Professioneel logo & huisstijl voor The Brain Company – for your Mental Fitness!
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: tessastassen
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 05-12-2012 14:11
- Datum einde : 19-12-2012 14:07
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf, psd, jpg
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 82
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Visitekaartje
Afsprakenkaarten
Enveloppen
Brochure of flyer
Website (het CMS is Wordpress)
Bedrijfsomschrijving:
The Brain Company: for your Mental Fitness!
The Brain Company (www.theBrainCompany.nl) werkt met de 'Neuroptimal'-methode, ook wel 'neurofeedback' genoemd. Het is een trainingsmethode, waarbij d.m.v. software de balans in de hersenactiviteit wordt gecorrigeerd. Dit gebeurt in een aantal sessies. Door deze methode creeer je meer balans, waardoor je beter presteert. Ook pak je eventuele problemen aan. Daarom is deze methode goed voor de 'peak performance' van sporters en professionals uit het bedrijfsleven. Maar ook bijvoorbeeld voor kinderen met ADD en AHDH: zij krijgen meer rust en hun concentratie verbetert.
Het effect na afloop van een sessie is vergelijkbaar met dat van yoga of meditatie. Alleen is dit effect veel sneller voelbaar en heb je er geen jaren van oefening voor nodig!
Bedrijven die onder the BrainCompany vallen:
Brain-Update
Brain 4 Sports
Brain 4 Golf
Brain 4 Kids
Brain Update geeft al trainingen d.m.v. Neuroptimal. De overige 3 bedrijven gaan opstarten in de komende 3 jaar. De bedoeling is om NeurOptimal naar de doelgroepen toe te brengen, in plaats van dat klanten naar de NeurOptimal-trainers toe moeten komen. Dus: denk aan een 'winkel' in een businessarea.
Doelgroep:
Doelgroepen
1. Zakelijke markt: peak performance voor professionals
2. Sporters: Peak performance
3. Kids: Bewezen effectief voor kinderen met bv. ADHD of ADD
4. Individuele ontwikkeling voor particulieren: 'brain fitness'
5. Verminderen van klachten voor particulieren. Denk aan: migraine, concentratieproblemen, slapeloosheid & Burn-out.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Huisstijl
Uitstraling & waarden:
vertrouwen
expertise
zakelijk
hip/ modern
moet rust uitstralen
Kleur
Helder kleurgebruik: zoals een mooie, hippe oranje
Basiskleur: wit en grijs of zilvergrijs
Niet:
Geen 'saaie, standaard medische stijl of alternatieve/ wellness-stijl, bedeesde kleuren, grijstinten, herfsttinten
Geen apparaat (Zengar) of 'enge, medische beelden'in logo/huisstijl!
Logo
De BrainCompany is de overkoepelende bedrijfsnaam. Hieronder vallen diverse ondernemingen, die ieder een eigen logo moeten krijgen, in een andere kleur,. De logo's moeten wel allemaal duidelijk een 'familie' vormen.
Het logo moet zowel in kleur als zwartwit goed uitkomen
Steekwoorden: flow, balans en evenwicht in je leven.
Zakelijk & fashionable
Suggesties:
Mag grafisch, abstract met een concreet beeld erin verwerkt.
Bijvoorbeeld een geabstraheerd hoofd. Iets met hersengolven (Alfa, Beta, Gamma etc.)?
Gebruik:
e-mailhandtekening
briefpapier
visitekaartje
afsprakenkaart
website template
Inspiratie websites
http://brain-fit.nl/
http://www.qsence.nl/ (mooie 'look & feel')
http://www.escobaramsterdam.com/werkenmet.php ('echte mensen' op de foto's)
http://www.zengar.com/ (moederbedrijf van de software van NeurOptimal)
www.dutchwebshark.com
www.mangrove.com/nl
∆S∆
-
-
Toelichting van de designer ∆S∆:
Briefpapier.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
tessastassen zegt :
Heel mooi en subtiel! Dank! Morgen de 'uitslag'!
Thanks -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer ∆S∆:
Achterkant visitekaartje.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer ∆S∆:
Hier 4 voorbeelden. Er kan uiteraard met kleur gespeeld worden naar wens.
-
tessastassen zegt :
Mooi!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
tessastassen zegt :
Subtiel, maar ook mooi. Dank!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
tessastassen zegt :
Erg mooi! Spannend ook, met die kleuren.
We wilden eigenlijk niet per se een echt brein als logo, maar zo met deze kleuren spreekt het ons wel echt aan. Wel willen we graag een logo dat in verschillende kleuren kan, om bij de verschillende divisies te passen. Zou je daar eens naar willen kijken? Heb je ook een idee voor visitekaartjes etc? -
∆S∆ zegt
Dank voor u reactie,
In eerste instantie wilde ik het brein ook niet gebruiken maar dacht als ik het heel simpel en clean houdt dat het wil zou kunnen. Naar aanleiding van de Company name en het doelgroep vont ik het gekleurde Brian wel toepasselijk omdat het zich allemaal in het hooft af speelt. Het voorbeeld wat ik hier heb geplaatst is de voor kant van het visitekaartje.
Vriendelijke groet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-