Beste avonturiers van het wereldrestaurant project,
Zoals beloofd zouden wij gaan passen en meten om toch ook nog
tijd vrij te maken voor jullie te gekke wereldrestaurant concept dus,
zie hier ons startpunt voor PUUR.
Van de afgelopen periode is het ons opgevallen dat opdrachtgevers het
erg kunnen waarderen wanneer wij hen een kijkje in onze 'keuken' gunnen,
vandaar dat wij ons eerste bestand PUUR-startpunt genoemd hebben.
Hiermee houden we het niet alleen bij mooie woorden wanneer het om
transparant werken gaat maar, voegen we daad bij het woord.
PUUR
Zeer sterke naam.
Kort en krachtig.
Makkelijk te onthouden.
Een knipoog naar (h)eerlijk eten.
Fraaie typografische lettercombinatie.
Recht voor z'n raap.
Omdat wij iets van een startpunt moesten maken, hebben wij het volgende
alvast gedaan. Voor PUUR is een eigen (niet bestaand) font ontworpen
(zie dit bestand) waarbij wij vooral een balans tussen design en functie
getracht hebben aan te brengen. Een eigen font is een echte aanrader in
deze vanwege het unieke karakter dat daarmee gewaarborgd wordt.
Uniek, onderscheidend en makkelijk te herkennen zijn voor ons altijd
randvoorwaarden wanneer het over echt goed logo ontwerp gaat.
Skip alle priegel voorstellen (vele details, ingewikkelde curves en
vele ankerpunten) dit gaat namelijk helemaal zijn doel voorbij.
Makkelijk herkenbaar, daar draait het om. Maar ook, kleur onafhankelijk,
makkelijk door te vertalen naar div. varianten en geplaatst op div.
achtergronden.
Een tip in deze is, maak een lijstje met meest succesvolle bedrijven
en zoek daarbij de logo's op via internet. We weten dan zeker dat jullie
ons betoog zullen snappen, zeker na het zien van de Apple, KLM, Shell, ABN,
ING logo's
Nogmaals, deze upload is slechts een startpunt en weet dat wij niet vies
zijn van een potje sparren en onthoud dat de beste producties altijd ontstaan
vanuit team afford en nooit een one-man show zijn.
Word vervolgd,
Menno Mulder
www.dutchfellow.eu
Logo en Huisstijl voor Wereldrestaurant PUUR
- Wedstrijd van: Wereldrestaurant PUUR
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 25-06-2014
Datum einde: 21-07-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

