www.lengkeek.nl
www.dtz.nl
Wij hebben gekozen voor de naam Goldbaum vanwege de betekenis en vanwege de associaties die de naam oproept.
De betekenis is dat goud (gold) de basis vormt van ons geldsysteem, waarin de waarde van alle goederen en diensten worden bepaald.
De boom (baum) staat voor de lange termijnrelatie die wij met onze klanten aangaan.
Wij associëren de naam Goldbaum met high end (hoger segment en hogere kwaliteit) en een lange ervaring in de financiële wereld.
Wij denken dat de naam een goede merknaam voor taxaties zou kunnen worden.
Doelgroep:
Onze klanten zijn voornamelijk bedrijven: van MKB tot en met banken, verzekeraars en grote beleggingsmaatschappijen. Daarnaast werken wij voor curatoren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Geen directe voorkeuren.
Wij hopen op een echt doordacht en onderscheidend ontwerp. De winnaar willen we inzetten voor een vervolgtraject waarin andere uitingen zoals een website, mailingen en folders deel van uitmaken.
estoy
-
-
estoy zegt
De laatste minuut...
De kleurstelling ben ik nog niet zo tevreden over, maar het is nu wat zachter dan het harde zwart. Met een streeppatroon geeft het een wat 'voller' effect.
Het briefpapier is nu gebroken wit (niet drukken, maar afhankelijk van papierkeuze) wat ook eleganter overkomt.
Met behulp van relief of UVdruk kan er extra diepte aan (bijv. visitekaartje) worden gegeven.
Ook lettertype is aangepast en geeft een andere uitstraling.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
En de drie informatiekaarten!
Met behulp van verschillende kleuren heb ik onderscheid proberen te maken in de drie thema's. Alleen met de tekst van 'advies mbt herontwikkeling' kwam ik niet helemaal goed uit (iets te lang). Aangezien de tekst nog niet definitief is, heb ik het maar even gelaten voor wat het is. Dit kan eventueel later altijd passend gemaakt worden. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
alsnog bedankt voor de positieve beoordeling! Hierbij een voorstel voor de bijpassende huisstijl. Ik heb het vrij eenvoudig gehouden. Aanpassingen zijn altijd mogelijk. Ik kijk uit naar uw reactie.
-
estoy zegt
de informatiekaart volgt dus nog...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
en de schutbladen met een doorlopend watermerk op de achter- en voorkant. De positie van het venster is vaak variabel.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn ontwerpvoorstel. Uitgangspunt waren uiteraard de boom en het goud. Dit heb ik vertaald in een beeldmerk. Achterliggende gedachte is het spreekwoord 'de ochtendstond heeft goud in de mond' wat zegt dat door vroeg te beginnen men meer werk kan verrichten. Dus enerzijds jullie harde werkers mentaliteit. Maar anderzijds is het taxeren een van de vroege stadia van een groter geheel. Wees er dus op tijd bij om er in de toekomst profijt van te hebben!
De letterlijke betekenis komt terug in de boom. Het net opkomende zonlicht (vanuit het oosten) doet de gouden boom oplichten. Het zwart contrasteert hierdor erg mooi met de goudkleur. Samen met de bedrijfsnaam is het een compact en krachtig logo.
Het beeldmerk is ook geschikt als watermerk of icoon (ik zou de slagschaduw hierbij weglaten), zoals te zien is bij het ontwerpvoorstel van het visitekaartje.
Ik ben erg benieuwd naar uw mening. Feedback is dan ook zeer welkom! Mochten er nog aanpassingen gewenst zijn, dan hoor ik het graag.
met vriendelijke groeten,
estoy -
Tomp zegt :
Erg mooi! Ik kom er nog op terug!
-
Tomp zegt :
Beste Estoy, wij zijn blij verrast met uw voorstel. Daarom willen wij u vragen om het voorstel verder uit te werken naar een voorstel voor de andere uitingen. Voor uw info, dit hebben wij ook aan 2 andere ontwerpers gevraagd. De overige ontwerpers hebben wij bedankt voor hun moeite. Eventeel kunt u mij direct mailen via info@interboedel.nl
-
estoy zegt
Leuk om te horen dat het ontwerp u aanspreekt! Ik zal een voorstel doen voor de overige uitingen. Kan ik bij de A5 informatiekaart de tekst van uw huidige site overnemen? Dus onder kopje taxatie bij bedrijfsinventaris, overname, faillissement, enz. Of wordt hiermee iets anders bedoeld? Alvast bedankt.
-
Tomp zegt :
Als u mij mailt, zal ik een concepttekst terugmailen.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-