En een abstracter idee. Ik heb de B en R laten samensmelten.
Ik kijk uit naar uw reactie.
mvrgr Ted
Logo & huisstijl voor Boerderij-educatie Rivierenland, samenwerkingsverband agrarisch ondernemers die lesgeven aan basisschoolklassen op hun bedrijf.
- Wedstrijd van: Boer&klas zoekt logo & huisstijl
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 06-06-2013
Datum einde: 24-06-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Ben 'r weer ;-)
Ik zie het...creatief. Alle producten spuiten als het ware uit zijn oren begrijp ik? grappig. Denk dat het kinderen erg aanspreekt. Ben benieuwd wat de stuurgroep vind...
groet,
Jolijn
Beste Jolijn,
Bedankt voor je reactie. Producten die uit de koe zijn oren spuiten.... zo had ik het zelf nog niet bekeken :-) Ik wilde de koe eigenlijk iets minder op de voorgrond plaatsen zodat er een meer gelijke aandacht is voor alle "stakeholders" Ja zelfs in een logo dat gemaakt is voor kinderen kan men daar rekening mee houden... heb ik deze week geleerd ;-) Mocht het teveel lijken dat de producten uit zijn oren spuiten en de stuurgroep dat niet zo vindt, dan kan ik de koe op de voorgrond plaatsen.
mvrgr Ted

Beste Jolijn/mevr Zwart van Kessel,
Bijgaand een geheel nieuw idee waarin nog ruimte is om zaken toe te voegen die u misschien mist in de "kenniswolk". Ik kijk zeer uit naar uw reactie.
mvrgr Ted
Beste Ted,
Grappig idee van de kenniswolk. Mij spreekt het idee dat er allerlei producten die de sectoren voortbrengen wel aan. Maar zoals het nu staat is het niet zo mooi vind ik.
Dan zou het logischer zijn als uit het logo blijkt dat deze producten voortkomen uit het gebied. Dat heb je er zichtbaar in staan.
Verder zou ik Boerderij-educatie groter maken en dan Rivierenland kleiner.
Kun je ook iets met een zin eronder: Belevend leren op land- & tuinbouwbedrijven.
Ben benieuwd of je hier iets mee kunt....
Groet en alvast dank.
Jolijn
Beste Jolijn,
Bedankt voor je reacties, toch ga ik er geen energie meer in steken. Waarom? Ik zie dat u op andere logo's veel minder kritisch bent. Zo zie ik een 4 sterren beoordeling staan bij een logo waar geen enkele educatieve waarde aan vast zit maar van elke platteland organisatie of boerderij kan zijn. En om er met veel pijn en moeite een sterretje bij te krijgen.... nee dank je. Veel succes verder met deze wedstrijd.
Mvrgr Ted

Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn deelname aan deze wedstrijd. Ik kijk uit naar uw reactie.
mvrgr Ted
Hartelijk dank voor uw inzending.
Ik vind uw bijdrage nog erg kinderlijk en nog geen recht doen aan alle land- & tuinbouw-sectoren die wij vertegenwoordigen.
Wat wel interessant is zijn de Rivieren die zichtbaar zijn. Maar nog weinig verfijnd uitgewerkt.
vriendelijke groet,
Jolijn Zwart-van kessel
Hoi Jolijn,
Groep 3 t/m 8 toch? Heb zelf kinderen in die leeftijd... maar goed, meer laten zien dus en een iets minder kinderlijk figuurtje? Vat ik het zo goed samen? En de rivieren verfijnder...
Mvrgr Ted
Beste Ted,
Ik vond deze toch ook wel leuk, maar teveel alleen een koe. is daar nog iets mee te doen?
Is wel aansprekend...
Groet,
Jolijn
Over deze inzending en uw reactie wil ik nog het volgende opmerken. Stel dat, MacDonalds, Philips, of nog beter Unilever al zijn producten zouden willen laten zien in hun logo.... Dat zou eruit zien... Ik heb bij deze inzending gekozen voor een oer-Hollands symbool voor het boerderij-wezen. Een 'symbool' (de koe dus) dat alle kinderen associëren met "boerderij". Hetgeen er op de boerderijen in Rivierenland gebeurd is denk ik een taak van het educatie-aanbod. Niet van het logo, dat moet prikkelen bij de kinderen om er eens te gaan kijken en vooral beleven! Begrijpt u? Zo kijk ik er iig tegenaan. En volgens mij is dat een andere insteek dan die u hanteert. Mijn 2e inzending probeer ik het educatieve karakter te behouden, veel te laten zien zonder dat het 'te druk' wordt middels een kenniswolk én een boerderij... en ook dat is blijkbaar niet wat u zoekt... Daarom mijn conclusie om mijn energie in andere projecten te steken. We zitten niet op 1 lijn denk ik.
Mvrgr Ted
Beste Ted,
ik vind het jammer dat je dat zo interpreteert. Volgens mij zitten wij best op 1 lijn, maar mijn uitdaging is dat ik in ons project met verschillende stakeholders te maken heb die graag ook hun sectoren zichtbaar terug willen zien en niet alleen de melkveehouderij. Vandaar dat ik dat belangrijk vind. Immers als zij meebetalen, mogen ze ook aangeven wat ze belangrijk vinden.
Ik denk overigens dat zowel de eerste als tweede inzending erg leuk zijn en zou juist wel graag onderzoeken hoe een derde variant eruit zou zien. Ik vond het overigens nog niet echt een Hollandse boerderij, is erg Amerikaans voor mijn gevoel. En Rivierenland voert nu de boventoon en zou andersom moeten zijn.
Misschien is eerste logo ook beter passend als we eronder zetten: Belevend leren op land-&tuinbouwbedrijven;.
Ik hoop dat ik je toch kan uitnodigen om nog een keer mee te doen. Ik respecteer het als je dat niet wilt, maar meen het serieus als ik denk dat je ontwerpen zeker kans maken.
Het zou jammer zijn als je in dit stadium afhaakt, is mijn mening. Maar dat is uiteraard jouw keuze.
Vriendelijke groet,
Jolijn
PS het gaat niet alleen om sterretjes verdienen, het gaat voor ons vooral om zoeken naar welk logo het best uitbeeldt dat wat we te bieden hebben.
Hoi Jolijn,
Bedankt voor je reactie. Ik snap dat je te maken hebt met stakeholders die "het liefst" iets terug willen zien in het beeldmerk. Vandaar mijn 2e upload... waar nog ruimte is om zaken toe te voegen danwel weg te halen.
Toch, maar dat is misschien persoonlijk, benader je op die manier het "Boerderij-beleven" als een volwassenen. En wordt het aantrekkelijk maken van het boerderij-wezen voor de jeugd ondergeschikt aan het belang van je stakeholders. Mooie zou een balans zijn. Ik zeg overigens niet dat mijn logo's daar al zijn... zal best nog wat bijgeschaafd moeten en kunnen worden maar in mijn uploads staat het kind centraal (1e meer dan 2e) en niet de stakeholders. Dat is denk ik ook waarom ik er geen heil meer in zag, aangezien je de waardering gaf aan een logo waarin de stakeholders misschien duidelijk vertegenwoordigt waren maar die op geen enkele manier (mijn mening) kinderen prikkelt.... Zie nu overigens dat je je 4 sterren beoordeling hebt terug gebracht tot 3. Zal eerlijk zijn. Op dit moment voel ik nog niet de motivatie, wie weet komt die nog terug. Op zich is het een leuke uitdagende opdracht.....
mvrgr Ted
ps Ik doe het ook niet voor de sterren maar om te winnen laat dat duidelijk zijn :-)