Logo en huisstijl: weet jij de woorden
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 10-07-2013 12:34
- Datum einde : 15-08-2013 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 99
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!
Bedrijfsomschrijving:
Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.
Doelgroep:
Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.
Esther
-
-
Toelichting van de designer Esther:
Mogelijke verwerking op de website
-
CONTRAST zegt :
Goed om te zien hoe dit verwerkt kan worden op de website. Bedankt!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Esther:
Beste Wenda,
Bijgaand een eerste idee voor Consumatics. Meegenomen de stijl van de website.
Het (on)bewuste wat bij de consument binnenkomt word geanalyseerd door consumatics en vertaald naar prettiger..(vrolijke kleuren)
De rondjes kunnen ook gebruikt worden bij een specifieke presentatie, ter versterking van een thema/onderwerp. Bijvoorbeeld muziek, waarbij je een muziek sleutel zou kunnen verwerken in de inkomende rondjes en noten (klanken) bij de uitgaande rondjes etc.
Kleuren en lettertype kunnen naar wens aangepast.
Hoor graag of het aansluit.
M.v.g. Esther -
CONTRAST zegt :
Beste Esther,
Bedankt voor je inzending!
Creatief idee hoe de groene bubbels erin komen in 1 kleur en eruit komen in een andere kleur. Ik had dit er zelf niet uitgehaald, maar het idee erachter is wel leuk.
De groene schijf deed mij in eerste instantie denken aan een LP :) dus het voelt voor mij als een logo voor een "groen muziekbedrijfje" oid.
De "insoiratiebubbels" geven wel een bruisend gevoel, maar het lijkt voor mijn gevoel ook nog teveel op ons huidige logo, waar we eigenlijk van los willen komen.
Hoop dat je hier wat mee kan.
Hartelijke groet, Consumatics. -
CONTRAST zegt :
Het mag iets stoerder, iets minder "meisjesachtig" :)
-
Esther zegt
Dank voor je snelle reactie, zal je feedback meenemen in een volgend ontwerp.
M.v.g. Esther -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-