Logo en warme, persoonlijke en onderscheidende huisstijl voor onze proeverij

Datum start: 15-04-2019

Datum einde: 29-04-2019

Totaal budget: € 459.00
Nieuwste inzending
Book cover
Axel Sonnet

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wat we willen uitstralen:

Omdat streekproducten en Oud-Hollandse likeuren in opmars zijn, willen we daarop inspelen door vertrouwen uit te stralen, verbonden aan onze regio: De Achterhoek. Als bijlage bij deze opdracht vindt u de Achterhoekse vlag, welke vrij van rechten gebruikt mag worden en pas sinds een jaar ‘officieel’ is. Let wel: de vlag willen we niet 1-op-1 in onze huisstijl verwerkt hebben.

“Vertrouwen, herkenbaarheid, toegankelijk voor hippe jonge mensen en ouderen, smaakvol, lekker” zijn kreten die bij me opkomen als ik bedenk wat we willen uitstralen. Ook moet duidelijk worden dat we naast humoristische proeverijen en lekkere advocaatjes ook gewoon serieuze ondernemers zijn. Ik denk dat ‘eenvoud’ niet bij ons past, maar ‘veelzijdigheid’ (met mate) dan weer wel.

Bedrijfsomschrijving


Bedrijfsnaam: De proeverij van Heuzinkveld

Wij nemen het bedrijf van onze (schoon)vader over. Hij startte 15 jaar geleden met het verzorgen van proeverijen van en met Oud-Hollandse likeuren. De proeverij draait niet alleen om het proeven, maar ook om de prachtige verhalen die schuilgaan achter het ontstaan van deze likeuren. De presentaties zitten boordevol humor en mijn vader richt zich daarbij vooral op oudere dames (vrouwenverenigingen), bedrijfsverenigingen en busmaatschappijen die dagtochten verzorgen. Wij willen graag de presentaties verjongen en zo een bredere doelgroep aanspreken.

Daarnaast is mijn vader begonnen met het maken van ‘advocaat met een smaakje’. Dit biedt mijn vader nu aan tijdens de proeverij, maar wij willen dit product in de markt gaan zetten. De bedoeling is om advocaat een minder stoffig imago te geven, zonder daarbij de oudere doelgroep te verliezen. Momenteel hebben we 23 smaken ontwikkeld waarvan we er op korte termijn vijf op de markt willen brengen. Dit wordt de hoofdtaak van onze onderneming.

Wie zijn wij:

Wij zijn Kelvin (22 jaar) en Laurens (38 jaar). Vorig jaar april zijn we getrouwd. Laten we het erop houden dat we gemiddeld genomen een jong stel zijn. Kelvin is de creatieve man (hij is afgestudeerd kok, bescheiden, gepassioneerd en verstandig) en Laurens is de commerciële man (afgestudeerd psycholoog en docent, maar communicatief sterk, makkelijk benaderbaar en makkelijke spreker). Samen hopen we met onze smaakadvocaat en de proeverijen onderscheidend te zijn; zoiets is er nog niet. Kelvin wil ook nog graag kookworkshops en private cooking toevoegen aan onze diensten en daarom moet het logo/ de huisstijl ruimte laten voor andere toevoegingen die allen gerelateerd zijn aan lekkere dranken en mooi en lekker eten.

Doelgroep


Een brede markt. We willen mensen aanspreken die tussen de 30 en 50 zijn, maar de 55 plusser mg er niet voor weglopen. Geen 'rijklui-uitstraling', maar wel mensen die nieuwsgierig van aard zijn, modaal verdienen (of verdiend hebben), beetje vintage-publiek, (mensen die oude klassiekers in nieuwe jasjes interessant zullen vinden)denk ik nu aan.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Beeld en letters:

Het zou mooi zijn als PvH kleuraccenten krijgen, zodat dit bv makkelijk te gebruiken us bij visitekaartje. okergeel lijkt ons passend in combinatie met turquoise (zie bijlage 3), maar alle suggesties zijn welkom. Wat we belangrijk vinden is dat het logo/ de huisstijl niet te druk is. Vrolijk mag, maar wel in rust en vriendelijkheid.

Graag wat speelsheid met letters uit de bedrijfsnaam (Zodat we het logo kunnen gebruiken mét en zonder de lange bedrijfsnaam.

Designer: RadvanTong RadvanTong
logo_huisstijl-radvantong-PNrY1ky8

RadvanTongRadvanTong

Hierbij het aangepast ontwerp.Hopelijk voldoet dit meer aan uw verwachtingen.

RadvanTongRadvanTong

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de kleuren slecht worden weergegeven ... I n werkelijkheid ziet het er héél wat beter uit. *zucht

HeuzinkveldHeuzinkveld

Als ik het logo open, zie ik precies de goede blauwe tint. Dank je wel.

Wordt het logo uitgesneden geleverd, zodat ik de witte achtergrond kwijt ben op bijvoorbeeld de auto/ etiketten etc?

Ik overleg straks even met mijn vennoot, dus ik zal later nog wat gerichte feedback aan je geven.

RadvanTongRadvanTong

Het logo wordt professioneel aangeleverd. In verschillende indelingen (.png, .pdf, .jpg, .ai) met de kleurenstudie en lettertype. (dus de witte achtergrond wordt sowieso onderdrukt!).

HeuzinkveldHeuzinkveld

We hebben het logo voorgelegd aan onze feedbackgroep. Wat terugkomt: oudbollig en onduidelijk. Met de onduidelijkheid wordt bedoeld dat men geen idee heeft wat het bedrijf gaat doen. Onze feedbackgroep weet dit namelijk niet en we willen dat het logo ze in ieder geval de goede richting opstuurt.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-radvantong-usKsuRay

RadvanTongRadvanTong

Het ontwerp is volledig te dissecteren en te herleiden tot zijn verschillende elementen. De banner, de naam, de druppels, de kleuren, ... Multipurpose!

HeuzinkveldHeuzinkveld

Hallo,

Dank voor je inzending. Helaas staat de bedrijfsnaam verkeerd vermeld (zie bedrijfsomschrijving). Ook missen we de kleuren die we graag willen gebruiken (zie geschreven toelichting en bijlage 3). Wel vinden we deze opzet interessant! Het oogt dynamisch en dat bevalt ons wel. Hopelijk voegen de kleuren wat warmte toe en zal een juiste weergave van de naam ons meer verbonden laten voelen met uw, in de basisbehoefte, ontwerp. Hopelijk kunt u hiermee verder.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.