Logo en huisstijl: weet jij de woorden
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 10-07-2013 12:34
- Datum einde : 15-08-2013 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 99
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!
Bedrijfsomschrijving:
Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.
Doelgroep:
Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.
Creator
-
-
Toelichting van de designer Creator:
Beste Consumatics,
Voordat ik nog een voorstel van de huisstijl doe is het misschien handiger als ik jullie laat kiezen met welk logo ik dat mag doen... (indien er 1 interessant genoeg is uiteraard). Zie bijgaande modellen. Ik kijk uit naar jullie reactie.
mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted,
Bedankt voor een nieuwe inzending!
We vinden de logo's die we beoordeeld hebben met 4 sterren nog steeds het mooiste van jouw ontwerpen. Het lettertype past ons ook goed.
Het hoofd alleen vinden we nog steeds een beetje klinisch. En de gemaakte huisstijl iets te eenvoudig en afstandelijk.
Kan je hier wat mee?
Succes! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Creator:
Beste Consumatics,
Dank voor jullie reactie en ja het was een inzending op de valreep van sluiting... Bij deze een andere insteek van mijn idee. Ik kijk uit naar jullie reactie.
mvrgr Ted -
welmersmedia zegt
Creator, ik vind je ontwerpen echt gaaf, maar ik heb toch sterk het idee dat jouw ontwerpen vooral gebasseerd zijn op ontwerpen van anderen. Dat vind ik jammer.
Dit is natuurlijk gewoon compleet gebasseerd op het idee van Christine, het opengevouwen hoofd vond ik ook niet zo orgineel aangezien ik dat zelf ook al had ingestuurd.
Zeker vette skills! , maar ik hoop dat je je inspiratie uit andere dingen gaat halen want het voelt gewoon niet helemaal fair.
Frans Welmers
Welmers Media -
CONTRAST zegt :
Beste Creator,
Bedankt voor je nieuwe inzending. Leuk idee om het gezicht te verwerken in de C. Alleen de C als logo vind ik wat kaal. Zou je een mix willen maken van je laatste voorstel (stoer bijna keurmerkachtig) en deze? Ofwel onze naam en de ondertitel toevoegen zodat we een completer beeld krijgen. En de kleuren blauw rood vind ik minder goed voelen dan bijvoorbeeld oranje en/of groen.
Dit is trouwens wel een goede vertaling van het hoofd naar minder klinisch.
Zou je ook willen laten zien hoe je dit in een huisstijl verwerkt zou zien? Dat moet niet te eenvoudig zijn, mag wat minder strak als je vorige voorstel met die grijze balk.
Hartelijke groet, Consumatics. -
Creator zegt
Beste opdrachtgever,
Ik wilde met mijn inzending laten zien dat het logo solitair en als woordmerk gebruikt kan worden... Idd het beeldmerk minder zwaar. En de kleuren kunnen naar wens aangepast worden. Ik zal de gewenste aanpassingen maken.
De kritiek van een 'collega' ontwerper hierboven raakt mij wel. Het is geenszins mijn bedoeling om andermans ideeën af te snoepen. Sta daar ook niet om bekend. Ik heb deze inzending ingestuurd nav uw vraag het hoofd minder zwaar te maken. Wilde ik ff kwijt.
Mvrgr Ted
Mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted,
Ik vind het juist heel positief dat het een open wedstrijd is en dus iedereen kan leren van onze input op alle ontwerpen. Zo kan je uiteindelijk komen op het gewenste resultaat. Anders gezegd, het zou gek zijn als die input niet meegenomen werd.
Het hoofd in de C maakt het als beeld al lichter dan het oranje massieve hoofd zeg maar. Als je de letter C gebruikt, moet deze ook de eerste letter van Consumatics vormen vind ik, maar zonder het krachtige van het "vier sterren ontwerp" te verliezen.
Succes! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Creator:
...op de valreep! :-) Bedankt voor uw reactie, bijgaand mijn voorstel voor de huisstijl. Simpel/clean en dus impactvol. Ik kijk uit naar uw reactie en/of wens u succes met uw keuze.
mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted,
Opnieuw hartstikke bedankt voor je inzending. We hebben lang gepiekerd, maar uiteindelijk besloten dat we de wedstrijd wat verlengen en anders insteken. Je inzending spreekt ons enorm aan.
Twee opmerkingen:
- wat vind jij van het hoofd? Het is nog een beetje kaal / klinisch wat ons betreft.
- De vertaling van het logo naar de huisstijl is iets te eenvoudig. Kun je hier nog een keer over nadenken?
Bedankt! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Creator:
Een aantal varianten...
