Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: DOA
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 07-07-2014 12:48
  • Datum einde : 28-07-2014 13:00
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 106
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

BELANGRIJK: In verband met vakantie zal uitslag iets later zijn dan 21 juli. We verwachten begin augustus een besluit te kunnen nemen.

DOA (Dierenopvangcentrum Amsterdam)bestaat al heel lang maar is nu op zoek naar een huisstijl die beter past bij de nieuwe, professionele aanpak en een ietwat futuristische visie op Dierenopvang. De huisstijl moet toepasbaar zijn op al het drukwerk (complimentkaartjes, enveloppen, briefpapier, flyers, folders), mailings, bedrijfskleding, buitengevel, website. We zijn benieuwd naar kleurenpalet en lettertype.

LET OP: kleurenpalet moet herfst zijn! Geen zwart, blauw, etc. In het logo moet staan: DOA Tijdelijk thuis voor dakloze huisdieren. En we willen inderdaad graag iets meer dan alleen een logo!

Bedrijfsomschrijving:

DOA biedt een tijdelijk thuis aan maximaal 480 katten en 180 honden. Dat gebeurt in ons asiel, pension en de dagopvang. Daarnaast beschikt DOA ook over een spreekuur bij de dierenarts, een trimsalon, een dierentaxi en fysio/aquatherapie voor honden.

Wat is onze visie?
Uitgaand van het feit dat toonaangevend willen zijn in opvang, matching en nazorg, dat we een opvang zonder tralies willen zijn en een betrouwbare partner, komen we tot de volgende visie:
BIJ DOA ONTMOET JE OP EEN PLEZIERIGE MANIER JE MAATJE

Wat is onze missie?
DOA WERKT MET PASSIE AAN EEN TOEKOMST VOOR DAKLOZE HUISDIEREN

Wat is onze kernkwaliteit?
DOA IS WARM (niet hetzelfde als getut! komt van hartelijk, indrukwekkend, diervriendelijk)
(=kernwaarden: hart op de tong, hart voor de zaak, hart voor dieren, hart voor de klant)

Wat zijn de kenmerken van de DOA-persoonlijkheid?
DOA is GASTVRIJ
DOA VERBINDT (hartelijk, vertrouwen hebben in..., eensgezind, samen)
DOA is INNOVATIEF (creatief, gepassioneerd, innovatief)
DOA is PROFESSIONEEL (open, professioneel, 'groen')
DOA is WARM (blij, vrolijk, warm, zorgzaam)

Wat is ons USP?
Met 40 vaste mensen die op een professionele wijze aan de opvang van jaarlijks zo'n 2000 crisis-, afstands- en zwerfdieren werken, is DOA het grootste professionele opvangcentrum van Nederland. We blinken uit in gastvrijheid, toegevoegde waarde door vaste dierenarts, fysiotherapeuten, trimsters, gedragstherapeut en veel kennis op het gebied van hersenwerk.

Doelgroep:

Iedereen in Amsterdam en omstreken die dieren een warm hart toedraagt.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Onze naam is nog een beetje een punt van discussie. We hebben nu gekozen voor DOA - Tijdelijk thuis voor dakloze huisdieren. Het zou kunnen dat daar straks toch nog een verklaring voor DOA bij moet komen; (nu is dat DierenOpvangcentrumAmsterdam, maar daar willen we van af).

De kleuren moeten thuis horen onder de noemer 'herfstkleuren', warme tinten groen, geel, oranje die je ook in bladeren terugziet. Nu zit alleen groen in alle schakeringen in onze huisstijl. Huidig logo is leuk (hond en kat is 'must have') maar een beetje gedateerd en te pietepeuterig om goed toepasbaar te zijn. Graag ook rekening houden dat we over verschillende bedrijfstakken beschikken (pension, asiel, dagopvang, trimsalon, gedragstherapie)en daardoor wel eens publiceren met verschillende flyers die wel weer 1 geheel moeten vormen.

beelders
  • Logo & Huisstijl # 360387 voor Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beelders:

      Hoi, als ik naar jullie pand kijk, vind ik dat je niet om groen heen kan. Vandaar dat in al mijn voorstellen groen zit. Verder vond ik het idee van de oranje kater wel leuk, zoal s in mijn eerdere voorstel. Ik ben nu wat verder gegaan in de oker, bruintinten. Persoonlijk vind ik grijs, groen ook mooi rustig, zag later dat dat ook de kleuren van het huidige logo waren... qua letter ook een paar voorstellen. warm en rond...
      Ik hoor het!

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 359141 voor Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beelders:

      Hoi, ik ben nog wat verder gegaan met de uitwerking van het logo en het briefpapier... als je nog iets nders wilt zien hoor ik het wel! Bouwien

    2. DOA zegt :

      Oke top! Andere vraag: stel je verandert de kleuren. Als ik wat meer okergeel zou willen zien bijvoorbeeld? Vind het groene kaartje ook echt te groen...

    3. DOA zegt :

      Ben sowieso benieuwd naar je input voor kleurenpalet en typografie?

    4. beelders zegt

      Ik ga er vanavond mee verder. Dacht nog even aan 5 kleuren, voor de 5 takken.. maar denk dat dat te ingewikkeld wordt... of wat denk jij?

    5. DOA zegt :

      misschien inderdaad te ingewikkeld (en beperkend...; kan me wel voorstellen dat je een kleurscala kiest voor honden, een voor katten en een voor overig?

    6. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 358444 voor Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beelders:

      Bijgaand een nieuw logo. De springende dieren vormen tegelijk een beschermend dakje...

    2. DOA zegt :

      Toch weer een oude bekende.... ;)ik vind het ontwerp hartstikke leuk! Kun je het nog wat meer uitwerken richting huisstijl?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 358178 voor Logo & Huisstijl voor Dierenopvang van de toekomst wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer beelders:

      Een eerste poging... ik heb het bewust zwart gehouden om alleen naar de vorm te kijken. Ik hoor graag wat je ervan vindt! bouwien

    2. DOA zegt :

      Dank! leuk, maar te 'priegelig'. Als het wat gestileerder wordt, oogt het ook moderner.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network