In het briefpapier heb ik alle gegevens m.b.t. de organisatie in de rechter'kolom' opgenomen. Het inhoudelijke deel, de brief, krijgt daardoor volledige aandacht.
Om dezelfde reden heb ik ook de indirecte gegevens grijs gemaakt en de inhoudelijke tekst zwart.
De boog onderaand de envelop loopt door in het venster en sluit aan op de background van het briefpapier.
Uiteraard kunnen de grijstinten worden aangepast.
Het logo is ook als los element te gebruiken.
De pay-off/slogan is een vertaling van het logo. Door de R als hefboom te gebruiken vinden er verschillende processen plaats binnen de organisatie of project, vertaald in de verschillende lijnen en tinten.
Groet, Wim
Logo en visitekaartjes voor nieuw bedrijf
- Wedstrijd van: Bosnjak
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 02-06-2014
Datum einde: 21-06-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Achterzijde briefpapier in kleur zorgt altijd voor een bijzonder en chique effect en omdat bij het links omslaan het volgende vel rechts mooi contrasteert.

Ik heb in het huisstijlontwerp elementen van het logo verwerkt om daarmee Rainbow Management een extra dynamiek mee te geven.
Om te kwaliteit en klasse te benadrukken is het van groot belang om subtiel de juiste balans te vinden.

Managemnet in grijs-rode versie kleiner waardoor er een blok ontstaat... dit ter vergelijk.
Groet, Wim
Super Wim! Kan je met deze paarse uitvoering de huisstijl laten zien? BvD!
Groet, Katarina
Hoi Katarina... deze ga ik vanmiddag/vanavond volledig maken. Gr. Wim

Vóór verdere uitwerking eerst nog het voorstel in 2 kleuren (opties). Ik heb ruimte aangebracht tussen de lijntjes waardoor de draaiing door het 'hefboomeffect' nog beter zichtbaar wordt, Dit kan ook in kleur uiteraard. Laat maar weten of dit een goede opties is. Dan ik de verdere huisstijl uitwerken. Groet, Wim
Hoi Wim, Ja dit is geweldig! Vooral fan van het oranje! Mooi effect met de verschillende tinten grijs! Kan je ook rood en turquoise proberen? Dan kunnen we kleur kiezen en kan jij verder met de huisstijl. Groet, Katarina
Hi katarina... welk lettertype vinden jullie beter... van het kleurige ontwerp of van de grijsblauwe? Groet, Wim
Het lettertype van grijsblauwe is minder hoekig, dus volgens ons mooier. Ga gerust daarmee verder. Groet, Katarina

Geen commentaar
Ik heb het gevoel dsat mijn keuze voor de kleuren niet de juiste is. Graag enige feedback om tot een optimaal resultaat te komen. :-)
Sorry voor gebrek aan feedback (we zijn beetje druk door de vele inzendingen). We zijn onder de indruk van dit ontwerp....zeker met de hieronder gegeven toelichting.
Mijn collega wil graag alle associaties met gay community vermijden, daarom is hij huiverig voor kleur. Maar je hebt het met die grijs en wit vlakken goed genuanceerd. Wellicht kan je ons een idee geven van de achterkant van het kaartje en de rest van de huisstijl. Dat zou enorm helpen bij de beoordeling.
Alvast bedankt!
Groet, Katarina
okeee.. Katarina... daar kan ik iets mee..:-) Ik ga verder met uitwerken...
thnx!
ik kan ook een uitvoering met minder kleur laten zien... is dat een optie?
Zeker een optie...als het voor jou niet te veel moeite is.

Rainbow als hefboom in de organisatie.... zet zaken in beweging.
Zo hadden we deze nog niet gezien..mooi!

De belangrijkste gegevens op de voorzijde van het visitekaartje, de indirecte op de achterzijde. Een slogan ben ik nog niet uit maar deze kan op de achterzijde of eventueel onderaan op de voorzijde.
Deze doet ons sterk denken aan die foutmelding vroeger op TV :)
Wat hadden jullie dan voor tv .. :-) hah
Wat hadden jullie dan voor tv .. :-) hah
haha! die ene net na zwart-wit...denk aan jaren '80 ..begin '90

Geen commentaar
De grijze cirkel staat voor een organisatie waarvan jullie voor een groot deel de kleur bepalen.
Strak georganiseerd.
De (regen)boog blijft terwijl het toch geen echte regenboog :-)

Geen commentaar