-
Creator zegt
Beste,
Indien u nog een uitwerking van 1 van de logo's wil zien voor het sluiten van de wedstrijd dan zult u mij dat snel moeten laten weten....
mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted, we zijn heel enthousiast over jouw nieuwe ontwerp! Zou je de volgende versie kunnen uitwerken:
Het oranje hoofd (dicht hoofd) wat je links onder hebt gezet, maar dan met consumatics voor de neus, zoals bij de huisstijl die je gemaakt hebt en dan als ondertitel "meaningful experiences" ipv consumer research. Er mogen twee kleuren oranje gebruikt worden in het logo naast de grijze kleur en zou je het hoofdje dan op een bepaalde manier iets minder "steriel" willen maken? Je hebt al goede voorbeelden neergezet, dus we kunnen wat duidelijker worden: de plaatjes bovenaan doen mij teveel denken aan hersenen en zijn wat druk, maar als je het hoofdje oranje hebt zonder ster (want de ster willen we wel voor het hoofdje maar niet erin), dan is het een redelijk strak kaal hoofd zeg maar, kan je hier iets mee?
En verder zouden we het top vinden als je een idee geeft van de mogelijkheden qua huisstijl op briefpapier, visitekaartjes, etc. (zoals welmersmedia heeft gedaan)
Alvast ontzettend bedankt!
Hartelijke groet, Consumatics. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Creator:
Beste Consumatics,
Aangezien mijn "boodschappenlogo" inmiddels handig gekaapt is (aanpassingen die ik wilde doen) door een ander kom ik met een geheel nieuw concept. (no hard feelings btw, ik zie dat als een compliment) Ik hoop dat het u aanspreekt.
mvrgr Ted
-
CONTRAST zegt :
Hi Ted,
Nou creatief ben je in ieder geval wel :)! Leuk dat je dan iets heel anders ervan hebt gemaakt.
Het is een stoere en mooie stijl geworden. De verdeling 'consu' en 'matics' is ook creatief. Waarschijnlijk een hele stomme opmerking, maar het plaatje van het hoofd lijkt een beetje op een toilet. Het idee om het open te doen is wel heel leuk, maar kun je die vorm nog wat aanpassen?
Bedankt! -
Creator zegt
Tja, je durft jezelf "Creator" te noemen of niet... :-) maar nu maakt het me wel heeel moeilijk....ik vind dit elf namelijk een heel sterk intrigerend beeld. En "toilet" zijn we als consument ook weleens dus die associatie vind ik niet zo erg. Het gaat om het binnenhalen van impulsen/het openstellen voor impulsen, dat beeld heb ik op een hele eenvoudige en abstracte manier willen uitbeelden. Als ik er een handvat aan zou maken zou u de associatie krijgen met een kookpot... ben er nog niet uit. Bedankt voor uw reactie btw.
mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Bedankt voor het snelle bericht! Ja ik ben duidelijk niet die creator. Mocht je er nog iets op vinden dat die lijn links minder straks loopt, zou dat mooi zijn. Verder is het namelijk erg mooi, strakke lijnen, doeltreffend. Bedankt!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Creator:
Beste Consumatics,
Bijgaand mijn deelname aan de door u uitgeschreven wedstrijd. Ik heb gekozen voor bijgaand beeldmerk dat volgens mij de lading dekt. Ik zie een figuurtje die achter zijn winkelwagen aanloopt/rent, dit geeft mijns inziens het impulsieve karakter van de consument juist weer. Het beeldmerk is in combinatie met de tekst danwel los te gebruiken. Kleuren die ik gebruikt heb zijn uiteraard aan te passen naar uw wensen. Ik kijk zeer uit naar uw reactie.
mvrgr Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted, bedankt voor de inzending. De kleuren zijn vrolijk, ook vind ik het prettig dat er een ondertitel is. Alleen het vignet vind ik teveel naar een supermarkt leiden.
Hartelijke groet! -
Creator zegt
Beste Consumatics,
Graag gedaan! Zit even te denken hoe ik dit het beste uit kan leggen... Ik heb een symbool/situatie gekozen om het "onbewuste karakter" van de consument te verduidelijken. dmv Een winkelwagen omdat dat voor iedereen herkenbaar is. Het wagentje leid de klant ipv dat het poppetje(klant) het wagentje leid. Dat moment. Stel dat ik iets in het wagentje zou stoppen wat meer te maken zou hebben met de branches waarin u zich bevindt? Drink- en etenswaar, vliegtuig in die trend zou u er dan meer affiniteit mee hebben? Of een vraag- en een uitroepteken om meer het "gedrag" te accentueren.
Hoor graag uw reactie.
Hele fijne zon-dag!
Ted -
CONTRAST zegt :
Beste Ted,
Bedankt voor je snelle reactie! Ik begrijp het symbool en vind het ook heel creatief en een leuke doorvertaling! Toch riep het winkelwagentje bij mij nog teveel associatie met een supermarkt op. Wij zorgen ervoor dat gasten zich prettiger voelen in een zaak, door temperatuur, muziek, geur en allerlei andere omstandigheden. Er zit dus een stuk genot, extra beleving in voor de gast / klant en daardoor kom je er vaker terug of koop je wat extra. Welk symbool daarbij hoort vind ik lastig, maar kan jij misschien iets creatiefs op bedenken :)
Jij ook een hele zonnige dag gewenst!
Hartelijke groet. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-