Hierbij mijn concept voor het logo.
Om maar met de deur in huis te vallen; ik wou iets anders doen dan de eeuwige pijlen, wegen en kruispunten die erg vaak voor de dag worden gehaald als men begint met het vormgeven van een logo voor logistiek en/logo transport.
Daarom heb ik me verdiept in wat \"logistiek\" precies inhoud en heb toen wat vragen afgevuurd op mijn schoonvader die alles op logistiek gebied regelt voor de luchtmacht. (uitzendingen etc.)
Al gauw merkte ik dat er behoorlijk wat gebeurd voordat er ook maar een vrachtwagen vertrekt.
Dus in plaats van het weergeven van het uiteindelijke resultaat (rijdende vrachtwagens, snelwegen, routes, etc)
Heb ik er voor gekozen om het logo te laten uitbeelden wat ervoor dit alles gebeurd.
En heb ik voor mijzelf een aantal steekwoorden opgeschreven:
- Strategie.
- plannen.
- vooruitdenken.
- Logica.
Dit alles om alle aspecten die bij logistiek komen kijken naadloos op elkaar aan te laten sluiten.
De link naar een schaakspel was snel gelegd en het resultaat is hiernaast te zien.
Door op een iets andere manier te denken neem je altijd een risico en ik zou daarom ook graag van u horen of ik hiermee de goede weg ben ingeslagen.
(de goede weg inslaan is niet grappig bedoeld… maar wel erg mooi meegnomen).
Met vriendelijke groet.
Robbie Hoen
Logo + huisstijl maken voor Scheers Logistics
- Wedstrijd van: Job
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 05-04-2011
Datum einde: 01-01-1970
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Uiteraard kan de kleur na uw smaak worden aangepast evenals het tonen of weglaten van de payoff.
ik raadt aan om de payoff \"your logistic solution\" of \"your logistic partner\" in het logo achterwege te laten omdat de \"Logistics\" in de naam zelf al erg duidelijk is.
Hallo Robbie,
Goed en duidelijk verhaal en het is mooi om te horen hoe er over nagedacht wordt. Denk niet dat dit iets wordt om voor mij mee verder te gaan daar het logo iets te veel vragen oproept op het moment dat je het snel voorbij ziet komen.
Groet,
Job