Logo en huisstijl: weet jij de woorden
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: CONTRAST
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 10-07-2013 12:34
- Datum einde : 15-08-2013 12:29
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 99
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Voor het logo zoeken wij de juiste mix van professionaliteit en internationale klasse, maar gecombineerd met een levendigheid; de stijl moet blij en impactvol zijn.
Weet jij hier de juiste balans in te vinden? Wij kijken er enorm naar uit!
Bedrijfsomschrijving:
Consumatics is een jong bedrijf met een ambitieus, gedreven team. Consumatics speelt in op het (onbewuste) gedrag van gasten en klanten. We doen continu onderzoek naar de omgeving waarin klanten bewegen, met als doel dat zij zich nog prettiger voelen. We passen hiervoor de communicatie, presentatie en/of ambiance aan, waardoor het gedrag van klanten wordt beïnvloed. En waarom naar onbewust gedrag? 95% van wat de klant doet, gebeurt onbewust en kan hij/zij niet of heel moeilijk verklaren. Dat betekent dat er nog meer elementen zijn die klanten nu niet vertellen aan organisaties, maar waardoor ze zich wel meer aangetrokken voelen tot het merk of loyaler kunnen worden.
Het betekent dat de diensten die Consumatics aanbiedt op onderzoek en op advies/trainingsvlak zit.
Aan de ene kant verzorgen we voor onze opdrachtgevers (wetenschappelijke) experimenten om meer te begrijpen hoe klanten reageren op muziek, geur, andere menukaarten en meer. Aan de andere kant delen we cases in inspiratiesessie, presentaties en trainingen.
Doelgroep:
Op dit moment is 80% van de omzet van Nederlandse bedrijven en 20% van internationale bedrijven. De verwachting is dat dit stijgt.
Marketeers / operations verantwoordelijke en directie zijn aanspreekpersonen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Groen en oranje heeft het logo nu. Dat geeft wel iets energieks, maar beide kleuren hoeven niet te blijven (Wel bij voorkeur één kleur).
Daarnaast is het fijn als er een gemakkelijk beeldmerk is wat op vervolgbladen / vervolgpagina's van een PPT e.d. gebruikt kan worden. Hier gebruiken we bv nu de balletjes voor.
silvio
-
-
Toelichting van de designer silvio:
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij mijn inzending. Ik ben uitgegaan van een woordmerk. Het ontwerp is een toeziend knipoog waar ook weer een tevreden glimlach in verwerkt is. de vleugels staan voor reizen, vrijheid/blijheid en toezicht. Het blauw/groen staat voor vertrouwen en de oranje tint voor een Nederlands gevoel.
Ik zie uw reactie met enthousiasme tegemoet.
Groet Silvio -
CONTRAST zegt :
Beste Silvio,
Bedankt voor het leuke ontwerp! Is het mogelijk om de knipoog en de smile iets sterker over te laten komen? Het is heel goed bedacht, maar we twijfelen of het misschien niet te abstract is. Zou je daar nog naar willen kijken?
En kun je wellicht ook alvast iets laten zien van de huisstijl?
Bedankt! -
silvio zegt
Geachte heer, mevrouw,
Ik had nog graag aandacht aan uw wensen besteed maar gezien de tijd die nog openstaat zou dat haast werk gaan worden en dat doe ik lieverd niet. Mijn ontwerp is zeker aan te passen en heeft veel mogelijkheden voor het toepassen in een huisstijl. Te abstract? dat maakt het vaak ook weer spannend en vernieuwend.
Succes met het maken van een keuze.
Groet Silvio -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-