Logo Huisstijl voor TICKETBALIE

Datum start: 28-11-2019

Datum einde: 19-12-2019

Totaal budget: € 459.00
Nieuwste inzending
Book cover
alinka_graphic

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ticketbalie is opzoek naar een uniek logo met bijpassende huisstijl.

De hoofdopdracht is het verkopen van tickets en bijhorende upselling. De specialiteit is de verkoop van genummerde theatertickets. Dus geen losse ticketverkoop zoals bij festivals of andere events zonder een zaalplan van genummerde stoelen.

Wij staan garant voor betrouwbaarheid en zijn zeer klantgericht in onze communicatie.

Bedrijfsomschrijving


Ticketbalie is een onderdeel van de Theatertainment Groep. De groep achter o.a. het Theatertainment Impresariaat, De Komedie Compagnie & Theater Van De Lach. Ticketbalie.be past perfect in de filosofie voor vernieuwend en toegankelijk theater te maken voor iedereen. Want alles begint toch bij de knop "KOOP TICKETS".

Doelgroep


Kleuren, favoriete logo's, must haves


Welke waarden en normen zal TICKETBALIE moeten uitstralen?
- Professioneel, correct
- Betrouwbaar, herkenbaar, veiligheid
- Stabiel, solide, krachtig
- Warm, huiselijk, vrije tijd, inspirerend, beleving
- Vriendelijkheid, betrokkenheid, klantgericht
- Bereikbaar, toegankelijk, welkom
- Toonaangevend, vooruitstrevend, dynamisch
- Technologie, ICT, toekomstgericht

Welke kleuren kunnen passen bij TICKETBALIE:
- ROOD staat voor gevaar, snelheid, vurigheid en woede, gepassioneerdheid en spanning, opstandigheid
- ORANJE heeft de associatie met warmte, enthousiasme, succesvol, humoristisch, verbindend, bemiddeling, vriendschap en sociale vaardigheden en openheid.
- GEEL heeft de associatie met vreugde, warm, levenslust, jeugdigheid en optimisme.
- GROEN heeft de associatie vers, natuur, gezond, groei, ontspannen, welgesteld, veiligheid en helend te zijn.
- BLAUW heeft de associatie met vertrouwen, zakelijk, oprecht, integriteit, professioneel en kalmte.
- PAARS heeft de associatie met luxe, rijkdom, religie, gezondheid en creativiteit.
- ROZE heeft de associatie met vrouwelijk, plezier, kwetsbaar en liefde.
- ZWART heeft een associatie met kracht, autoriteit, rijkdom, verfijning, rouw, serieus, dramatisch en formeel.

TIP: https://www.studiostt.nl/blog/alles-wat-je-moet-weten-over-kleurenpsychologie-in-marketing

Resultaat van deze analyse = ROOD – GEEL / LAGE HELDERHEID / HOGE VERZADIGING

BLAUW lijkt een logische keuze. Deze kleur is ook de meest voorkomende kleur bij bedrijfslogo’s in het algemeen maar ook in de sector van ticketing (Ticketmaster, Tele Ticket Service, Eventim, Tele Ticket Easy, TicketSwap, EventSquare, Ticketkantoor). Ticketgang, Eventbrite, TicketShark, Tix4all zijn oranje. Billetto is wit/zwart en EventTree groen/wit. GoTickets is roze. Wicket en TicketTack zijn zwart/rood. Rood Flueel is eerder donkerbruin/rood.

Indien we lijnen verwerken in het logo, moeten deze verticaal zijn en NIET horizontaal.

BEELDMERK + WOORDMERK lijkt ons de beste optie.

Designer: factor factor
logo_huisstijl-factor-gf9aKs5o

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-factor-0Y96FszQ

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-factor-SfaX7kye

Geen commentaar

factorfactor

Dear,

Here is my work for your new visual identity. You can see the files in good quality by clicking on the images.
I tried to bring my experience in graphic design to create a powerful and distinctive logo. I hope you will enjoy my work as much as I enjoyed working on your project.

I await your feedback and I remain at your disposal.

Greetings,
Milla and Sasa

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-factor-N6j1srUe

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-factor-Ls5aH6eW

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.