Logo en huisstijl voor; TIM ; Training in Movement. Enthousiast, ontspannen, professioneel
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: -Tim-
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 12-06-2013 12:47
- Datum einde : 30-06-2013 12:39
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf,.doc,briefpapier in wordformaat
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 125
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor mijn bedrijf Training in Movement (TIM) ben ik op zoek naar een logo en huisstijl. TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen etc. met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Veel is mogelijk. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever.
Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:
- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.
Specifiek over het logo:
- Balans tussen enthousiast, ontspannen en professioneel.
- Wellicht wat felle kleuren, maar niet te schreeuwend.
- De Arty design stijl vind ik leuk (beetje losjes), maar het logo moet daarnaast niet teveel poespas bevatten. Combi van arti design met strakke lijnen zou perfect zijn.
- Het bedrijf draait om TIM (bedrijfsnaam en bedrijfsvisie) en niet om Tim (mijn naam).
- Logo mag NIET kil / afstandelijk zijn.
Hopelijk duidelijk genoeg, ik ben benieuwd wat jullie er van weten te maken! Succes! Tim
**Bijgewerkt bericht: Na een aantal van jullie ontwerpen te hebben gezien ben ik al blij met de respons. Toch vind ik dat veel van de ontwerpen wat aan de safe kant zitten. Dus bij deze een extra wens:
Het mag best wat uitdagend. Er moet snelheid in het logo zitten en frisse kleuren. In de bijlagen heb ik twee bestanden van het logo van adidas (vind ik zelf een heel cool logo) bijgevoegd. Deze stijl vind ik heel tof. Wellicht kunnen jullie hier wat mee **
Bedrijfsomschrijving:
TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever. Veel is mogelijk.
Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:
- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.
Doelgroep:
High-end bedrijven
Kleuren, favoriete logo's, must haves
De letters TIM en de bedrijfsnaam: Training in Movement
Ons motto is: Move, laugh, relax. Dit hoeft niet (mag wel) in het logo. Ben bang dat het te druk wordt.
Frisse uitstraling, veel kleuren, uitdagend, snelheid.
Liefst niet: donkerrood, grijstinten.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste Tim,
Hierbij een nieuw concept, met een nieuwe invalshoek. Het schild (wapen) symboliseert en is herkenbaar voor de sport. Het straalt kwaliteit uit met daaromheen vlammende kometen, om extra nadruk te leggen op de pay-off (training in movement).
Ik hoop u te kunnen inspireren met dit ontwerp!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
-Tim- zegt :
Hey tjeerd, bedankt voor alle ontwerpen, ook deze is weer leuk, maar ik moet er nog even aan wennen. Ik probeer vanavond even uitgebreid te antwoorden! Grt. Tim
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Met een aangepast kleurenpalet, deze kan natuurlijk ook nog naar wens worden ingevuld..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
en een krachtig opvallende huisstijl....
-
-Tim- zegt :
Hey Tjeerd, mooie huisstijl inderdaad! Een iets te groot kleurenpallet wellicht. De huisstijl straalt inderdaad wel kracht uit, dat is tof om te zien. Excuses voor het late antwoord, ik heb het erg druk gehad! Grt. Tim
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
een diapositief versie...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste Tim,
Bedankt voor de feedback, hierbij een vernieuwde uitstraling gebaseerd op het vorige logo... -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
en een versie met felle kleuren, en een andere verhouding, beeld tegen merknaam
-
-Tim- zegt :
Hoi Tjeerd, bedankt voor het logo en de uitgebreide uitleg erbij. Spreekt inderdaad tot de verbeelding. Het mannetje vind ik net iets te clean en mijn eerste gedachte is een fysiotherapie praktijk. Wel ben ik gecharmeerd van de professionaliteit die het geheel uitstraalt! Grt. Tim
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn deelname. De visie achter mijn logo komt vanuit het een keer heel anders denken. De doelgroep en markt aanspreken door een sportief maar toch abstracte sporter, met daarin een speels kleurenveld waar veel beweging is zit (movement). Het beeldmerk is een directe vertaling van de naam. Personage traint en is in beweging, zowel de houding als de vulkleur. Natuurlijk kan de kleur etc naar wens worden aangepast.
Ik hoop u te kunnen inspireren met mijn concept!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-