Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf

Datum start: 02-06-2014

Datum einde: 21-06-2014

Totaal budget: € 350.00
Nieuwste inzending
Book cover
apptech

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor een nieuw bedrijf, Rainbow Management B.V., zijn we op zoek naar een logo en huisstijl (visitekaartjes en briefontwerp). Beloning: 250 euro. Deze opdracht is gegarandeerd.

Slogan is optioneel, extra beloning: 100 euro!

Logo
Voor het logo is het heel verleidelijk om direct letterlijk aan een regenboog te denken. Te voor de hand liggend. Wat ons aantrok in deze naam is de symboliek van de regenboog: een regenboog kunnen we met logica verklaren en toch heerst er nog steeds een mystiek omheen. Het staat voor iets moois na een regenperiode net voor de zon doorbreekt. Het staat voor een potje goud wat gevonden moet worden. Het staat voor hoop. In het scheppingsverhaal staat de regenboog ook voor krachtige dingen, zoals geluk, creatie, goddelijkheid, dualiteit en ruimte. We zoeken dus een logo wat meer staat voor de symboliek dan voor de letterlijke visuele weergave van de regenboog (een combi mag natuurlijk wel). Tevens moet het fris. Jong, onconventioneel zijn en tegelijkertijd betrouwbaarheid en zakelijkheid uitstralen.

Visitekaartjes en briefontwerp
Visitekaartjes en briefontwerp dienen dezelfde frisheid, jeugdigheid, onconventionaliteit, betrouwbaarheid en zakelijkheid uit te stralen. Wij geven een voorkeur aan overzichtelijkheid: informatie staat voorop, ontwerp ondersteunt. Het moet niet te druk zijn, maar bij voorkeur wel een creativiteit uitstralen.

Slogan
Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie). Het zou mooi zijn als we een slogan op het visitekaartje zouden hebben welke een trigger bevat van wat wij doen. Ter illustratie: in onze vorige bedrijven hadden we de volgende twee slogans: “We don’t raise our voice, we improve your argument” en “You can change only what people know, not what they do”. Dit illustreert wat wij mooi vinden en wat ons kenmerkt. Natuurlijk kunnen we niet een van deze slogans gebruiken, maar iets in deze geest zou mooi zijn.

Indien bovenstaande bevalt, is het ontwerp van de website een volgende stap waar we samen naar kunnen kijken.

Bedrijfsomschrijving


Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie).

Over ons
We zijn de eigenaren van Rainbow Management. Twee jonge, ambitieuze mensen die op het oog heel erg contrasterend zijn, maar in werkelijkheid elkaar perfect aanvullen.
Een paar van onze kenmerken:
- Man (36 jaar) en vrouw (30 jaar)
- Groot en klein
- Nederlander en Bosnische
- Rustig en temperamentvol
- Beide zakelijk en met oog voor menselijke verhoudingen
- Beide breed opgeleid / multidisciplinair. Studies: bedrijfskunde, techniek, rechten, sociale wetenschappen
- Beide ervaring in zowel overheid als in private sector

Doelgroep


Onze klanten zijn oa: Rijkswaterstaat, Ministerie Infrastructuur en Milieu, Dura Vermeer, BAM, Heijmans, Beens Groep, AW groep, BK, diverse gemeentes en provincies. Hierbij targetten wij de projectdirecteuren en projectmanagers, en directieniveau.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: Nico Nico
logo_huisstijl-nico-TQkgASUy

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-nico-jreQ2lUm

NicoNico

Ik denk dat het logo voor zich spreekt, maar bij de slogan wil ik toch graag wat aanvullen. Think outside ’punt’ Geen aanvulling van ’the box’, maar alleen ’Think outside, punt’, om nog meer het buiten de box denken aan te geven. Ook de genoemde vakgebieden zijn meestal buiten te vinden.

met vriendelijke groeten, Nico

BosnjakBosnjak

Dank je wel, Nico. Ik snap je boodschap. Echt catchy is het niet, kracht zit dan vooral in het feit dat het kort en krachtig is. Is logo in een andere kleur een optie? Perssonlijk niet zo'n fan van blauw (veel consultancy bedrijven gebruiken blauw).

Gr. Katarina

NicoNico

Ja, dat is mogelijk. Ik zal wat kleurcombinaties maken.

groet, Nico

--

BosnjakBosnjak

Dit zijn idd meer sprekende kleuren..dank!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.