Logo en huisstijl voor onze nieuwe praktijk voor fysiotherapie genaamd Orthomotive.
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Joostnagelmaeker
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 100.00
- Datum start : 23-10-2017 12:22
- Datum einde : 30-10-2017 12:20
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 25
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Wij houden ons vooral bezig met Fysiotherapie (jullie ongetwijfeld bekend), Orthopedische revalidatie (revalidatie van cliënten met klachten aan gewrichten en spieren) en Manueel therapie (het in de volksmond ‘kraken’ van de wervelkolom en aangrenzende gewrichten). Wij hebben een achtergrond in de Sportrevalidatie. Het is niet zo dat wij alleen sporters willen behandelen, maar hier ligt wel onze kracht. Het structureel sporten (of in beweging zijn) zien wij als basis van fitheid.
Wij onderscheiden ons ten opzichte van de hedendaagse fysiotherapie (waarvan het uitvoeren van oefeningen vaak de hoofdmoot is) met een voorafgaand traject waarin ‘voorwaarden’ voor het bewegen of trainen gecreëerd worden. Vaak bestaat dit uit het losmaken (masseren) van spieren, het mobiliseren (beweeglijk maken) van gewricht(en) of het manipuleren (kraken) van de wervelkolom. Dit om ruimte voor beweging te creëren. Met andere woorden: ‘het rijden in een auto met de handrem erop rijdt niet zo lekker’. Dit voorafgaand traject vindt op de behandelbank plaats. Zo ontstaat er op de behandelbank een goed gesprek waarin wij weer beter in de gaten krijgen wat er in de patiënt omgaat. Wat ons betreft een win-win situatie.
Het logo mag er (para-)medisch uitzien. Paramedici zijn bijvoorbeeld: fysiotherapeuten, diëtisten, ergotherapeuten en logopedisten. Medici zijn artsen, in welke vorm dan ook. Het logo moet pakkend en makkelijk leesbaar zijn. Dit laatste omdat het onze naam (Orthomotive) al vrij lang is. Verder is het belangrijk dat het logo ook goed tot zijn recht komt op briefpapier uit een zwart-wit printer. Het is dus niet de bedoeling dat de kleuren het verschil gaan maken.
De volgende ondertitel willen wij gebruiken:
FYSIOTHERAPIE | REVALIDATIE | MANUELE THERAPIE
Verder is misschien nog goed om te weten dat wij een no-nonsense praktijk willen zijn. We willen duidelijk communiceren en daadkrachtig zijn. Wij steken onze handen graag uit de mouwen en bieden graag een luisterend oor.
Bedrijfsomschrijving:
Doelgroep:
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Y-graphic design
-
-
Toelichting van de designer Y-graphic design:
Geen probleem, dank u!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Y-graphic design:
Ik wil niet het cliché poppetje gebruiken of de hardloper. Hierbij een ander idee. Hoop dat het in de smaak valt. Mvg
-
Joostnagelmaeker zegt :
Beste Y-graphic, Zou je de spelfout (revalitdatie ipv revalidatie) er uit kunnen halen? Én is het misschien mogelijk de ontertitel iets beter leesbaar te maken? Alvast bedankt!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Joostnagelmaeker zegt :
Het logo ziet er strak en modern uit. We missen bij het plaatje de connectie met Fysiotherapie. Een sporter (bijvoorbeeld hardloper) zou goed passen boven de tekst en bij onze praktijk. Bedankt voor de inzending!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-