Beste,
hierbij mijn ontwerp voor de huisstijl.
Ik heb het lekker strak en modern gehouden. Het blokje met de >X ziet u overal als kenmerkend punt terugkomen als een soort stempel.
Op het briefpapier heb ik gebruik gemaakt van het standaard lettertype van Word (calibri) zodat er geen problemen kunnen ontstaan bij het openen. Tevens heb ik rekening gehouden met het zelf printen, en dus de marges waarbinnen alles moet liggen.
De visitekaartjes heb ik lekker opvallend gemaakt, omdat dit iets is wat je afgeeft aan mensen en je wilt dat ze jou onthouden. Op de voorkant komt dus weer de >X mooi tot zijn recht. Op de achterkant heb ik gekozen voor een donkere achtergrond. Een leuk effect wat je tegenwoordig toe kunt voegen bij het printen zijn gekleurde randjes. Dit staat zowel mooi op de voor als op de achterkant. Ook dit zorgt ervoor dat mensen het bedrijf positief onthouden.
De envelop is verder simpel. Ik denk dat het beter is als deze niet te druk wordt. Het moet natuurlijk wel opvallen, dit heb ik gedaan door weer de >X toe te voegen rechts onderin de hoek. Er is ook een mogelijkheid om een ontwerp op de flap op de achterkant te zetten. Ik weet niet precies hoe u daar tegenaan kijkt maar ook daar kan natuurlijk voor gezorgd worden.
Ik ben erg benieuwd hoe u aankijkt tegen dit ontwerp. Ik ontvang dan ook graag uw feedback. (U zult het vast al weten, maar door op het plaatje te klikken kunt u alles van dichterbij bekijken, in betere kwaliteit).
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs
Logo gezocht voor project management start-up
- Wedstrijd van: PMx
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 27-06-2015
Datum einde: 11-07-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Heel mooi. Leuk ook hoe de X als logo terugkeert. Strak en duidelijk, zoals gevraagd. Morgen ga ik met mijn partner de keuze maken. Dank tot zover!

Beste,
hierbij nog een opzet waarbij u de logo's recht van voren ziet. Het effect is iets beter te zien zo.
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs

Beste,
hierbij twee alternatieven voor de beweging uit de box. Bij de bovenste benadruk ik de negative space tussen de > en de x waardoor er je extra duidelijk een tweede > kan zien wat meer beweging benadrukt. Bij de onderste heb ik de linker pootjes van het vierkant weggehaald waardoor deze helemaal open is. Alleen tussen de x is nu dus nog de linker kant van het vierkant te zien, waardoor er ook een extra < ontstaat. Ik ben benieuwd morgen, en veel succes met het kiezen tussen al deze mooie ontwerpen :)
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs

Beste,
hierbij een voorbeeld met de > en de x uit de box.
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs
Blijft een van de favoriete logo's door de eenvoud. Bovenste X mooi in balans, de onderste zit echt beweging in doordat de X meer naar rechts staat. Mocht u tijd/zin hebben zouden we nog een of twee alternatieven voor de break-out willen zien. Woensdag kiezen we onze top-3.
Beste o2Designs, gefeliciteerd, bij de laatste 4 (sorry, konden nog net niet terug krijgen naar 3). We zijn meest gechareerd van originele voorstel 'out of the box' zoals hier, bovenste X. Wel denken we dat dit in de kleurstelling met oranje zoals eronder beter uit de verf komt, dus graag bovenste logo in kleur van onderste logo. Ook zien we graag voorstel voor visitekaartjes en briefpapier. Briefpapier moet 'printbaar' zijn, d.w.z. zonder gekleurde/doorlopende randen want die kunnen niet uit een normale printer komen. Vrijdag willen we richting top-1 toe en komen wellicht nog met kleine stijlveroekjes.

Beste,
hierbij de twee kleurvarianten onder elkaar.
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs
Zeker een van onze favorieten. De box om de X vinden we visueel aantrekkelijk, de volgende uitdaging hierbij: is het mogelijk om 'uit de box' te breken, wat flexibiliteit, pragmatisme, etc. uitbeeldt. B.v. door de > bij de X door de box heen te laten lopen. of b.v. door de X er aan de rechterkant uit te laten 'duwen'.
In onze top-5. De beweging door de > is zeer geapprecieerd. Zijn benieuwd naar de 'uit de box' voorstellen.

Beste,
bedankt voor uw reactie. Hierbij het logo op een blanco achtergrond. Ik heb de naam van het bedrijf boven het logo gezet in oranje, zodat dit opvalt en dit het eerste is dat je leest. Onder heb ik de bijzin gezet, in grijs zodat dit minder opvalt. Ik ben benieuwd naar uw mening.
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs
Nog steeds prettig verrast door dit logo. Vind met boven en onderschrift wel te druk. Ik zou Project Management Excellence onder zetten en de 'taking project management forward' weglaten. Mag ik dan de blauw/oranje en blauw/blauw versie zoals hieronder zien?

Beste,
hierbij mijn inzending. Ik heb twee kleurvariaties gemaakt. Verder is het logo ook krachtig op zichzelf en kan het mooi toegepast worden in een eventuele huisstijl. Ik ben erg benieuwd naar uw mening.
Met vriendelijke groet,
Joel
o2Designs
Whow, vormgeving van x is erg mooi, met > krijgt het een 'forward' gevoel. Ik zou de logo's graag naturel bekijken (zonder framing in foto). Ook ben ik benieuwd wat u kunt doen met het bijschrift 'The Power of Project Management'. Of misschien in stijl met de >X: 'Taking Project Management Forward'