Professioneel logo & huisstijl voor The Brain Company – for your Mental Fitness!

Datum start: 05-12-2012

Datum einde: 19-12-2012

Totaal budget: € 350.00
Nieuwste inzending
Book cover
Jona10

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Briefhoofd & footer
Visitekaartje
Afsprakenkaarten
Enveloppen
Brochure of flyer
Website (het CMS is Wordpress)

Bedrijfsomschrijving


The Brain Company: for your Mental Fitness!

The Brain Company (www.theBrainCompany.nl) werkt met de 'Neuroptimal'-methode, ook wel 'neurofeedback' genoemd. Het is een trainingsmethode, waarbij d.m.v. software de balans in de hersenactiviteit wordt gecorrigeerd. Dit gebeurt in een aantal sessies. Door deze methode creeer je meer balans, waardoor je beter presteert. Ook pak je eventuele problemen aan. Daarom is deze methode goed voor de 'peak performance' van sporters en professionals uit het bedrijfsleven. Maar ook bijvoorbeeld voor kinderen met ADD en AHDH: zij krijgen meer rust en hun concentratie verbetert.

Het effect na afloop van een sessie is vergelijkbaar met dat van yoga of meditatie. Alleen is dit effect veel sneller voelbaar en heb je er geen jaren van oefening voor nodig!

Bedrijven die onder the BrainCompany vallen:
Brain-Update
Brain 4 Sports
Brain 4 Golf
Brain 4 Kids

Brain Update geeft al trainingen d.m.v. Neuroptimal. De overige 3 bedrijven gaan opstarten in de komende 3 jaar. De bedoeling is om NeurOptimal naar de doelgroepen toe te brengen, in plaats van dat klanten naar de NeurOptimal-trainers toe moeten komen. Dus: denk aan een 'winkel' in een businessarea.

Doelgroep


Doelgroepen
1. Zakelijke markt: peak performance voor professionals
2. Sporters: Peak performance
3. Kids: Bewezen effectief voor kinderen met bv. ADHD of ADD
4. Individuele ontwikkeling voor particulieren: 'brain fitness'
5. Verminderen van klachten voor particulieren. Denk aan: migraine, concentratieproblemen, slapeloosheid & Burn-out.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Huisstijl
Uitstraling & waarden:
vertrouwen
expertise
zakelijk
hip/ modern
moet rust uitstralen

Kleur
Helder kleurgebruik: zoals een mooie, hippe oranje
Basiskleur: wit en grijs of zilvergrijs

Niet:
Geen 'saaie, standaard medische stijl of alternatieve/ wellness-stijl, bedeesde kleuren, grijstinten, herfsttinten
Geen apparaat (Zengar) of 'enge, medische beelden'in logo/huisstijl!

Logo
De BrainCompany is de overkoepelende bedrijfsnaam. Hieronder vallen diverse ondernemingen, die ieder een eigen logo moeten krijgen, in een andere kleur,. De logo's moeten wel allemaal duidelijk een 'familie' vormen.

Het logo moet zowel in kleur als zwartwit goed uitkomen
Steekwoorden: flow, balans en evenwicht in je leven.
Zakelijk & fashionable
Suggesties:
Mag grafisch, abstract met een concreet beeld erin verwerkt.
Bijvoorbeeld een geabstraheerd hoofd. Iets met hersengolven (Alfa, Beta, Gamma etc.)?


Gebruik:
e-mailhandtekening
briefpapier
visitekaartje
afsprakenkaart
website template


Inspiratie websites
http://brain-fit.nl/
http://www.qsence.nl/ (mooie 'look & feel')
http://www.escobaramsterdam.com/werkenmet.php ('echte mensen' op de foto's)
http://www.zengar.com/ (moederbedrijf van de software van NeurOptimal)
www.dutchwebshark.com
www.mangrove.com/nl

Designer: SimoneSantemilo SimoneSantemilo
logo_huisstijl-simonesantemilo-aOLm6bfE

SimoneSantemiloSimoneSantemilo

Hallo! Hier is eindelijk mijn logo! Ik heb in dit logo expres gekozen voor een oog in plaats van een hersenpan. Het zit namelijk zo dat ik denk dat een afbeelding van hersenen alleen maar beschrijvend werkt, terwijl er in de naam al 'brain' staat. Een oog voeg juist iets toe. Het is een symbool van helderheid, scherpte, het juiste inzicht. Ook vallen ogen op; mensen hebben van nature het gevoel om dan aangekeken te worden. Kleine aanpassingen zijn nog mogelijk. Het bestand is beschikbaar in verschillende formaten, onder andere het AI-formaat. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Groetjes Simone

tessastassentessastassen

Hai Simone,
Je uitleg vind ik mooi en goed. Duidelijk. Ik heb zelf ook iets met ogen, dus ik snap je. Toch vind ik het logo zo niet passen bij wat we doen. Het is me zo ook iets te simpel... Wil je eens voortborduren op het 'oog idee' ? Thanks!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.