Logo & Huisstijl voor bedrijf in domotica (automatisering van de leefomgeving)
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Willem
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 450.00
- Datum start : 27-04-2012 10:51
- Datum einde : 07-05-2012 10:48
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 56
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
1. Logo
We willen een woordlogo en beeldmerk dat goed bij elkaar passen, maar
die ook los van elkaar goed te gebruiken zijn.
A. Woordlogo van de naam Movatech
B. Bijpassen beeldmerk -> Rechtenvrij!!
2. Payoff die aansluit bij alle doelgroepen
3. Huisstijl
A. Visitekaartjes
B. Briefpapier, voorpagina en vervolgpagina)
C. Enveloppe (C5 met venster)
D. Powerpointformat (Titelsheet & vervolgsheets)
4. Stickers (1.5cm bij 4cm en 2cm bij 6cm)
Eenvoudige stickers met het logo, payoff, telefoonnummer en website.
Bedrijfsomschrijving:
Bedrijfsnaam: Movatech
Core business van ons bedrijf betreft domotica.
Domotica betekent eigenlijk huisautomatisering. Domotica integreert technologieën en diensten in huishoudens en organisaties. Vanuit de traditionele gewoonte zijn we gewend alle technische oplossingen in huizen en bedrijven los van elkaar te zien. Door deze, vaak standaard eilandoplossingen, slim met elkaar te verbinden ontstaat domotica. Het is dus eigenlijk niets nieuws, maar gewoon het slimmer toepassen en gebruiken van de beschikbare techniek. Het biedt dus meer functionaliteit voor hetzelfde geld.
Domotica verhoogt het leefcomfort in uw woning en draagt op een efficiënte wijze bij aan slim wonen en werken. Bij domotica draait het niet alleen om de integratie van techniek in de woning (verwarmen, ventileren, verlichten, etc.), maar ook om de integratie van diensten en service van buitenaf naar de woning toe (alarmeren, telefoneren, televisie kijken, etc.). Door deze combinatie van techniek en diensten te gebruiken op iedere plek en op ieder tijdstip dat het de bewoner past, wordt de kwaliteit van wonen en leven verhoogd.
Besturing zal vaak plaatsvinden door middel van een tablet of een smartphone.
Doelgroep:
Wij bedienen onderstaande drie doelgroepen en ons logo moet alle deze doelgroepen aanspreken, waarbij de luxe markt de meest kritische doelgroep zal zijn, maar het logo dus ook een zakelijke doelgroep aan moet spreken.
1. Mensen met een lichamelijke beperking
Door onze techniek maken wij het mogelijk om veel autonomer en
zelfstandiger te kunnen leven.
2. Luxe markt
Inspelen op de behoefte naar efficiënt energiegebruik, luxe en
comfort, zorg en veiligheid.
3. Woning Coorporaties
Met name toegangsautomatisering en intercomsystemen
Kleuren, favoriete logo's, must haves
We hebben geen voorkeur voor bepaalde kleuren. Wel vinden we het belangrijk dat ons bedrijf fris oogt en niet te behoudend. We willen ons namelijk wel onderscheiden van onze concurrenten.
Het moet passen bij onze merkwaarden:
- Vernieuwend
- Modern
- Durf
- Inlevingsvermogen
- Mensgericht
- Ontzorgen
AdLivro Design
-
-
Toelichting van de designer AdLivro Design:
Beste Willem,
Alweer mijn derde inzending sinds uw bericht. Weer een korte toelichting: Alles is iets losser gemaakt, de hoeken in de tekst zijn wat ronder, om zo een meer comfortabel gevoel te geven. Het blauw is gebruikt om twee redenen, het is de bekende kleur van vrijheid (denk aan lucht, water). De tweede reden is dat de kleur (vooral deze tint blauw) staat voor innovatie en modern. Ook is in het logo het bekende vrijheidsvuur verwerkt.
Ik wacht met spanning af op uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Luud Janssen (AdLivro)
P.s. Dit logo krijgt mijn voorkeur! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AdLivro Design:
Beste Willem,
Bij dit ontwerp komt vrijheid heel sterk naar voren, iedereen kent het vrijheidsvuur en dat is hier dan ook in verwerkt. Om het toch strak te houden zijn de lettertypes niet aangepast en lekker strak gehouden.
Met vriendelijke groet,
Luud Janssen -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AdLivro Design:
Beste Willem,
Een korte toelichting: Menselijkheid komt in dit logo sterk naar voren. Alles is strak gehouden voor een zakelijk uiterlijk. En de kleur blauw staat voor vrijheid.
Met vriendelijke groet,
Luud Janssen -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AdLivro Design:
Hierbij mijn ontwerp voor de visitekaartjes.
Aanpassingen kunnen altijd worden gemaakt en wederom is feedback altijd welkom! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer AdLivro Design:
Hierbij mijn inzending voor het logo. Alles kan nog naar wens worden aangepast.
Feedback is altijd welkom! -
Willem zegt :
Op dit moment is er nog geen enkel design wat ons echt raakt. Dat geldt dus voor iedereen en vandaar dat we iedereen dit commentaar meegeven voor het weekend om nog een slag te kunnen slaan in de komende dagen.
We zien bij iedereen hele strakke vormgeving en lettertypes en technische ontwerpen, maar nergens blijken onze waarden "mensgericht" en "inlevingsvermogen" uit. Ook missen we echte vernieuwing en creativiteit. We willen je daarom uitdagen om naar je design te kijken en uiterlijk zondag 12u te komen met een vernieuwd design, waarbij je echt out-of-the-box hebt gedacht en enkele kaders los hebt gelaten.
Het logo en de naam mogen echt losse elementen zijn, die elkaar samen versterken. Ook kun je denken aan bvb een beeldlogo dat niet uit een blokje of vlak bestaat, maar een onverwachte vorm of iets dat wellicht vloeiender is of meerdere semi-losse elementen bevat. Speel ook met de typografie. Laat los dat de achtergrond "zwart of wit" moet zijn. Het leven is immers niet zo en bevat veel meer kleur en mogelijkheden. Ik zeg maar wat en laat je ook daar vooral niet door beperken!
Kom dus met iets nieuws waar vrijheid, innovatie, menselijkheid en techniek samenkomt. Want dat is immers waar domotica om zou moeten draaien en wat wij graag uit willen stralen. Wij willen echt anders zijn dan de rest en echt herkenbaar onszelf! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-