Logo en huisstijl: weet jij de woorden

Datum start: 10-07-2013

Datum einde: 15-08-2013

Totaal budget: € 449.00
Nieuwste inzending
Book cover
mirkovic70

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor Consumatics zijn wij op zoek naar een nieuw logo en huisstijl om te gebruiken in alle uitingen (website / presentaties (PowerPoint) / offertes (Word)/ etc.). Consumatics is een organisatie die zich richt op het onbewuste klantgedrag; een bruisend groeiend bedrijf met inspirerende onderzoeken en inspiratiesessies voor voornamelijk de horeca, retail en luchthavens.
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!

Bedrijfsomschrijving


Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.

Doelgroep


Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.

Designer: BureauKomma BureauKomma
logo_huisstijl-bureaukomma-vFIiGQzI

Geen commentaar

CONTRASTCONTRAST

De huisstijl voelt prettig aan. De kleuren grijs blauw zouden dan groen blauw kunnen worden (grijs blauw voelt een beetje belastingdienstachtig aan :))
Staan de rondjes nog ergens symbool voor?

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag, bedank voor uw feedback, de rondjes staan voor voor impulsen gegevens die door het poppetje(in het midden) ontvangen worden (door het luisteren) en uitgezonden worden (vertaald) terug naar de opdrachtgever. Uw bedrijfsconcept volgens mij? Ik hoop dat ik het allemaal een beetje goed uitleg :)

BureauKommaBureauKomma

Goedemorgen, als ik nog iets aan kan passen voor u dan hoor ik dit graag. m.v.g. koos

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bureaukomma-695T2tiS

Geen commentaar

CONTRASTCONTRAST

Bedankt voor de aanpassing, dit is qua kleur prettiger! Door de twee kleuren in het logo te gebruiken geef je aan dat consumatics uit twee delen bestaat Consu en matics. Is dit bewust gekozen? Anders is een andere kleurverdeling ook mogelijk. Staat het groene symbool in het vignet nog ergens voor? Dat zou wel mooi zijn als er echt een symbool met betekenis achter zit. We vinden het belangrijk dat elk onderdeel ergens voor staat en het geheel uitstraalt wat Consumatics is.
Bedankt!

BureauKommaBureauKomma

Het groene symbool heb ik er in verwerkt om een soort keurmerk weer te geven, net zo als bv. het v symbooltje voor goedgekeurd, verders kan het ook als een gestilleerde tekstballon gezien worden. Elk onderdeel heb ik bewust in elkaar verwerkt en zo het losse cirkel gedeelte in het zakelijke strak verwerkt.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bureaukomma-bIcTe3Bw

BureauKommaBureauKomma

Goedemiddag, bij deze mijn voorstel voor uw huisstijl, feedback is van harte welkom, ik ben erg benieuwd wat u er van vind.

De huisstijl is opgemaakt in adobe illustrator, en is vector based (te vergroten zo groot u wil zonder kwaliteitsverlies) verder aan te leveren in elk bestandsformaat.

De n.a.w. gegevens zijn fictief en door u aan te leveren of zelf te verwerken.

Kleuren zijn rgb kleuren en niet 100% drukwerk gelijk.

Achtergronden zijn in het voorstel zwaarder gemaakt dan in de uiteindelijke uitvoering, dit om een via een schermafbeelding toch de impressie van drukwerk te geven.


m.v.g. koos

CONTRASTCONTRAST

Beste Koos! Bedankt voor het voorstel van zowel het logo als de huisstijl. De rondjes in het vignet geven ons het gevoel van internationaliteit en het gebruik van twee kleuren spreken ons ook aan. Het vignet mag nog wel wat meer uitstralen waar Consumatics voor staat, zodat je sneller ziet waar wij ons mee bezig houden en mag het beeld voor ons nog iets warmer / blijer aanvoelen. Bedankt!

BureauKommaBureauKomma

Goedemorgen, ik zal vandaag proberen om nieuwe voorstellen te doen a.d.h.v. uw feedback. m.v.g. koos

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bureaukomma-ex1mBD5E

Geen commentaar

BureauKommaBureauKomma

Goedemorgen,

bij deze mijn voorstel voor uw logo, feedback is van harte welkom, ik ben erg benieuwd wat u er van vind.

Het logo is opgemaakt in adobe illustrator, en is vector based (te vergroten zo groot u wil zonder kwaliteitsverlies) verder aan te leveren in elk bestandsformaat.

Mocht dit logo u bevallen kan ik een eventueel huisstijl voorstel doen.

m.v.g. koos

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.