Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf

Datum start: 02-06-2014

Datum einde: 21-06-2014

Totaal budget: € 350.00
Nieuwste inzending
Book cover
apptech

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Voor een nieuw bedrijf, Rainbow Management B.V., zijn we op zoek naar een logo en huisstijl (visitekaartjes en briefontwerp). Beloning: 250 euro. Deze opdracht is gegarandeerd.

Slogan is optioneel, extra beloning: 100 euro!

Logo
Voor het logo is het heel verleidelijk om direct letterlijk aan een regenboog te denken. Te voor de hand liggend. Wat ons aantrok in deze naam is de symboliek van de regenboog: een regenboog kunnen we met logica verklaren en toch heerst er nog steeds een mystiek omheen. Het staat voor iets moois na een regenperiode net voor de zon doorbreekt. Het staat voor een potje goud wat gevonden moet worden. Het staat voor hoop. In het scheppingsverhaal staat de regenboog ook voor krachtige dingen, zoals geluk, creatie, goddelijkheid, dualiteit en ruimte. We zoeken dus een logo wat meer staat voor de symboliek dan voor de letterlijke visuele weergave van de regenboog (een combi mag natuurlijk wel). Tevens moet het fris. Jong, onconventioneel zijn en tegelijkertijd betrouwbaarheid en zakelijkheid uitstralen.

Visitekaartjes en briefontwerp
Visitekaartjes en briefontwerp dienen dezelfde frisheid, jeugdigheid, onconventionaliteit, betrouwbaarheid en zakelijkheid uit te stralen. Wij geven een voorkeur aan overzichtelijkheid: informatie staat voorop, ontwerp ondersteunt. Het moet niet te druk zijn, maar bij voorkeur wel een creativiteit uitstralen.

Slogan
Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie). Het zou mooi zijn als we een slogan op het visitekaartje zouden hebben welke een trigger bevat van wat wij doen. Ter illustratie: in onze vorige bedrijven hadden we de volgende twee slogans: “We don’t raise our voice, we improve your argument” en “You can change only what people know, not what they do”. Dit illustreert wat wij mooi vinden en wat ons kenmerkt. Natuurlijk kunnen we niet een van deze slogans gebruiken, maar iets in deze geest zou mooi zijn.

Indien bovenstaande bevalt, is het ontwerp van de website een volgende stap waar we samen naar kunnen kijken.

Bedrijfsomschrijving


Wij verlenen o.a. de volgende diensten: (interim) contractmanagement, tendermanagement, omgevingsmanagement, projectmanagement, business development, organisatieadvies, procesmanagement. Alles op projectmatige basis, denk vooral aan wegenbouw, energiesector, bouw (voornamelijk de combi van de drie).

Over ons
We zijn de eigenaren van Rainbow Management. Twee jonge, ambitieuze mensen die op het oog heel erg contrasterend zijn, maar in werkelijkheid elkaar perfect aanvullen.
Een paar van onze kenmerken:
- Man (36 jaar) en vrouw (30 jaar)
- Groot en klein
- Nederlander en Bosnische
- Rustig en temperamentvol
- Beide zakelijk en met oog voor menselijke verhoudingen
- Beide breed opgeleid / multidisciplinair. Studies: bedrijfskunde, techniek, rechten, sociale wetenschappen
- Beide ervaring in zowel overheid als in private sector

Doelgroep


Onze klanten zijn oa: Rijkswaterstaat, Ministerie Infrastructuur en Milieu, Dura Vermeer, BAM, Heijmans, Beens Groep, AW groep, BK, diverse gemeentes en provincies. Hierbij targetten wij de projectdirecteuren en projectmanagers, en directieniveau.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: WIMdesign WIMdesign
logo_huisstijl-wimdesign-9pCSEsL2

WIMdesignWIMdesign

In het briefpapier heb ik alle gegevens m.b.t. de organisatie in de rechter'kolom' opgenomen. Het inhoudelijke deel, de brief, krijgt daardoor volledige aandacht.
Om dezelfde reden heb ik ook de indirecte gegevens grijs gemaakt en de inhoudelijke tekst zwart.
De boog onderaand de envelop loopt door in het venster en sluit aan op de background van het briefpapier.

Uiteraard kunnen de grijstinten worden aangepast.

Het logo is ook als los element te gebruiken.

De pay-off/slogan is een vertaling van het logo. Door de R als hefboom te gebruiken vinden er verschillende processen plaats binnen de organisatie of project, vertaald in de verschillende lijnen en tinten.

