Logo en huisstijl voor; TIM ; Training in Movement. Enthousiast, ontspannen, professioneel

Datum start: 12-06-2013

Datum einde: 30-06-2013

Totaal budget: € 449.00
Nieuwste inzending
Book cover
Catherinewillemse

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Beste designers,

Voor mijn bedrijf Training in Movement (TIM) ben ik op zoek naar een logo en huisstijl. TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen etc. met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Veel is mogelijk. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever.

Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:

- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.

Specifiek over het logo:
- Balans tussen enthousiast, ontspannen en professioneel.
- Wellicht wat felle kleuren, maar niet te schreeuwend.
- De Arty design stijl vind ik leuk (beetje losjes), maar het logo moet daarnaast niet teveel poespas bevatten. Combi van arti design met strakke lijnen zou perfect zijn.
- Het bedrijf draait om TIM (bedrijfsnaam en bedrijfsvisie) en niet om Tim (mijn naam).
- Logo mag NIET kil / afstandelijk zijn.

Hopelijk duidelijk genoeg, ik ben benieuwd wat jullie er van weten te maken! Succes! Tim

**Bijgewerkt bericht: Na een aantal van jullie ontwerpen te hebben gezien ben ik al blij met de respons. Toch vind ik dat veel van de ontwerpen wat aan de safe kant zitten. Dus bij deze een extra wens:

Het mag best wat uitdagend. Er moet snelheid in het logo zitten en frisse kleuren. In de bijlagen heb ik twee bestanden van het logo van adidas (vind ik zelf een heel cool logo) bijgevoegd. Deze stijl vind ik heel tof. Wellicht kunnen jullie hier wat mee **

Bedrijfsomschrijving


TIM is een bedrijf wat sporttraining aanbiedt aan werknemers van bedrijven. Van hardlooptraining met een groepje tot voetbal of basketbaltrainingen met een afsluitend toernooi. Surflessen ter ontspanning of een geheel programma om het bedrijf via voedings en leefstijl advies gezonder te maken. Alle vorderingen van de werknemers worden nauwlettend bijgehouden en de resultaten aan het eind van een periode overlegd aan de werkgever. Veel is mogelijk.

Het bedrijf heeft een aantal speerpunten:

- We willen in de sportwereld af van het brede sportschooltypes cliché. Wij bieden sporttraining aan met het motto: Move, laugh, relax (motto hoeft niet perse in logo).
- Bij ons moet iedereen zich op zijn gemak voelen. Ook zonder enige sportervaring. Wij helpen, maken lol en zijn enthousiast.
- TIM is naast de lol en het enthousiasme uiterst professioneel en overdacht in aanpak. Hier onderscheiden wij ons in. Het bedrijf heeft een specifieke visie.

Doelgroep


High-end bedrijven

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De letters TIM en de bedrijfsnaam: Training in Movement

Ons motto is: Move, laugh, relax. Dit hoeft niet (mag wel) in het logo. Ben bang dat het te druk wordt.

Frisse uitstraling, veel kleuren, uitdagend, snelheid.
Liefst niet: donkerrood, grijstinten.

Designer: Orange+Blue Orange+Blue
logo_huisstijl-orangeblue-kEGJ1PPc

Orange+BlueOrange+Blue

hierbij zoals verzocht een aanzet voor de huisstijl, in de vorm van een visitekaartje (voor en achterzijde)

gr roy & jeanine

-Tim--Tim-

Mooi! Ik ben nog er nog niet echt uit wat ik van het groen vindt maar de combinatie is erg mooi gelukt. Kunnen jullie wellicht ook de rest van de huisstijl uitwerken, het liefst niet te donker? Bedankt! Grt. Tim

Orange+BlueOrange+Blue

Hoi Tim,

bedankt voor je commentaar. op zich willen we natuurlijk best een briefpapier & enveloppe ontwerpen, maar deze zullen in het verlengde liggen.

Gezien je tiwjfel over het groen en je hoge ranking voor andere inzendingen, lijkt het ons echter wellicht niet zinvol hier nog veel tijd in te steken?

gr roy & jeanine

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-orangeblue-nnQ37Pdo

Orange+BlueOrange+Blue

Beste Tim,

hierbij zoals verzocht onze inzending. Omdat we het niet te kinderlijk willen laten ogen, hebben we gekozen voor een beperkt aantal (volwassen) kleuren. Fris groen, signaalrood, en professioneel zwart. De dynamiek komt terug in de tekstuur in de letters en in de schuine stand van de lettertypes. Het bijshrift heeft een rebels karakter, maar alles wordt wel weer netjes (letter) binnen het kader gehouden.

Met vriendelijke groet,

Roy & Jeanine

Orange+BlueOrange+Blue

waarschijnlijk ten overvloede, maar de i is bewust ondersteboven geplaatst zodat extra kracht ontstaat in de vorm van een uitroepteken.

-Tim--Tim-

Beste Roy en Jeanine. De combinatie stoere letters met professionele uitstraling spreekt mij wel aan. Zouden jullie wellicht een opzetje kunnen maken voor een huisstijl? Geheel moet niet te donker worden! Bedankt en grt. Tim

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.