Zie vorig commentaar.
Logo en huisstijl Welconsult
- Wedstrijd van: welconsult
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 07-11-2011
Datum einde: 16-11-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste opdrachtgever
Nog twee mogelijke spreads wil ik u laten zien waarin beelden het concept ondersteunen.
In de eerste spread vormt het beeldmerk een soort route in het zand in de tweede doet het denken aan een vlucht vogels die naar een doel vliegen.
In beide gevallen vormt de wisselwerking tussen beeld en beeldmerk een matafoor voor uw activiteiten.
De mogelijkheden binnen dit concept zijn talrijk.

Tot slot nog detail van omslagen.
Als beeld is hier een perspectivische luchtopname van een gemeente gekozen.
Door het samenvallen van het perspectief in het beeldmerk en in de afbeelding ontstaat een wisselwerking.
Met groet en dank voor de aandacht
colorato

De kleurwisseling toegepast op het briefpapier. Op de achterzijde van het blad zouden ook beeldelementen toegepast kunnen worden.

Beste opdrachtgever
Graag geef ik u nog een iets bredere blik op mogelijke toepassingen van mijn concept.
Op basis van kleur kunnen de verschillende deelgebieden van uw dienstenpakket een meer eigen plaats krijgen. Zo kunnen Opleidingen een andere uitstraling krijgen dan het Interim management. Behalve met kleur kan ook met beeld een differentiatie dan wel verdieping van het concept plaats vinden. Het bieden van perspectief, een route die tot oplossingen leidt is daarbij bepalend.
In bijgaande schets van documentatiemappen geef ik daar een beeld van.
Geef graag antwoord op uw vragen en opmerkingen.
Met vriendelijke groet
colorato

Nog een laatste impressie van het briefpapier met uitgestanst deel van het beeldmerk. Na vouwen zal de kleur van achterzijde van het blad zichtbaar worden in de uitsparingen.

Variatie 3
Het is misschien het mooist om oranje – zoals in deze versie – als primaire, signaal kleur te gebruiken en daarbij een tweede rustiger kleur te kiezen.
Benieuwd naar uw reactie
Colorato

Variatie 2

Beste opdrachtgever
Op uw verzoek drie variaties waarin oranje als primaire of secundaire kleur is toegepast.
Als u nog andere toepassingen wilt zien dan hoor ik het graag.
colorato

Nog een variatie

Beste opdrachtgever
Zoals beloofd stuur ik u enkele kleurvarianten als vervolg op mijn eerste zending. Natuurlijk is kleurkeuze sterk afhankelijk van smaak. Belangrijk is denk ik dat we een herkenbare combinatie van twee kleuren kiezen die qua sfeer passen bij de materie.
Laat u graag meer zien indien u dat op prijs stelt.
Met groet
colorato
Hallo Colorate,
zou je nog een ontwerp kunnen maken waar de kleur oranje in voorkomt?

Briefpapier en enveloppe.
Op achterzijde komt het gewenste pad terug als uitsparing in een kleurvlak. Het is ook mogelijk het pad uit te stanzen (openingen in het vel), waarbij na het vouwen de kleur achterzijde zichtbaar wordt.
Benieuwd naar uw reactie
colorato
Beste opdrachtgever
Dank voor uw positieve reactie. Zal op korte termijn kleurvariaties maken.
Vriendelijke groet
colorato

Beste opdrachtgever.
Na mijn eerste inzending, die nog in zekere mate deed denken aan uw oude stijl, wil ik graag een geheel nieuwe variant aan u tonen.
Binnen een min of meer chaotisch veld van perspectivisch getekende cirkels is een pad aangegeven dat de te bewandelen route aangeeft. Dit geheel vormt een metafoor voor het karakter van uw activiteiten: coachen, sturen, adviseren...
De vorm stuurt de beschouwer en leidt naar een zekere toekomst.
De kleurstelling is natuurlijk variabel maar zal in ieder geval een betrouwbare en kwalitatief hoogstaande uitstraling moeten hebben.
Het grafische karakter van het embleem maakt toepassing op allerhande dragers mogelijk.
Teneinde een betere indruk te geven heb ik een mogelijke opzet van het briefpapier bijgevoegd.
Met vriendelijke groet
colorato
Hallo Colorate,
Veelbelovend! Een ontwerp waar je ook met de huisstijl veel kanen op kan. Wel spreken de kleuren ons niet zo aan.

Geachte opdrachtgever
Bijgaand mijn eerste inzending met mijn visie op uw nieuwe bedrijfsbeeldmerk. Heb gekozen voor een vorm die min of meer afgeleid is van uw oude beeldmerk. Echter de W van Welconsult heb ik omgevormd tot een schematische weergave van een winst en verlies diagram.
Het stempel-achtige karakter kan het merk eventueel behouden. De kleur groen zie ik niet als meest voor de hand liggende keus voor een bedrijf in deze sector.
In detail moet het merk nog op esthetische punten verfijnd worden.
Ben benieuwd naar uw reactie.
colorato
Goedenavond Colorate,
Hartelijk dank voor de inzending. Dit is echter niet de richting die we zoeken. Het lijkt te veel op onze huidige huisstijl.