Logo en huisstijl voor; TIM ; Training in Movement. Enthousiast, ontspannen, professioneel

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: -Tim-
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 449.00
  • Datum start : 12-06-2013 12:47
  • Datum einde : 30-06-2013 12:39
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf,.doc,briefpapier in wordformaat
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 125
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Beste designers,

Voor mijn bedrijf Training in Movement (TIM) ben ik op zoek naar een logo en huisstijl. TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen etc. met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Veel is mogelijk. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever.

Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:

- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.

Specifiek over het logo:
- Balans tussen enthousiast, ontspannen en professioneel.
- Wellicht wat felle kleuren, maar niet te schreeuwend.
- De Arty design stijl vind ik leuk (beetje losjes), maar het logo moet daarnaast niet teveel poespas bevatten. Combi van arti design met strakke lijnen zou perfect zijn.
- Het bedrijf draait om TIM (bedrijfsnaam en bedrijfsvisie) en niet om Tim (mijn naam).
- Logo mag NIET kil / afstandelijk zijn.

Hopelijk duidelijk genoeg, ik ben benieuwd wat jullie er van weten te maken! Succes! Tim

**Bijgewerkt bericht: Na een aantal van jullie ontwerpen te hebben gezien ben ik al blij met de respons. Toch vind ik dat veel van de ontwerpen wat aan de safe kant zitten. Dus bij deze een extra wens:

Het mag best wat uitdagend. Er moet snelheid in het logo zitten en frisse kleuren. In de bijlagen heb ik twee bestanden van het logo van adidas (vind ik zelf een heel cool logo) bijgevoegd. Deze stijl vind ik heel tof. Wellicht kunnen jullie hier wat mee **

Bedrijfsomschrijving:

TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever. Veel is mogelijk.

Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:

- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.

Doelgroep:

High-end bedrijven

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De letters TIM en de bedrijfsnaam: Training in Movement

Ons motto is: Move, laugh, relax. Dit hoeft niet (mag wel) in het logo. Ben bang dat het te druk wordt.

Frisse uitstraling, veel kleuren, uitdagend, snelheid.
Liefst niet: donkerrood, grijstinten.

Mooiniet
  • Logo & Huisstijl # 220911 voor Logo en huisstijl voor; TIM ; Training in Movement. Enthousiast, ontspannen, professioneel wedstrijd Klacht indienen
    1. -Tim- zegt :

      Ha Jorina,

      Bedankt voor je snelle inzending! Het logo heeft een professionele uitstraling. Daar ben ik blij mee, het lijkt niet alsof ik het zelf in elkaar heb geknutseld. Opzich leuk, ook de diversiteit van voorbeelden, maar het geheel is wat te braafjes. Te professioneel misschien wel. Het logo zou iets meer snelheid moeten uitstralen, hipheid, lijnen. Bij de wedstrijd heb ik twee bestanden bijgevoegd van adidas, dit vind ik hele toffe logo's voornamelijk de frisheid en de hoeveelheid kleuren. Het springt eruit. Die potentie heeft dit logo ook, maar op dit moment vind ik het nog iets te mainstream.

      Hopelijk kun je hier iets mee. En een kleine wijziging in tekst. De bedrijfsnaam is Training in Movement. Jij hebt er Training in Motion van gemaakt ;) Is ook bij mij opgekomen, maar Movement past beter in het bedrijf!

      Bedankt voor je inzending en ben benieuwd of je er nog iets mee doet!

      Groeten,

      Tim

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 220910 voor Logo en huisstijl voor; TIM ; Training in Movement. Enthousiast, ontspannen, professioneel wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Mooiniet:

      Hallo Tim,
      Bijgaand mijn inzending. Ik heb 2 voorstellen, waarin het verschil is dat TIM met onderkast en kapitalen is geschreven. Zelf vind ik de kleine letters beter, de balans tussen de letters is daarin mooier, maar je geeft zelf aan kapitalen te willen, dus daar ook een voorstel voor. Er is een apart beeldmerk, waarin ik de begrippen beweging, groep en dynamiek heb laten terugkomen. Het gebruik van mensfiguren wilde ik vermijden, dit zie je al zoveel in fysio-achtige logo's. Dus een heel heel gestyleerde versie van een mensfiguurtje, dat 3 keer in verschillende kleur terugkomt (1.move 2. laugh 3. relax) en een cirkel (groep) vormt. Deze elementen uit het beeldmerk zou ik laten terugkomen in de hele huisstijl om de identiteit te versterken.
      Ik heb nu drie kleuren gebruikt, dit kunnen er alitjd mee rof minder zijn, zoals het tweede voorstel rechts.
      En er is een opzet voor een staande versie, en een liggende versie van het logo, voor op de website bijvoorbeeld.

      Graag hoor ik wat je vind, aanpassingen zijn altijd mogelijk. Mocht het in de smaak vallen, werk ik visitekaartje, briefpapier en enveloppe uit.
      Ik hoor het graag!
      Jorina - mooiniet

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network