Groet, Wim

WIMdesignWIMdesign

Achterzijde briefpapier in kleur zorgt altijd voor een bijzonder en chique effect en omdat bij het links omslaan het volgende vel rechts mooi contrasteert.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-5UyObjay

WIMdesignWIMdesign

Ik heb in het huisstijlontwerp elementen van het logo verwerkt om daarmee Rainbow Management een extra dynamiek mee te geven.
Om te kwaliteit en klasse te benadrukken is het van groot belang om subtiel de juiste balans te vinden.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-uuJYUfKq

WIMdesignWIMdesign

Managemnet in grijs-rode versie kleiner waardoor er een blok ontstaat... dit ter vergelijk.
Groet, Wim

BosnjakBosnjak

Super Wim! Kan je met deze paarse uitvoering de huisstijl laten zien? BvD!

Groet, Katarina

WIMdesignWIMdesign

Hoi Katarina... deze ga ik vanmiddag/vanavond volledig maken. Gr. Wim

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-v4kltt8y

WIMdesignWIMdesign

Vóór verdere uitwerking eerst nog het voorstel in 2 kleuren (opties). Ik heb ruimte aangebracht tussen de lijntjes waardoor de draaiing door het 'hefboomeffect' nog beter zichtbaar wordt, Dit kan ook in kleur uiteraard. Laat maar weten of dit een goede opties is. Dan ik de verdere huisstijl uitwerken. Groet, Wim

BosnjakBosnjak

Hoi Wim, Ja dit is geweldig! Vooral fan van het oranje! Mooi effect met de verschillende tinten grijs! Kan je ook rood en turquoise proberen? Dan kunnen we kleur kiezen en kan jij verder met de huisstijl. Groet, Katarina

WIMdesignWIMdesign

Hi katarina... welk lettertype vinden jullie beter... van het kleurige ontwerp of van de grijsblauwe? Groet, Wim

BosnjakBosnjak

Het lettertype van grijsblauwe is minder hoekig, dus volgens ons mooier. Ga gerust daarmee verder. Groet, Katarina

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-zXfWnCVs

Geen commentaar

WIMdesignWIMdesign

Ik heb het gevoel dsat mijn keuze voor de kleuren niet de juiste is. Graag enige feedback om tot een optimaal resultaat te komen. :-)

BosnjakBosnjak

Sorry voor gebrek aan feedback (we zijn beetje druk door de vele inzendingen). We zijn onder de indruk van dit ontwerp....zeker met de hieronder gegeven toelichting.

Mijn collega wil graag alle associaties met gay community vermijden, daarom is hij huiverig voor kleur. Maar je hebt het met die grijs en wit vlakken goed genuanceerd. Wellicht kan je ons een idee geven van de achterkant van het kaartje en de rest van de huisstijl. Dat zou enorm helpen bij de beoordeling.

Alvast bedankt!

Groet, Katarina

WIMdesignWIMdesign

okeee.. Katarina... daar kan ik iets mee..:-) Ik ga verder met uitwerken...

BosnjakBosnjak

thnx!

WIMdesignWIMdesign

ik kan ook een uitvoering met minder kleur laten zien... is dat een optie?

BosnjakBosnjak

Zeker een optie...als het voor jou niet te veel moeite is.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-yvLnzK5o

WIMdesignWIMdesign

Rainbow als hefboom in de organisatie.... zet zaken in beweging.

BosnjakBosnjak

Zo hadden we deze nog niet gezien..mooi!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-UoCbyYro

WIMdesignWIMdesign

De belangrijkste gegevens op de voorzijde van het visitekaartje, de indirecte op de achterzijde. Een slogan ben ik nog niet uit maar deze kan op de achterzijde of eventueel onderaan op de voorzijde.

BosnjakBosnjak

Deze doet ons sterk denken aan die foutmelding vroeger op TV :)

WIMdesignWIMdesign

Wat hadden jullie dan voor tv .. :-) hah

WIMdesignWIMdesign

Wat hadden jullie dan voor tv .. :-) hah

BosnjakBosnjak

haha! die ene net na zwart-wit...denk aan jaren '80 ..begin '90

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-O0hf7uZk

Geen commentaar

WIMdesignWIMdesign

De grijze cirkel staat voor een organisatie waarvan jullie voor een groot deel de kleur bepalen.

WIMdesignWIMdesign

Strak georganiseerd.

WIMdesignWIMdesign

De (regen)boog blijft terwijl het toch geen echte regenboog :-)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-wimdesign-NONwK2Bk

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.