Logo en huisstijl: weet jij de woorden
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 10-07-2013 12:34
- Datum einde : 15-08-2013 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 99
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!
Bedrijfsomschrijving:
Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.
Doelgroep:
Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.
Lumen Design
-
-
Toelichting van de designer Lumen Design:
Beste Consumatics,
Bij deze een nieuw ontwerp van het lampje. Het ontwerp is nu strakker en symmetrisch vorm gegeven.
Met vriendelijke groet,
Lumen Design -
CONTRAST zegt :
Hartelijk dank voor je inzending en de tijd die je hierin hebt gestoken. In vergelijking met de andere inzendingen is jouw huisstijl speelser. Dat spreekt ons aan de ene kant aan, maar aan de andere kant is het iets te 'gezellig' en mist het een internationaal karakter en het laten zien van wetenschappelijk onderzoek. Dat past toch wat meer bij Consumatics.
Hartelijk dank in ieder geval en geniet van het weekend! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Lumen Design:
Beste Consumatics,
Zoals u reeds opmerkte geeft het lampje inderdaad een idee van zonneschijn. Om die reden heb ik nog een samenstelling gemaakt waarbij het lampje juist een geel/oranje kleur heeft, en de tekst groen is.
Met vriendelijke groet,
Lumen Design -
CONTRAST zegt :
Beste ontwerper,
Leuk hoe je bezig bent, complimenten. Grappig dat je met een lampje werkt en je bedrijf 'lumen' heet. Kan geen toeval zijn. kun je het lampje symmetrisch maken en wellicht ook strakker? Bedankt! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Lumen Design:
Beste Consumatics,
De kleuren zijn aangepast en hebben nu een warmere uitstraling. Ook is de oranje balk minder strak vormgegeven; er is nu een verloop van oranje naar wit aangebracht.
Met vriendelijke groet,
Lumen Design -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Lumen Design:
Beste Consumatics,
Bij deze mijn bijdrage aan deze contest. Het ontworpen logo valt op en straalt een levendig en blij karakter uit. Het lettertype straalt echter juist professionaliteit uit. De gekozen kleuren en lettertypen kunnen eenvoudig worden verandert naar uw wensen. Zo kunnen er bijvoorbeeld warmere kleuren worden gekozen (bijvoorbeeld kleurenpalet 2).
Uitkijkende naar uw mening,
Met vriendelijke groet,
Lumen Design -
CONTRAST zegt :
Bedankt voor de inzending! Leuk hoe dat lampje meteen ook het gevoel van zonneschijn geeft. Het logo is mooi. De kleuren mogen inderdaad warmer en de huisstijl (oranje balk) mag wat minder strak.
Hartelijke groet! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-